تاریخ : یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 5 May , 2024
0

لورس :هش ریت (HashRate) چیست؟و نرخ هش چه تاثیری بر بیت‌کوین دارد؟

  • کد خبر : 2636968
  • ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
لورس :هش ریت (HashRate) چیست؟و نرخ هش چه تاثیری بر بیت‌کوین دارد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

هش ریت (Hash Rate) در زبان ساده، میزان قدرت محاسباتی است که توسط یک دستگاه یا شبکه در فرآیند تولید و تأیید بلوک های بیت‌کوین استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، هش ریت نشان دهنده تعداد سخت‌افزارها یا توان محاسباتی (بر حسب هش) است که برای حل مسائل ریاضی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هش ریت به عنوان یکی از مقایسه‌های اصلی در فعالیت شبکه بیت‌کوین، نقش حیاتی در امنیت و حجم تراکنش‌ها بازی می‌کند و همچنین تأثیر زیادی بر مصرف انرژی دارد.
هش ریت (HasRate) چیست؟ هش ریت به صورت عددی است که نشان‌دهنده تعداد هش‌هایی است که در یک ثانیه توسط شبکه ارسال می‌شود. این نرخ می‌تواند به عنوان یک معیار برای مقایسه قدرت محاسباتی شبکه‌ها، گروه‌ها و فرد‌ها استفاده شود. به طور کلی، نرخ هش برتری را بر رقبای خود نشان می‌دهد و در نتیجه نشان‌دهنده قدرت محاسباتی بیشتر و احتمالاً امنیت بیشتر شبکه است.
هش چیست؟ هش یکی از مولفه هایی است که اهمیت بالایی در رمزنگاری بلاک‌چین دارد. هش کردن فرآیندی است که در آن یک رشته از کاراکتر ها به مقدار دیگری تبدیل می شوند.این تغییرات در جهتی صورت می گیرد که شناسایی رشته آسان تر شود. برای ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

هش ریت (Hash Rate) در زبان ساده، میزان قدرت محاسباتی است که توسط یک دستگاه یا شبکه در فرآیند تولید و تأیید بلوک های بیت‌کوین استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، هش ریت نشان دهنده تعداد سخت‌افزارها یا توان محاسباتی (بر حسب هش) است که برای حل مسائل ریاضی مورد استفاده قرار می‌گیرد. هش ریت به عنوان یکی از مقایسه‌های اصلی در فعالیت شبکه بیت‌کوین، نقش حیاتی در امنیت و حجم تراکنش‌ها بازی می‌کند و همچنین تأثیر زیادی بر مصرف انرژی دارد.

هش ریت (HasRate) چیست؟

هش ریت به صورت عددی است که نشان‌دهنده تعداد هش‌هایی است که در یک ثانیه توسط شبکه ارسال می‌شود. این نرخ می‌تواند به عنوان یک معیار برای مقایسه قدرت محاسباتی شبکه‌ها، گروه‌ها و فرد‌ها استفاده شود. به طور کلی، نرخ هش برتری را بر رقبای خود نشان می‌دهد و در نتیجه نشان‌دهنده قدرت محاسباتی بیشتر و احتمالاً امنیت بیشتر شبکه است.

هش چیست؟

هش یکی از مولفه هایی است که اهمیت بالایی در رمزنگاری بلاک‌چین دارد. هش کردن فرآیندی است که در آن یک رشته از کاراکتر ها به مقدار دیگری تبدیل می شوند.این تغییرات در جهتی صورت می گیرد که شناسایی رشته آسان تر شود. برای مثال یک مقدار یا کلید کوتاه‌ تر و با طول ثابت نشان داده می‌شود که یافتن یا استفاده از رشته اصلی را آسان‌تر می‌کند.

برای مثال، اگر یک شبکه بلاکچین دارای نرخ هش بالا باشد، این به معنی این است که تعداد زیادی هش در هر ثانیه توسط شبکه حدس زده می‌شود و قدرت محاسباتی بالایی در این شبکه وجود دارد. در نتیجه، سختی استخراج بلاک‌ها بیشتر می‌شود و احتمالاً نیاز به قدرت محاسباتی بیشتری برای تغییر تاریخچه بلاکچین و همچنین حمله‌های مخرب در شبکه افزایش می‌یابد.

به طور کلی، نرخ هش بالا به عنوان یک معیار برای امنیت و قدرت محاسباتی شبکه‌های بلاکچین اهمیت بالایی دارد. قدرت محاسباتی بالا در شبکه به معنی این است که حمله‌ها و تلاش‌های مخرب در شبکه سخت‌تر خواهند بود و به نتیجه امنیت شبکه افزوده خواهد شد. همچنین، نرخ هش بالا به عنوان معیاری برای انتخاب پروتکل‌های بلاکچین و ایجاد توازن در شبکه استفاده می شود.

هش ریت چگونه کار می کند؟

یک شبکه بلاک چین از یک الگوریتم هش استفاده می کند که به طور تصادفی یک کد هش تولید می کند.کامپیوترهای ماینینگ در شبکه بلاک چین برای حدس زدن مقدار هش با هم رقابت می کنند.مقدار حدس در ثانیه در شبکه بلاک چین به عنوان نرخ هش شبکه اندازه گیری می شود. هر ماینر نرخ هش مخصوص به خود را دارد و گروه هایی از ماینرها به نام Pool دارای نرخ هش ترکیبی هستند.هش زمانی حل می شود که یک ماینر یا گروه مقداری را حدس بزند که کمتر یا مساوی با مقدار عددی هش هدف باشد.ماینر(های) برنده جوایز کریپتو (معروف به پاداش بلوک) دریافت می کنند.

هش ریت چگونه اندازه گیری می شود و واحد آن چیست؟

نرخ هش با تعداد هش ها (یا حدس ها) در ثانیه در شبکه بلاک چین اندازه گیری می شود. هرچه شبکه بلاک چین بزرگتر باشد، نرخ هش بالاتری دارد.نرخ هش معمولاً با تعداد هش در ثانیه که تولید می شود اندازه گیری می شود. در اینجا اندازه‌گیری‌های متداول هش‌ریت، معنای آنها و چند نمونه از شبکه‌ها یا دستگاه‌هایی که آنها را تولید می‌کنند را با هم بررسی می کنیم:

تعریف واحد
۱۰۰۰ هش در ثانیه، بسیار کند Kilohash per second
۱ میلیون هش در ثانیه، معمولاً یک GPU یا CPU. Megahash per second
۱ میلیارد هش در ثانیه، معمولا یک استخر استخراج کوچکتر یا خوشه ای از پردازنده های گرافیکی. Gigahash per second
۱ تریلیون هش در ثانیه، معمولاً یک ASIC یا استخر استخراج بزرگ. Terahash per second
۱ کوادریلیون هش در ثانیه، معمولاً یک استخر استخراج بزرگ. Petahash per second
۱ کوئینتیلیون هش در ثانیه، معمولاً یک استخر استخراج عظیم یا کل شبکه. Exahash per second
۱۶۰۰۰۰۰۰۰۰ هش در ثانیه، در حال حاضر غیر قابل دسترسی است. Zettahash per second
چطور هش ریت را اندازه گیری کنیم؟

چه نرخی از هش خوب است؟

استخراج بیت کوین و اتریوم برای موفقیت به مقدار قابل توجهی هش یا قدرت محاسباتی نیاز دارد. هش ریت فعلی مورد نیاز برای استخراج بیت کوین تقریباً ۳۳ تراهش در ثانیه است، در حالی که اتریوم به حدود ۲۲۰ تراهش در ثانیه نیاز دارد.

نرخ هش ریت چه تاثیری بر قیمت بیت کوین دارد؟

همانطور که در قسمت های قبلی اشاره کردیم نرخ هش نشان دهنده امنیت شبکه است. هر چقدر این نرخ بالا تر رود (به دلیل عدم تمرکز شبکه) حملات از نظر اقتصادی ناممکن خوهند شد و همین امر موجب افزایش قیمت بیت کوین می شود.

بیشتر بخوانید: چگونه بیت کوین بخریم و بفروشیم؟

چرا هش ریت از اهمیت ویژه ای برخوردار است؟

بر مبنای سودآوری استخراج بیت کوین، تحلیلگران و ماینرها مدعی هستند که یک ارتباط و همبستگی بین هش ریت و تغییرات قسمت وجود دارد؛ به این معنی که Hash Rate، یعنی سرعت استخراج بیت کوین تغییرات قیمت بیت کوین را تعقیب می کند و بر عکس، تغییرات قیمت بیت کوین روی هش ریت تأثیری نمی گذارد.به طور خلاصه، معمولاً ادعا می شود که هش ریت بیت کوین به قیمت آن تبعیت می کند.

ماینرهای بیت کوین اولین افرادی هستند که بیت کوین را دریافت می کنند و فروش آنها باعث توزیع و تنوع بیت کوین در میان یک طیف گسترده از سهامداران شده است.در بین ماینرها، برخی نیاز دارند که بخشی از درآمدهای خود را برای تامین هزینه های مختلف از جمله هزینه های برق، اینترنت، سرمایش، هزینه های مسکن، تعمیر و نگهداری تجهیزات و حتی خرید تجهیزات جدید و ASIC های پیچیده بفروشند.

کم شدن هش ریت چه تاثیری بر بازار دارد؟

تمامی این هزینه ها و به خصوص هزینه انرژی الکتریکی بر سودآوری کلی استخراج رمزارز تأثیر می گذارد. در بازار نزولی، ممکن است ماینرهای با کارایی پایین سودآوری نکنند. در برخی موارد، ماینرهایی ممکن است تصمیم بگیرند تجهیزات خود را خاموش کنند، احتمالاً به دلایلی مانند عدم تأمین هزینه های عملیاتی توسط درآمدهایشان در آن زمان.

با خروج ماینرهای رقیب به دلیل بازار نزولی، سوددهی ماینرهای بزرگتر افزایش می یابد و آنها حاکمیت خود را نشان می دهند و احتمال کسب پاداش را گسترش می دهند. با این حال، برخی از ماینرها همچنان ممکن است کار با ضرر کوتاه مدت را انجام دهند و امیدوار باشند که در آینده و در شرایط صعودی سودآور باشند.بازار صعودی نیز بهترین سناریو برای استخراج کنندگان بیت کوین است تا بخشی از ارز خود را بفروشند و با دریافت ارزی که برای تامین هزینه های عملیاتی استفاده می کنند، سود بیشتری کسب کنند.

بیشتر بخوانید: اسیک ماینر (ASIC Miner) چیست؟ + معرفی ارزهای قابل استخراج با اسیک ماینر

چگونه هش ریت را رصد کنیم؟

نه تنها محدودیت‌های ماینینگ در مناطق مهم ماینینگ بر هش بیت کوین تأثیر می‌گذارد، بلکه عوامل دیگری مانند افزایش هزینه‌های برق، سرمایه‌گذاری‌های جدید شرکت‌های استخراج، نوسانات قیمت انرژی در فصول مختلف، افزایش قیمت زنجیره تأمین، مالیات بالاتر بر استخراج و وقفه‌های عملیاتی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در کشورهای بحران زده نیز می تواند باعث نوسانات شود.

برخلاف تصور رایج، برخی استدلال می کنند که رابطه بین هش بیت بیت کوین و قیمت آن برعکس عمل می کند. اگر اینطور بود، ماینرها مجبور نمی شدند بیت کوین خود را بفروشند یا تجهیزات خود را در بازارهای نزولی خاموش کنند.
حتی خود ساتوشی ناکاموتو نیز اذعان داشت که هزینه تولید بیت کوین بر اساس قیمت آن تعیین می شود و نه برعکس. ماینرها اساساً سفته بازانی هستند که به دنبال سود هستند. دیدگاه ساتوشی در مورد رابطه بین هزینه های تولید ماینر و قیمت بیت کوین را می توان به صورت زیر خلاصه کرد:

“قیمت هر کالایی تمایل دارد با هزینه تولید آن همخوانی داشته باشد. اگر قیمت از قیمت تمام شده پایین بیاید، تولید کند می شود. اگر قیمت از قیمت تمام شده فراتر رود، تولید و فروش بیشتر سودآور می شود. همزمان، افزایش تولید سطح دشواری را بالا می برد و به ارمغان می آورد. هزینه تولید نزدیک به قیمت.”ساتوشی همچنین تشخیص می دهد که با نصف شدن یارانه بلوکی هر چهار سال یکبار، نیروهای بازار هزینه تولید را تعیین می کنند.

در آینده، زمانی که تولید سکه جدید تنها بخش کوچکی از کل عرضه باشد، قیمت بازار تاثیر بیشتری بر هزینه تولید خواهد داشت تا برعکس. علاوه بر این، برخی از منتقدان استدلال می کنند که هیچ ارتباطی وجود ندارد و به مواردی اشاره می کنند که قیمت بیت کوین به طور قابل توجهی کاهش یافته است در حالی که هش ریت همچنان در حال افزایش است.

تاثیر هش ریت بر بیت‌کوین

هش ریت و تاثیر آن بر مصرف انرژی

استخراج بیت کوین ها یک هدف دوگانه دارد:

  • اعتبارسنجی تراکنش ها
  • ایجاد بیت کوین های جدید

هر بار که یک ماینر با موفقیت یک پازل را حل می کند، یک بلوک جدید به بلاک چین اضافه می شود و در ازای آن، بیت کوین به ماینر پاداش داده می شود. این ماینرها را تشویق می‌کند تا قدرت محاسباتی خود را به اشتراک بگذارند و یکپارچگی و امنیت شبکه را حفظ کنند.

موضوع استخراج بیت کوین و مصرف انرژی مورد توجه و بررسی بیشترقرار گرفته است. استخراج بیت کوین نیازمند استفاده از تجهیزات قدرتمندی مانند مدارهای مجتمع ویژه برنامه (ASIC) است که برق زیادی مصرف می‌کنند. دلیل این مصرف بالای انرژی مربوط به معماهایی است که ماینرها باید حل کنند. این معماها نیازمند روش‌های آزمون و خطا هستند که برای انجام آن‌ها باید تعداد زیادی محاسبات انجام شود. بنابراین، هرچقدر قدرت محاسباتی یک ماینر بیشتر باشد، شانس آن برای حل معما و در نتیجه کسب بیت کوین بیشتر می‌شود که باعث افزایش تقاضای برق می‌شود.

نوسانات هش ریت و نتایج آن

چه چیزی باعث کاهش هش ریت می شود؟

  1. ماینرهای کمتری برای افزودن بلوک و کسب پاداش بلوک با هم رقابت می کنند.
  2. شبکه از امنیت کمتری برخوردار می‌شود و در برابر حمله ۵۱ درصدی آسیب‌پذیرتر می‌شود، که زمانی اتفاق می‌افتد که گروهی از ماینرها که بیش از ۵۰ درصد از نرخ هش ماینینگ شبکه را کنترل می‌کنند، بلاک چین را تغییر می‌دهند.
  3. انرژی کمتری توسط کامپیوترهای ماینینگ مصرف می شود.
  4. ماینینگ یا استخراج راحت تر می شود، چون امنیت بلوک ها کم شده است.
تاثیر نرخ هش بر امنیت شبکه بلاک چین چیست؟

چه عواملی باعث افزایش هش ریت می شود؟

  1. منابع محاسباتی بیشتری برای استخراج بلوک ها استفاده می شود.
  2. برق بیشتری مصرف می شود.
  3. امنیت شبکه افزایش می‌یابد، زیرا مجموعه آنقدر بزرگ می‌شود که نمی‌توان آن را توسط یک موجودیت واحد کنترل کرد.
  4. استخراج بسیار دشوارتر می‌شود و اکثر الگوریتم‌های شبکه بلاک چین با افزایش نرخ هش، سختی استخراج را افزایش می‌دهند.

سخن پایانی:

در این مقاله، از آبان تتر با نرخ هش آن در بازار ارزهای دیجیتال، به ویژه بیت کوین آشنا شدیم. هش‌ریت قوی نشان‌دهنده قدرت محاسباتی قوی است که توسط ماینرها به ارمغان می‌آید، و افزایش امنیت شبکه را به همراه دارد. علاوه بر این، دشواری و رقابت بیشتری برای حل PoW و کسب پاداش BTC ایجاد می‌کند. در پس زمینه هش ریت قوی، سرمایه‌گذاری بزرگ از طرف ماینرها، استفاده از ماشین‌های ASIC سریع‌تر و بهتر و ورود شرکت‌کنندگان جدید در بازار قرار دارد.

مهم است به این نکته توجه داشته باشیم که هش ریت قوی به امنیت شبکه کمک می‌کند. اگرچه امنیت بیت کوین اساساً بر اجماع گره‌ها استوار است، قدرت محاسباتی که توسط ماینرها فراهم می‌شود، بیت کوین را در برابر حملات سایبری چون حملات ۵۱٪، که در شبکه‌های با هش پایین معمولاً موفقیت‌آمیز هستند، محافظت می‌کند.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2636968

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها