تاریخ : سه شنبه, ۱۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 30 April , 2024
0

لورس :مقایسه بروکر آلپاری و لایت فارکس به طور کامل و ۰ تا ۱۰۰

  • کد خبر : 2609508
  • ۱۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۷
لورس :مقایسه بروکر آلپاری و لایت فارکس به طور کامل و ۰ تا ۱۰۰
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

مقایسه بروکر آلپاری و لایت فارکس به طور کامل و ۰ تا ۱۰۰ بروکر آلپاری و لایت فارکس چه تفاوتی با هم دارند؟ هرکدام چه مزایایی را در اختیار شما می‌گذارند؟ در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری در بازار فارکس، به یکی از محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد تبدیل شده است. از آنجایی که معاملات این بازار، در بستر کارگزاری‌های آنلاین انجام می‌شود، انتخاب بروکر معتبر و قابل اعتماد از شروط اصلی ورود به بازار است. از طرفی، به دلیل تعدد کارگزاری‌های فعال در بازار، انتخاب بهترین بروکر فارکس می‌تواند به چالشی برای کاربران تازه وارد تبدیل شود.
در این میان، تنها تعداد محدودی از بروکرها با ایجاد پلتفرم امن و ارائه خدمات حرفه‌ای، موفق به کسب رضایت کاربران شده و به شهرت و محبوبیت زیادی رسیده‌اند. با در نظر گرفتن سابقه فعالیت و نظر کاربران، بی‌شک دو بروکر آلپاری و لایت فارکس نیز در این گروه از کارگزاری‌ها قرار می‌گیرند. به همین دلیل ما تصمیم داریم تا در این مقاله شما را با این دو بروکر و امتیازاتی که هر یک از آن‌ها در اختیار شما می‌گذارند، آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید تا بدانید کدام یک از این بروکرها انتخاب بهتری برای شم..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

مقایسه بروکر آلپاری و لایت فارکس به طور کامل و ۰ تا ۱۰۰

بروکر آلپاری و لایت فارکس چه تفاوتی با هم دارند؟ هرکدام چه مزایایی را در اختیار شما می‌گذارند؟ در سال‌های اخیر، سرمایه‌گذاری در بازار فارکس، به یکی از محبوب‌ترین روش‌های کسب درآمد تبدیل شده است. از آنجایی که معاملات این بازار، در بستر کارگزاری‌های آنلاین انجام می‌شود، انتخاب بروکر معتبر و قابل اعتماد از شروط اصلی ورود به بازار است. از طرفی، به دلیل تعدد کارگزاری‌های فعال در بازار، انتخاب بهترین بروکر فارکس می‌تواند به چالشی برای کاربران تازه وارد تبدیل شود.

بخوانید  پالیگان لبز از ابزار جدیدی برای راه‌اندازی و اتصال شبکه‌های لایه دوم روی اتریوم رونمایی کرد

در این میان، تنها تعداد محدودی از بروکرها با ایجاد پلتفرم امن و ارائه خدمات حرفه‌ای، موفق به کسب رضایت کاربران شده و به شهرت و محبوبیت زیادی رسیده‌اند. با در نظر گرفتن سابقه فعالیت و نظر کاربران، بی‌شک دو بروکر آلپاری و لایت فارکس نیز در این گروه از کارگزاری‌ها قرار می‌گیرند. به همین دلیل ما تصمیم داریم تا در این مقاله شما را با این دو بروکر و امتیازاتی که هر یک از آن‌ها در اختیار شما می‌گذارند، آشنا کنیم؛ با ما همراه باشید تا بدانید کدام یک از این بروکرها انتخاب بهتری برای شما و سرمایه‌گذاری‌تان خواهند بود.

معرفی بروکر آلپاری و لایت فارکس

بروکرهای فارکس به‌عنوان پلتفرم‌های ارائه‌دهنده خدمات مالی، فعالیت می‌کنند. به طور کلی، بروکر وظیفه دارد تا با ایجاد بستری مناسب، واسطه‌ای برای انجام معاملات تریدرهای بازار به وجود بیاورد. این موضوع، اهمیت انتخاب بروکر قابل اعتماد و امن را بیش از پیش مشخص می‌کند. به این ترتیب، اولین قدم در انتخاب بروکر مناسب، بررسی تاریخچه و سابقه فعالیت آن است. بیایید با این بروکرها بیشتر آشنا شویم:

  • لایت فارکس LiteForex

لایت فارکس از سال ۲۰۰۵ در جزایر مارشال، فعالیت خود را آغاز کرده است. این بروکر، با هدف گسترش فعالیت خود در مناطق مختلف از جمله قبرس، سنت وینسنت و گرنادین، دفتر نمایندگی افتتاح کرده و پس از گذشت هیجده سال از زمان تأسیس، اکنون به شهرت جهانی رسیده و در بیش از ۱۵۰ کشور، کاربر فعال دارد.

بخوانید  احتمال تغییر در حکم دادگاه ریپل، SEC دست از سر ریپل برنمیدارد!

لازم به ذکر است که یکی از شعب بروکر لایت فارکس، با نام لایت فاینانس (Litefinance) شناخته می‌شود که به دلیل پشتیبانی از کاربران ایرانی، به شما امکان می‌دهد به راحتی نسخه فارسی این بروکر را از سایت لایت فاینانس دریافت کنید.

معرفی لایت فارکس

  • آلپاری Alpari

بروکر آلپاری از شناخته‌شده‌ترین و باسابقه‌ترین کارگزاری‌های موجود در بازار است که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۸ و در کشور روسیه آغاز کرده است. این بروکر، پس از مقطع‌ کوتاهی که آغاز به کار کرد، موفق به دریافت مجوز از بانک مرکزی روسیه شد.

آلپاری با ارائه خدمات مناسب و پشتیبانی از زبان انگلیسی، به سرعت در سطح جهان به شهرت رسید و چند شعبه در کشورهای مختلف تأسیس کرد. همچنین با دریافت لایسنس از رگولاتوری‌های معتبر، توانست در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ به اوج موفقیت خود برسد.

مقایسه ثبت‌نام و احراز هویت در بروکر آلپاری و لایت فارکس

خبر خوب این است که در هر دو بروکرهای گفته شده،‌ به‌طور رسمی از فعالیت کاربران ایرانی پشتیبانی می‌کنند. به همین دلیل، درست مانند کاربران سایر کشورها، تریدرهای ایرانی نیز می‌توانند با ارائه مدارک درخواست شده، ثبت‌نام کرده و مراحل احراز هویت را طی کنند.

بخوانید  بررسی رویدادهای مهم پیش روی قیمت بیت کوین در یک سال آینده

میزان امنیت و رگولاتوری

امنیت یکی از مهم‌ترین مواردی است که در هنگام انتخاب بروکر باید به آن توجه داشته باشید. سازمان‌های رگولاتوری، به‌عنوان نهادهای مالی دولتی یا خصوصی، بر فعالیت کارگزاری‌های فارکس نظارت می‌کنند. به این ترتیب، بروکرهایی که موفق به دریافت تأییدیه‌های لازم شده باشند، از فیلتر رگولاتورها عبور کرده و قابل اعتماد هستند.

میزان امنیت و رگولاتوری

  • آلپاری

بروکر آلپاری با شماره ثبت C:113012295 و با عضویت در Financial Commission، تحت نظارت سازمان رگولاتوری FSA سیشلز قرار دارد. به این ترتیب، درصورتیکه کاربران، با ارائه مستندات و مدارک لازم، شکایتی از تخلف آلپاری داشته باشند، تا سقف ۲۰ هزار یورو می‌توانند خسارت دریافت کنند.

علاوه بر این، سازمان Verify My Trade (VMT) نیز کیفیت اجرایی بروکر آلپاری را تأیید کرده است. نکته بسیار مهم این است که تاریخچه معاملات این بروکر، به صورت ماهانه توسط VMT بررسی می‌شود.

  • لایت فارکس

بروکر لایت فارکس براساس قانون کسب‌وکار جزایر مارشال، به‌عنوان یک شرکت قانونی به ثبت رسیده و دفتر اصلی آن در نشانی MH۹۶۹۶۰ و در جزایر مارشال، majuro، جزیرۀ Ajeltake و جادۀ Ajeltake واقع شده است.

همچنین این بروکر با دریافت مجوز از دو سازمان رگولاتوری CySEC و FSA، به‌عنوان یک بروکر رگوله فعالیت می‌کند. نکته مثبت این که در صورت اثبات تخلف در بروکر لایت فارکس، تمامی وجوه مشتریان توسط ICF تضمین شده است.

بخوانید  بازار در آستانه تغییر؛ بیت‌ کوین و آلت‌ کوین‌ها در کدام سطح تغییر روند می‌دهند؟

مقایسه آلپاری و لایت فارکس از نظر ارائه تعداد جفت ارز

تعداد نمادهای معاملاتی و جفت ارزهای پشتیبانی شده در بروکر، تاثیر بسیار زیادی بر افزایش رضایت تریدرها دارد؛ زیرا دسترسی به جفت ارزهای متنوع به کاربران کمک می‌کند تا سبد سرمایه‌گذاری بهتری داشته باشند.

  • آلپاری

در این بروکر، بسته به نوع حساب معاملاتی، جفت ارزهای مختلفی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. به‌طور کلی، در بروکر آلپاری، ۴۶ جفت ارز، ۲ فلز و ۳۰ CFD که شامل شاخص‌های بورس، انرژی، پول، سهام و کریپتوکارنسی‌ها هستند، در دسترس کاربران قرار دارد.

تعداد جفت ارز

  • لایت فارکس

لایت فارکس نیز از نظر تعداد نمادهای معاملاتی در وضعیت مطلوبی قرار دارد. در این بروکر از بیش از ۱۵۰ نماد معاملاتی که شامل جفت ارزهای فارکس، ارز دیجیتال و CFDها می‌شود، پشتیبانی شده است. به‌طور کلی نمادهای قابل معامله در لایت فارکس عبارتند از:

  • فلزات: ۲ فلز شامل طلا و نقره
  • جفت ارزهای فارکس: ۵۶ جفت ارز
  • کالاها: ۱۶ کالا شامل نفت خام و گاز و…
  • سهام: ۱۰ سهم ازجمله تسلا، اپل و گوگل
  • شاخص‌ها: ۱۶ شاخص ازجمله داوجونز و نزدک
  • کریپتوکارنسی‌ها: ۱۶ رمز ارز شامل بیت‌کوین، اتریوم و…
بخوانید  وقت سفارت ایتالیا + سریع‌ترین روش + مدارک و شرایط جدید

پشتیبانی الپاری و لایت فارکس

یکی از مواردی که می‌توان براساس آن بروکر معتبر را از بروکرهای متفرقه و غیرقابل اعتماد شناسایی کرد، ارائه سیستم پشتیبانی از مشتریان است. بروکرهای معتبری مانند آلپاری و لایت فارکس، با راه‌اندازی سیستم پشتیبانی در دسترس و سریع، در تلاش‌اند تا در اسرع وقت پاسخگوی سؤالات و مشکلات کاربران باشند.

  • آلپاری

کارشناسان بروکر آلپاری، در ۲۴ ساعت شبانه‌روز و در پنج روز هفته، از طریق راه‌های ارتباطی، پاسخگوی سؤالات کاربران هستند. همچنین، این بروکر با پشتیبانی از زبان فارسی، به کاربران ایرانی امکان می‌دهد تا بتوانند به راحتی با کارشناسان ارتباط گرفته و دیگر مشکل زبان نداشته باشند.

https://t.me/Alpari_official_bot

مقایسه پشتیبانی در آلپاری و لایت فارکس

  • لایت فارکس

سیستم پشتیبانی این بروکر نیز درست مانند بروکر آلپاری، از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند. این بروکر با ارائه روش‌های مختلفی مانند پشتیبانی آنلاین، تلفنی، ایمیل و چت آنلاین به کاربران اجازه می‌دهد تا بتوانند به‌راحتی از طریق راه‌های مختلف با کارشناسان پشتیبانی ارتباط گرفته و سؤالات خود را مطرح کنند.

  • تماس تلفنی: ۰۰۴۴۷۵۲۰۶۴۴۴۳۷
  • ایمیل: [email protected]
  • پشتیبانی تلگرام: https://t.me/FX_Support724
  • پشتیبانی واتس اپ: https://wa.me/qr/UQCUERFDI5OXH1
  • ارسال تیکت آنلاین: https://www.litefinance.org/?uid=2078094225&cid=189539

ارائه انواع حساب‌های معاملاتی

به طورکلی، بروکرهای برتر بازار، با ارائه حساب‌های معاملاتی مختلف، امکانات و خدمات متنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند. برخی از این حساب‌ها، برای کاربران تازه وارد و برخی دیگر برای کاربران حرفه‌ای و باتجربه مناسب هستند.

بخوانید  تحلیل قیمت بیت کوین؛ آماده‌ی جهش تا ۸,۰۰۰ دلار؟

معمولاً حساب‌های معاملاتی از نظر میزان سپرده اولیه، میزان اسپرد، میزان کمیسیون، تنوع جفت ارزها و سایر موارد این چنینی باهم تفاوت‌هایی دارند که در ادامه بروکرهای آلپاری و لایت فارکس را از این جنبه با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

  • آلپاری

انواع حساب‌های آلپاری عبارتند از:

۱٫ حساب‌های حقیقی

  • حساب ECN MT4
  • حساب ECN MT5
  • حساب Nano MT4
  • حساب Standard MT4
  • حساب Standard MT5
  • حساب Pro ECN MT4

۲٫ حساب‌های مجازی یا دمو

۳٫ حساب‌های پم PAMM

۴٫ حساب اسلامی

انواع حساب‌های معاملاتی

  • لایت فارکس

حساب‌های معاملاتی ارائه‌شده در بروکر لایت فارکس، از تنوع خوبی برخوردار بوده و پاسخگوی نیاز کاربران مبتدی و حرفه‌ای بازار است. انواع حساب‌های لایت فارکس عبارتند از:

  1. حساب ECN
  2. حساب سنتی
  3. حساب کلاسیک

مقایسه حداقل مقدار لوریج در آلپاری و لایت فارکس

یکی از جذابیت‌های معامله در بازار فارکس، استفاده از اهرم یا لوریج است. تریدرها با استفاده از این ابزار، می‌توانند بیش‌تر از میزان واقعی سرمایه خود، وارد معامله شوند. به‌عنوان مثال، اگر سرمایه شما،‌ ۱۰۰ دلار باشد، با انتخاب لوریج ۱۰۰، می‌توانید با ۱۰۰۰۰ دلار وارد معامله شوید. از این ‌رو، معمولاً حداکثر میزان لوریج ارائه شده در کارگزاری برای برخی از معامله‌گران حرفه‌ای اهمیت زیادی دارد.

  • لوریج در آلپاری: بالاترین مقدار لوریج ۳۰۰۰
  • لوریج در لایت فارکس: بالاترین مقدار لوریج ۱۰۰۰
بخوانید  آذری جهرمی: قانونی‌ شدن استخراج ارزهای دیجیتال به‌ نفع کشور است

حداقل مقدار واریز برای افتتاح حساب

حداقل مقدار واریز برای افتتاح حساب در بروکرهای مختلف، بسته به نوع حساب معاملاتی متفاوت است. معمولاً حساب‌هایی که واریزی کم‌تری دارند، برای شروع کار کاربران مبتدی، گزینه مناسب‌تری هستند.

  • آلپاری

  1. افتتاح حساب واقعی آلپاری: ۱ دلار
  2. افتتاح حساب سنتی آلپاری: ۱ دلار
  3. افتتاح حساب ECN آلپاری: ۳۰۰ دلار
  4. افتتاح حساب Pro ECN آلپاری: ۵۰۰ دلار
  5. افتتاح حساب استاندارد متاتریدر ۴: ۲۰ دلار
  6. افتتاح حساب استاندارد متاتریدر ۵: ۱۰۰ دلار
  • لایت فارکس

  1. افتتاح حساب ECN لایت فارکس: ۵۰ دلار
  2. افتتاح حساب سنتی لایت فارکس: ۱۰ دلار
  3. افتتاح حساب کلاسیک لایت فارکس: ۵۰ دلار

حداقل مقدار واریز برای افتتاح حساب

مقایسه روش های واریز و برداشت در آلپاری و لایت فارکس

برای شروع معامله در بازار فارکس، باید حساب خود را از طریق یکی از ارزهای پشتیبانی‌شده در بروکر، شارژ کنید. اکثر بروکرها از واریز و برداشت دلاری و یورویی پشتیبانی می‌کنند؛ اما برخی از بروکرهای پرطرفدار و پرمشتری، با پشتیبانی از واریز و برداشت ارز دیجیتال یا حتی واریز و برداشت ریالی، کار را برای کاربران راحت‌تر می‌کنند.

  • آلپاری

در این بروکر، این امکان فراهم شده تا کاربران از طریق کیف‌پول‌های آنلاین و ارزهای دیجیتال پشتیبانی‌شده در آلپاری، حساب خود را شارژ کرده و یا برداشت انجام دهند. کیف‌پول‌های تاپچنج، وبمانی، پرفکت مانی و… در آلپاری در دسترس هستند.

  • لایت فارکس

صرافی لایت فارکس، مانند صرافی آمارکتس، امکانی را فراهم کرده تا کاربران ایرانی بتوانند واریز و برداشت خود را به صورت ریالی انجام دهند. به این ترتیب، کاربران ایرانی می‌توانند به راحتی از طریق این صرافی وارد بازار شده و خریدوفروش انجام دهند.

بخوانید  اگر صاحب بیت کوین هستید، خود را بسیار خوش شانس بدانید

به‌طور کلی، روش‌های واریز و برداشت در لایت فارکس عبارتند از:

  • کریپتوکارنسی
  • کارت بانکی: واریز ریالی
  • سیستم‌های الکترونیکی: کیف‌پول‌های تاپچنج، وبمانی، پرفکت مانی و…

مقایسه بروکر آلپاری و لایت فارکس از نظر میزان برداشت

مقایسه آلپاری و لایت فارکس از نظر میزان اسپرد

در معاملات فارکس، به اختلافی که بین قیمت پیشنهادی فروش و قیمت درخواستی خرید در هر جفت ارز معاملاتی وجود دارد، اسپرد می‌گویند. هر چه میزان اسپرد دریافتی توسط کارگزاری کم‌تر باشد، این کارگزاری گزینه بهتری برای معامله خواهد بود.

  • آلپاری

همانطورکه اشاره کردیم، در بروکر آلپاری، حساب‌های متنوعی در اختیار کاربران قرار دارد. میزان اسپرد آلپاری، براساس نوع حساب معاملاتی متغیر است. در حساب استاندارد بروکر آلپاری، برای طلا حدود ۵۰ پیپ و برای جفت ارزهای معاملاتی، حدود ۱٫۷ پیپ اسپرد دریافت شده و کارمزد دریافتی این حساب نیز صفر خواهد بود.

در مقابل، بروکر آلپاری از کاربران حساب‌های ECN و Pro ECN، هیچ اسپردی دریافت نمی‌کند؛ اما کاربران این دو حساب، به‌ازای هر لات، موظف به پرداخت ۶ دلار کمیسیون هستند.

  • لایت فارکس

در بروکر لایت فارکس نیز مانند آلپاری، میزان اسپرد حساب‌های معاملاتی مختلف، متفاوت است. در حساب کلاسیک، اسپرد به‌صورت شناور و از ۱٫۸ پیپ شروع می‌شود.

بخوانید  اگر صاحب بیت کوین هستید، خود را بسیار خوش شانس بدانید

در حساب ECN نیز، اسپرد به‌صورت شناور و از صفر پیپ محاسبه می‌شود.

«به یاد داشته باشید که در این بروکر، به‌ازای هر لات برای جفت ارزهای اصلی، ۱۰ دلار کمیسیون دریافت می‌شود.»

جدول مقایسه بروکر آلپاری و لایت فارکس

مشخصات بروکر بروکر آلپاری بروکر لایت فارکس
نام رسمی Alpari Liteforex
سال راه‌اندازی ۱۹۹۸ ۲۰۰۵
دفتر مرکزی قبرس جزایر مارشال
سازمان رگولاتور FSC Mauritius, FSASVG Marshal Islands – CySEC
پشتیبانی از ایرانیان دارد دارد
احراز هویت ایرانیان دارد دارد
انواع حساب ۶ نوع ۳ نوع
حداقل سپرده ۱ دلار ۱۰ دلار
کمترین کمیسیون ۳ دلار به‌ازای هر لات ۱۰ دلار به‌ازای هر لات
حداقل اسپرد شناور از ۰٫۴ پیپ شناور از ۱٫۸ پیپ
حداکثر اهرم ۱:۳۰۰۰ ۱:۱۰۰۰
روش واریز و برداشت ارزهای دیجیتال، تاپ چنج، تتر، پرفکت مانی و… ارزهای دیجیتال، تاپ چنج، تتر، پرفکت مانی و…
واریز و برداشت ریالی ندارد دارد
پشتیبانی از حساب سنتی داد دارد
پشتیبانی از حساب اسلامی (بدون سواپ) دارد

دارد

ارائه حساب دمو دارد دارد
سرویس باینری آپشن دارد دارد
پشتیبانی از معاملات ارزهای دیجیتال دارد دارد
سرویس کپی تریدینگ دارد دارد
ارائه اپلیکیشن موبایلی دارد LiteFinancemobile trading
پشتیبانی از زبان فارسی دارد دارد
کیفیت سیستم پشتیبانی بسیار خوب عالی
پلتفرم معاملاتی MT4 و MT5 MT4 و MT5
ساعت کاری ۲۴ ساعت در ۵ روز هفته ۲۴ ساعت در ۷ روز هفته
محتوای آموزشی دارد دارد
پاداش سپرده‌گذاری دارد دارد
بخوانید  پالیگان لبز از ابزار جدیدی برای راه‌اندازی و اتصال شبکه‌های لایه دوم روی اتریوم رونمایی کرد

ترتیبی که برای خواندن مقالات بروکر فارکس به شما پیشنهاد میکنیم: comparison-of-alpari-and-liteforex مقایسه بروکر آلپاری و لایت فارکس به طور کامل و ۰ تا ۱۰۰ binary-options-brokers بهترین بروکرهای باینری آپشن برای معامله‌گران ایرانی errante ورود به بروکر ارانته | آموزش کامل ثبت نام و بررسی Errante broker بروکر (Broker) چیست؟ انواع کارگزار معاملاتی و تفاوت آنها با صرافی windsor بررسی بروکر ویندزور (Windsor) [ورود، ثبت نام، انواع حساب] opofinance بروکر Opofinance | بررسی ثبت نام در بروکر اوپوفارکس ingot بررسی بروکر اینگات (Ingot) [ورود، ثبت نام، انواع حساب] best-broker معتبرترین و بهترین بروکرهای فارکس برای ایرانیان (آپدیت شهریور ۱۴۰۲) hotforex معرفی و بررسی تخصصی بروکر هات فارکس (HotForex) برای ایرانیان pocket-option-broker بروکر پاکت آپشن [آموزش ثبت نام، پشتیبانی فارسی و مزایا و معایب] types-of-brokers همه چیز درباره انواع بروکرهای فارکس deltafx-broker آموزش جامع ثبت نام و استفاده از بروکر دلتا اف ایکس (Delta FX) هدیه ویژه :منبع : خانه سرمایه

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2609508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها