تاریخ : پنج شنبه, ۱۳ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 2 May , 2024
0

لورس :پرنوسان ترین نمادهای فارکس برای کسب سود رویایی را بشناسید!

  • کد خبر : 2637427
  • ۱۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۶
لورس :پرنوسان ترین نمادهای فارکس برای کسب سود رویایی را بشناسید!
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :در دنیای فارکس بسته به اینکه چقدر حرفه‌ای هستید و چقدر آموزش دیده‌اید، می‌توانید با انجام معاملات روی نمادهای مختلف سود کسب کنید. در این میان، برخی نمادها هستند که به علت نوسان بالا، پتانسیل سوددهی بسیار زیادی دارند و باید آن‌ها را بشناسید. بنابراین در این مقاله […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

در دنیای فارکس بسته به اینکه چقدر حرفه‌ای هستید و چقدر آموزش دیده‌اید، می‌توانید با انجام معاملات روی نمادهای مختلف سود کسب کنید. در این میان، برخی نمادها هستند که به علت نوسان بالا، پتانسیل سوددهی بسیار زیادی دارند و باید آن‌ها را بشناسید. بنابراین در این مقاله با ما همراه باشید تا پرنوسان ترین نمادهای فارکس را به شما معرفی کنیم. در ضمن، علاوه‌براین نمادها، چند نکته مهم را به شما می‌گوییم که با در نظر داشتن آن‌ها، می‌توانید سودهای کلانی از معامله هر نمادی بدست آورید؛ چه آن نماد نوسانات شدید داشته باشد چه کم‌نوسان باشد.

۵ تا از پرنوسان ترین شاخص های فارکس

ریسکی‌ترین شاخص های فارکس همان‌هایی هستند که بیشترین نوسانات را در بازار تجربه می‌کنند. به این دلیل آن‌ها را ریسکی خطاب می‌کنیم که همانقدر که می‌توانند منجر به کسب سود بالا شوند، ممکن است باعث ضرر بسیار زیاد هم بشوند. تفاوت در سطح دانش تریدر است که باعث می‌شود یکی با معامله این نمادها سود کند و دیگری ضرر. بنابراین در نظر داشته باشید که صرف شناخت پرنوسان ترین شاخص های فارکس کافی نیست، شما باید بر تحلیل تکنیکال و فاندامنتال هم مسلط باشید و بدانید که ورود به فارکس تازه اول راه دانش‌اندوزی و کسب تجربه است. با این حال، در ادامه ۵ تا از پرنوسان ترین نمادهای فارکس را به شما معرفی می‌کنیم.

۱- طلا؛ رتبه یک نوسانات در بازار فارکس

طلا که نمادش XAU است، یکی از ارزشمندترین فلزات جهان است که به دلیل کاربردش در صنایع مختلف، محبوبیت بالایی دارد. از کاربرد در تراشه‌های الکترونیکی گرفته تا استفاده به عنوان یک فلز زینتی، طلا موارد مصرف زیادی دارد. از طرفی، چون طلا به عنوان پشتوانه مالی دولت‌ها نیز خریداری و ذخیره می‌شود و برای کنترل تورم به آن روی می‌آورند اهمیتی دو چندان در بازار فارکس دارد. تا اینجای کار کافی‌ست که بفهمیم چرا طلا اینقدر نوسان بالایی دارد. به طور کلی وقتی قیمت یک نماد، تحت تاثیر فاکتورهای زیادی تغییر کند، یعنی می‌تواند نوسان زیادی داشته باشد. اگر مایل هستید این فلز گرانبها و پر نوسانات را در بازار معامله کنید، باید علل تغییر قیمت و عوامل ایجاد نوسان در آن را بشناسید.

محکم‌ترین سنگر طلاست

اگر از بزرگان با تجربه خانواده خود بخواهید چند راه امن و قطعی که ارزش پول را حفظ کند نام ببرند، بی‌شک خرید و ذخیره طلا جزو اولین پیشنهادات آن‌هاست. طلا از قدیم در سراسر جهان به عنوان یک دارایی امن و مطمئن شناخته می‌شود که سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ در زمان‌های بروز بحران به آن پناه می‌برند. این فلز گرانبها که یکی از پرسودترین نمادهای فارکس است، محکم‌ترین سنگر برای حفظ ارزش پول و کسب سود شناخته می‌شود. شاید در جهان شرکت‌ها، نمادها و سهم‌هایی باشند که در گذر زمان از عرش به فرش سقوط کنند و ارزش خود را به طور کلی از دست بدهند، اما طلا هیچ وقت (در بازه بلند مدت) شما را نا امید نمی‌کند. ممکن است گاهی بالا رود، گاهی پایین بیاید، اما در نهایت همیشه ارزشمند است و هیچگاه از بین نمی‌رود.

در شرایط فعلی جهان نیز همین شرایط هنوز برقرار است. وقتی در دنیا یک اتفاق نگران کننده رخ می‌دهد، همه تریدرها و سرمایه‌گذاران برای حفظ ارزش سرمایه خود به سراغ طلا می‌روند. تنش‌های ژئوپلتیکی، رکود اقتصادی و بسیاری اتفاقات دیگر ممکن است رخ دهد که حتی روی ارزش ارزهایی همچون دلار و یورو نیز تاثیر بسیار منفی بگذارد. در چنین شرایطی بسیاری از افراد طلا می‌خرند تا در سایه امن سنگر طلا پناه بگیرند تا شرایط دوباره درست شود و فرصت‌های معاملاتی جدیدی باز شوند. همین استقبال زیاد سرمایه‌گذاران و دولت‌ها و بانک‌ها، باعث می‌شود که ناگهان تقاضای طلا زیاد شود و قیمت نماد آن دستخوش نوسانات بالایی شود.

نمودار رابطه معکوس طلا (که یکی از نوسانی ترین نمادهای فارکس است) با دلار - تصویر 2

با دلار آمریکا رابطه عکس دارد

اتفاقات زیادی هستند که اگر در دنیای اقتصاد آمریکا روی دهند، ارزش دلار را بالا یا پایین می‌برند. به طور مثال اگر نرخ تورم یا بیکاری در آمریکا افزایش پیدا کند، از ارزش دلار کاسته می‌شود. همچنین، این اتفاق ممکن است وقتی رخ دهد که نرخ‌بهره در این کشور افزایش پیدا می‌کند یا حتی واردات آمریکا زیاد شود. در این شرایط، از آنجایی که ارزش طلا با دلار آمریکا نسبت عکس دارد، این فلز گرانبها گران‌تر می‌شود. این پیوستگی منفی بین دلار آمریکا و طلا باعث بوجود آمدن فرصت‌هایی برای معامله طلا شده است. اگر همیشه اخبار مربوط به دلار آمریکا را پیگیری کنید، می‌توانید حرکت قیمتی طلا را نیز پیش‌بینی کنید و برای انجام یک معامله پرسود آماده شوید.

۲- شاخص داوجونز

شاخص داوجونز با نماد DJI، شاخص بورس آمریکاست که نوسانات ۳۰ شرکت برتر و فعال در آمریکا را نشان می‌دهد. این شاخص در کنار طلا، جزو پرنوسان ترین نمادهای فارکس است که نظر معامله‌گران زیادی را به خود جلب کرده است. توصیه می‌کنیم تنها زمانی به سراغ معامله این نماد بروید که به تحلیل نمودار و فاندامنتال مسلط هستید، چرا که به علت نوسان بالای این نماد، حتی کوچک‌ترین تغییرات قیمتی که آن را پیش‌بینی نکرده باشید، ممکن است شما را وارد ضرر کند.

۳- جفت ارز یورو به دلار

بازار فارکس جفت ارزهای زیادی دارد که چندتا از آن‌ها، اصلی‌ترین جفت ارزهای بازار شناخته می‌شوند. جفت ارز یورو به دلار بدون شک محبوب‌ترین جفت ارز بازار است که ۲۵ درصد کل معاملات فارکس را به خود اختصاص داده است. بدیهی است که محبوبیت بالای این جفت ارز به خاطر بزرگی اقتصاد اروپا و آمریکاست. اگر می‌خواهید این نماد را معامله کنید، باید در پلتفرم معاملاتی خود به دنبال نماد EURUSD بگردید.

۴- پوند به دلار

پوند به دلار با نماد GBPUSD در جایگاه دوم جفت ارزهای محبوب بازار فارکس قرار دارد. حدود ۱۱ درصد از کل معاملات بازار فارکس مربوط به این جفت ارز است که نشان دهنده نقدینگی بسیار بالا و محبوبیت بی‌نظیر این جفت ارز است. نکته مهمی که برای معامله این نماد باید در نظر داشته باشید، توجه ویژه به اخبار انگلیس و آمریکا است. برای تریدری که قصد معامله پوند به دلار را دارد، تمام جلسات اقتصادی مربوط به انگلستان و آمریکا اهمیت پیدا می‌کند. به طور مثال اگر بانک مرکزی یکی از این دو کشور داده‌هایی در مورد تورم و نرخ بهره آن‌ها منتشر کند، یک فرصت بی‌نظیر برای باز کردن معامله و کسب سود است.

۵- دلار به ین

همانطور که قطعا می‌دانید ژاپن یک قطب اقتصادی بزرگ در جهان است که نرخ بهره بسیار پایینی دارد. از این‌رو ین، که ارز رایج و رسمی این کشور است، معمولا پول امنی شناخته می‌شود و مخصوصا در شرایط بحرانی بازار، توجه معامله‌گران را به خود جلب می‌کند. در واقع وقتی بازار به علل مختلفی همچون بروز تنش‌های ژئوپلتیکی، تغییر میزان صادرات و واردات آمریکا، افزایش تورم یا نرخ بیکاری دچار ناپایداری می‌شود، سرمایه‌گذاران به سراغ خرید ین می‌آیند که در نوع خود یک دارایی امن محسوب می‌شود.

راهکاری برای کسب سود بالا از نمادهای کم‌ریسک!

راهکاری برای کسب سود مطمئت تر و بالا از نمادهای کم_ریسک! - تصویر 3

تا اینجای کار پرسودترین نمادهای فارکس را به شما معرفی کردیم که برای کسب سود بالا می‌توانید به معامله آن‌ها بپردازید. با این حال این نکته طلایی را به یاد داشته باشید که کسب سود بالا، از هر نمادی با هر میزان نوسانی ممکن است و نیازی نیست صرفا به سراغ ریسکی ترین شاخص های فارکس بروید. راز مهم کسب سود بالا در فارکس این است که شما به نمودار نمادی که آن را معامله می‌کنید مسلط باشید، این نماد حتی اگر نوسان پایینی داشته باشد، کافی‌ست اهرم بالایی در معامله داشته باشید تا ببینید حتی اندک نوسانی در نمودارش چه سود کلانی به شما می‌دهد. به طور مثال اگر با اهرم ۱:۱۰۰۰ معامله کنید، سود شما هزار برابر می‌شود و دیگر شدت نوسان یک نماد چندان اهمیتی ندارد.

حالا که این نکته را دریافتید توصیه می‌کنیم به دنبال معامله روی نمادی باشید که با تحلیل تکنیکال آن راحت‌تر هستید. به طور مثال وقتی چندین ماه و سال روی یک یا دو نماد مشخص معامله کرده باشید، ناخودآگاه آشنایی شما با رفتار نمودار آن بالا می‌رود. پس چه خوب است اگر بجای اینکه صرفا کسب سود بالا را هدف اصلی‌تان قرار دهید، ابتدا آموزش و یادگیری تحلیل‌های تکنیکال و فاندامنتال را اولویت خود قرار دهید و سطح دانش خود را بالا ببرید. پس از تسلط بر این رویکردهای تحلیلی دیگر چندان مهم نیست روی چه نمادی معامله می‌کنید، چون هر نمادی می‌تواند با اهرم سود بالا به شما بدهد.

حرف آخر: اولین قدم را درست بردارید!

تا اینجای مقاله شما پرنوسان ترین شاخص های فارکس را شناختید و می‌دانید که چه نمادهایی در بازار نوسان بالایی دارند. همچنین دیدید که برای کسب سود بالا از بازار مجبور نیستید و فقط به سراغ پرنوسان ترین نمادهای فارکس بروید و می‌توانید با انجام معاملات با اهرم‌های بالا، روی هر نماد حتی کم‌نوسانی سود بگیرید. اینجاست که مهم‌ترین نکته انتخاب یک بروکر معتبر و همه فن حرف مثل دلتا اف ایکس است که بتواند بستر معاملات اهرمی را برای شما فراهم کند و آنقدر معتبر باشد که هیچ دغدغه و نگرانی‌ای را به دل‌تان راه ندهد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2637427

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها