تاریخ : شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ Saturday, 27 July , 2024
0

لورس :پیوند بلاک چین و هوش مصنوعی | مزایا و چالش‌های ادغام دو فناوری جدید

  • کد خبر : 2635458
  • ۰۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۷:۴۱
لورس :پیوند بلاک چین و هوش مصنوعی | مزایا و چالش‌های ادغام دو فناوری جدید
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

فناوری‌های جدید مانند بلاک چین و هوش مصنوعی، بدون شک توانسته‌اند تحول زیادی در صنایع مختلف ایجاد کنند. این فناوری‌ها با امکانات و خدمات منحصر به فردی که ارائه می‌کنند، توجه زیادی را در چند سال گذشته به خود جلب کرده‌اند. اما در این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم که پیوند بلاک چین و هوش مصنوعی (AI) چه مزیت‌های جدیدی می‌تواند به همراه داشته باشد.
ارتباط میان بلاک چین و هوش مصنوعی ترکیب بلاک چین و هوش مصنوعی (AI) می تواند نحوه انجام بسیاری از فعالیت‌ها را دگرگون کند. بلاک چین با رفع مشکلات مربوط به حفظ حریم خصوصی و امنیت در AI می‌تواند به بهبود اعتماد و شفافیت کمک کند. این فناوری اجازه به اشتراک‌گذاری داده‌ها را بدون نیاز به واسطه فراهم می‌کند. شفافیت بلاک چین به اطمینان از صحت داده‌های آموزشی AI نیز کمک می‌کند.

حفظ یکپارچگی اطلاعات و شفافیت بلاک چین، اطمینان به هوش مصنوعی را به ویژه در بخش های حساسی مانند خدمات آموزشی، بهداشتی و مالی آسان‌تر می‌کند. با این حال، چالش‌هایی در مقیاس‌پذیری بلاک چین، سرعت تراکنش‌ها و برآورده کردن نیازهای محاسباتی الگوریتم‌های هوش مصنوعی وجود دارد. با وجود این چا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

فناوری‌های جدید مانند بلاک چین و هوش مصنوعی، بدون شک توانسته‌اند تحول زیادی در صنایع مختلف ایجاد کنند. این فناوری‌ها با امکانات و خدمات منحصر به فردی که ارائه می‌کنند، توجه زیادی را در چند سال گذشته به خود جلب کرده‌اند. اما در این مطلب می‌خواهیم بررسی کنیم که پیوند بلاک چین و هوش مصنوعی (AI) چه مزیت‌های جدیدی می‌تواند به همراه داشته باشد.

ارتباط میان بلاک چین و هوش مصنوعی

ترکیب بلاک چین و هوش مصنوعی (AI) می تواند نحوه انجام بسیاری از فعالیت‌ها را دگرگون کند. بلاک چین با رفع مشکلات مربوط به حفظ حریم خصوصی و امنیت در AI می‌تواند به بهبود اعتماد و شفافیت کمک کند. این فناوری اجازه به اشتراک‌گذاری داده‌ها را بدون نیاز به واسطه فراهم می‌کند. شفافیت بلاک چین به اطمینان از صحت داده‌های آموزشی AI نیز کمک می‌کند.

حفظ یکپارچگی اطلاعات و شفافیت بلاک چین، اطمینان به هوش مصنوعی را به ویژه در بخش های حساسی مانند خدمات آموزشی، بهداشتی و مالی آسان‌تر می‌کند. با این حال، چالش‌هایی در مقیاس‌پذیری بلاک چین، سرعت تراکنش‌ها و برآورده کردن نیازهای محاسباتی الگوریتم‌های هوش مصنوعی وجود دارد. با وجود این چالش‌ها، پیشرفت‌های مداوم در هر دو زمینه، چشم انداز روشنی به ما از آینده آن‌ها در کنار هم می‌دهد.

مزیت‌های پیوند بلاک چین و هوش مصنوعی

امروزه استفاده از بهترین انواع بلاک چین در کنار پلتفرم‌های برتر هوش مصنوعی، توانسته است مزیت‌های قابل توجهی را به همراه داشته باشد که برخی از آن‌ها را بررسی می‌کنیم.

بهبود یکپارچگی داده‌ها

بلاک چین می تواند در مدیریت زنجیره تامین، برای ردیابی و ثبت اطلاعات جابجایی اقلام، مورد استفاده قرار گیرد. این داده‌های ارزشمند را می‌توان به کمک سیستم‌های هوش مصنوعی برای یافتن الگوها، تشخیص اختلالات و بهبود روش‌های لجستیک، تجزیه و تحلیل کرد.

ادغام بلاک چین و هوش مصنوعی

اشتراگ‌گذاری امن داده‌ها

سیستم‌های هوش مصنوعی نیاز به دسترسی به حجم عظیمی از داده‌ها و اطلاعات دارند. بلاک چین می‌تواند این داده‌ها را بدون نیاز به یک شرکت واسطه، میان استفاده کنندگان به اشتراک بگذارد. به عنوان مثال، در صنعت مراقبت های بهداشتی، سوابق بیمار که روی یک شبکه بلاک چین نگهداری می‌شود را می توان به طور امن با مدل های هوش مصنوعی برای تحقیق یا تشخیص پزشکان به اشتراک گذاشت. در عین حال از حریم خصوصی اطلاعات حساس بیمار نیز محافظت کرد.

بلاک چین و هوش مصنوعی

یک روش پرداخت امن و سریع

توکن‌های ساخته شده روی بلاک چین، انگیزه‌‌ی مشارکت در توسعه و کسب درآمد از خدمات هوش مصنوعی را افزایش می‌دهد. زیرا می‌توان از آن‌ها به عنوان یک روش امن و خودکار برای پرداخت هزینه خدمات مربوط به هوش مصنوعی استفاده کرد. یک مثال قابل توجه SingularityNET است. پلتفرمی که بلاک چین و هوش مصنوعی را برای ایجاد یک بازار غیرمتمرکز ادغام می‌کند که در آن با پرداخت توکن‍ها می‌توان از خدمات هوش مصنوعی ارائه شده استفاده کرد.

پیوند هوش مصنوعی و بلاک چین

ترکیب بلاک چین و هوش مصنوعی در صنایع

هم اکنون شرکت‌های بزرگ بسیاری در حال استفاده از یک سیستم ترکیبی از بلاک چین و هوش مصنوعی برای بهبود خدمات خود هستند. با بررسی چند نمونه زیر متوجه می‌شویم که پیوند بلاک چین و هوش مصنوعی تا چه حد توسط توسط نهادهای مختلف جدی گرفته شده است.

همکاری والمارت و IBM

همانطور که گفتیم، فناوری بلاک چین یکپارچگی و شفافیت داده ها را در مدیریت زنجیره تامین تضمین می کند و ابزارهای هوش مصنوعی ممکن این داده ها را برای بهبودعملکرد و تشخیص مشکلات تجزیه و تحلیل می‌کنند. به عنوان مثال، برای اطمینان از حفظ و اصالت مواد غذایی، Walmart و IBM با یکدیگر همکاری کرده اند تا مرسوله‌ها را با استفاده از ترکیب بلاک چین و هوش مصنوعی ردیابی کنند.

بلاک چین و هوش مصنوعی

پلتفرم MedicalChain

بلاک چین اطلاعات خصوصی بیماران را ثبت می‌کند و به صورت امن سوابق آن‌ها را میان پزشکان و مراکز درمانی به اشتراک می‌گذارد. این اطلاعات می‌تواند توسط هوش مصنوعی برای توسعه روند درمان و بهبود تشخیص استفاده شود. یکی از نمونه‌ پلتفرم‌های مبتنی بر بلاک چین، Medicalchain است که تجزیه و تحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی را ممکن می‌سازد و در عین حال به کاربران امکان دسترسی و کنترل داده‌های پزشکی خود را می‌دهد.

Medicalchain

صنایع متعدد دیگری نیز از قابلیت تلفیق بلاک چین و هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند. مثلا برای اشتراک اطلاعات میان خودروها برای کنترل بهتر ترافیک یا چندین موارد دیگر. با گذشت زمان قطعا استفاده از این دو فناوری جدید در کنار هم بسیار بیشتر از قبل مورد توجه قرار خواهد گرفت.

چالش‌ها و محدودیت‌ها در پیوند بلاک چین و هوش مصنوعی

ترکیب بلاک چین و هوش مصنوعی علاوه بر مزیت‌های فراوان، چالش‌هایی نیز در ارتباط با مقیاس‌پذیری، استفاده از انرژی، حریم خصوصی داده‌ها و پیچیدگی پیاده‌سازی ایجاد می‌کند.
مقیاس پذیری یک مسئله مهم است زیرا شبکه‌های بلاک چین می توانند برای مدیریت همزمان داده‌های کلان و نیازهای محاسباتی سیستم‌های هوش مصنوعی، دچار مشکل شوند. از نظر مسائل زیست محیطی نیز توسط برای دو سیستم که منابع انرژی زیادی را استفاده می‌کنند، محدودیت‌های مطرح می شود.

ترکیب بلاک چین و هوش مصنوعی

امنیت داده ها و حریم خصوصی نیز ملاحظات ضروری هستند. الگوریتم‌های هوش مصنوعی ممکن است اطلاعات حساسی را که نیاز به محافظت دارند، پردازش کنند در حالی که بلاک چین یک ساختار داده امن و تغییرناپذیر ارائه می‌کند. ایجاد تعادل بین حریم خصوصی داده ها و مزایای تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی، به ویژه در حوزه‌های درمانی و مالی که در آن قوانین سختگیرانه حفظ حریم خصوصی اعمال می شود، می تواند دشوار باشد.

همچنین پذیرش گسترده پلتفرم‌ها توسط جامعه ممکن است به دلیل پیچیدگی اجرایی بالای این سیستم‌ها به ویژه برای سازمان های کوچکتر، با مشکل مواجه شود.

جمع‌بندی

ترکیب دو یا چند فناوری همواره موضوع جذابی برای بررسی و تحقیق علاقه‌مندان به آن‌ها بوده است. به ویژه دو فناوری جدید که هر کدام برای توسعه مسیر طولانی در پیش روی خود دارند. پیوند بلاک چین و هوش مصنوعی می‌تواند برای توسعه‌دهندگان و شرکت‌ها نیز فرصت بسیار مناسبی برای تمرکز و سرمایه‌گذاری باشد. در همین راستا ما در مقاله دیگری به معرفی بهترین رمزارزهای هوش مصنوعی پرداخته‌ایم. البته برای درک کامل پتانسیل ادغام بلاک چین با هوش مصنوعی در مشاغل مختلف، رسیدگی به این چالش‌ها و محدودیت‌های موجود نیز ضروری است.

بلاک چین و هوش مصنوعی

The post پیوند بلاک چین و هوش مصنوعی | مزایا و چالش‌های ادغام دو فناوری جدید appeared first on بلاگ آموزشی صرافی راستین.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2635458

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها