تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
0

لورس :دارایی های مصنوعی کریپتو چیست؟

  • کد خبر : 2621647
  • ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۸
لورس :دارایی های مصنوعی کریپتو چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

دارایی های مصنوعی کریپتو چیست؟ ابزارهای مالی مبتنی بر بلاک چین به نام دارایی های مصنوعی کریپتو از ارزش و رفتار دارایی های واقعی یا ابزارهای مالی تقلید می کنند. برای آشنایی بیشتر با دارایی های مصنوعی کریپتو و انواع آن با ما در سایت ارز دیجیتال همراه باشید.
دارایی های مصنوعی کریپتو چیست؟ دارایی‌ های مصنوعی رمزنگاری، دسته‌ ای از ابزارهای مالی دیجیتال هستند که برای تقلید از ارزش و عملکرد دارایی‌ های مالی واقعی یا دارایی‌ های دنیای واقعی ایجاد شدند. از جمله این دارایی ها می توان به سهام، کالاها، ارزها و ارزهای دیجیتال بدون داشتن مالکیت واقعی دارایی های اساسی اشاره کرد.
این دارایی‌ های مصنوعی با استفاده از مشتقات مالی و قراردادهای هوشمند تولید می شوند. که بر روی پلتفرم‌ های بلاک چین، عمدتاً در اکوسیستم‌ های مالی غیرمتمرکز (DeFi) تولید می‌ شوند.
مشتریان DeFi اکنون به طیف گسترده‌ تری از بازارهای مالی و دارایی‌ ها دسترسی دارند. این وابستگی آنها به واسطه‌ های معمولی را کاهش می‌ دهد.
دارایی‌ های مصنوعی سنتی در مقابل کریپتو دارایی های سنتی پول ها و اقلامی همچون سهام، اوراق قرضه و کالاهایی می ب..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

دارایی های مصنوعی کریپتو چیست؟ ابزارهای مالی مبتنی بر بلاک چین به نام دارایی های مصنوعی کریپتو از ارزش و رفتار دارایی های واقعی یا ابزارهای مالی تقلید می کنند. برای آشنایی بیشتر با دارایی های مصنوعی کریپتو و انواع آن با ما در سایت ارز دیجیتال همراه باشید.

دارایی های مصنوعی کریپتو چیست؟

دارایی‌ های مصنوعی رمزنگاری، دسته‌ ای از ابزارهای مالی دیجیتال هستند که برای تقلید از ارزش و عملکرد دارایی‌ های مالی واقعی یا دارایی‌ های دنیای واقعی ایجاد شدند. از جمله این دارایی ها می توان به سهام، کالاها، ارزها و ارزهای دیجیتال بدون داشتن مالکیت واقعی دارایی های اساسی اشاره کرد.

این دارایی‌ های مصنوعی با استفاده از مشتقات مالی و قراردادهای هوشمند تولید می شوند. که بر روی پلتفرم‌ های بلاک چین، عمدتاً در اکوسیستم‌ های مالی غیرمتمرکز (DeFi) تولید می‌ شوند.

مشتریان DeFi اکنون به طیف گسترده‌ تری از بازارهای مالی و دارایی‌ ها دسترسی دارند. این وابستگی آنها به واسطه‌ های معمولی را کاهش می‌ دهد.

دارایی‌ های مصنوعی سنتی در مقابل کریپتو

دارایی های سنتی پول ها و اقلامی همچون سهام، اوراق قرضه و کالاهایی می باشند که در بازارهای مالی مبادله می شوند. در مقابل، دارایی‌ های مصنوعی کریپتو، نمایش‌ های دیجیتالی هستند که بر اساس فناوری بلاک چین ایجاد شدند که شبیه ارزش و عملکرد این دارایی‌ های مرسوم باشند.

تمایز اساسی بین دارایی‌ های مصنوعی سنتی و کریپتو این است که دارایی‌ های سنتی فیزیکی یا کاغذی هستند، در حالی که دارایی‌ های مصنوعی کریپتو فقط به شکل دیجیتال در شبکه‌ های بلاک چین وجود دارند. در حالی که کریپتو مصنوعی از نظر دسترسی، نقدینگی و قابلیت برنامه‌ ریزی نسبت به دارایی‌ های سنتی مزیت‌ هایی دارد. اما ریسک‌ ها و پیچیدگی‌ های منحصر به‌ فردی نیز دارد.

انواع دارایی های مصنوعی کریپتو

دارایی‌ های مصنوعی کریپتو به اشکال مختلفی مانند استیبل کوین‌ های مصنوعی، کالاها و سهام توکن‌ شده، توکن‌ های اهرمی و معکوس و دارایی‌ های مصنوعی با بازده وجود دارند.

استیبل کوین های مصنوعی

توکن‌ های دیجیتالی را که به عنوان استیبل کوین مصنوعی شناخته می‌ شوند، می توان برای تقلید از ارزش و ثبات پول فیات، مانند دلار ایالات متحده یا یورو در نظر گرفت. این استیبل کوین ها ارزش را در اکوسیستم ارزهای دیجیتال بدون تجربه نوسانات ارزهای دیجیتال ذخیره می کنند.

یکی از نمونه های استیبل کوین مصنوعی، sUSD است که بر روی پلتفرم Synthetix توسعه یافت. هدف آن دسترسی کاربران به شکل ثابتی از پول نقد دیجیتالی است که با ارزش دلار آمریکا مطابقت دارد.

کالاها و سهام توکن شده

کالاها و سهامی که توکن شده اند به عنوان نمایش دیجیتالی دارایی های دنیای واقعی مانند طلا، نفت، سهام و سایر کالاها در شبکه های بلاک چین عمل می کنند.

نمونه ای از دارایی مصنوعی که قیمت نفت خام را ردیابی می کند sOIL است که بر روی پلتفرم Synthetix نیز توسعه یافت. بدون نگهداری واقعی نفت، سرمایه گذاران را قادر می سازد تا بیشتر در معرض تغییرات قیمت قرار گیرند.

توکن های اهرمی و معکوس

دارایی‌ های مصنوعی به عنوان توکن‌ های اهرمی و معکوس شناخته می‌ شوند. این دارایی ها برای تقویت یا مقابله با تغییرات قیمت یک دارایی پایه توسعه می‌ یابند. سود توکن‌ های معکوس زمانی که قیمت دارایی پایه کاهش می‌ یابد، در حالی که توکن‌ های اهرمی سود و زیان را افزایش می‌ دهند.

به عنوان مثال، BTC3L (بایننس اهرمی توکن) به دنبال تولید بازده روزانه است که سه برابر بیشتر از قیمت بیت کوین (BTC) است. اگر بیت کوین ۱ درصد افزایش یابد، BTC3L باید ۳ درصد افزایش یابد.

دارایی های مصنوعی با بازده

در اکوسیستم DeFi، دارایی‌ های مصنوعی با بازده از طریق سهام‌ داری یا وام دادن به دارندگان بازدهی می‌ دهد. همچنین فرصتی برای تولید درآمد غیرفعال فراهم می‌ کند.

نمونه ای از یک دارایی مصنوعی cDAI است که توسط پروتکل Compound توسعه یافت. استیبل کوین‌ های دای (DAI) را می‌ توان برای شرکت در عملیات وام دهی در پلتفرم Compound و کسب سود در نظر گرفت.

کاربردهای دارایی های مصنوعی کریپتو

دارایی‌ های مصنوعی کریپتو برای معامله‌ گرانی که به دنبال سود زیاد هستند مناسب می باشد.دارایی های مصنوعی کریپتو چیست؟

دارایی های مصنوعی کریپتو چیست؟

فرصت های تجاری و سرمایه گذاری

دارایی های مصنوعی کریپتو معامله گران را قادر می سازند تا در معاملات اهرمی شرکت کنند و قرار گرفتن در معرض نوسانات بازار را افزایش می دهند. همچنین به طور بالقوه بازده (یا ضرر) بیشتری نسبت به معاملات معمولی ایجاد می کنند.

دارایی‌ های مصنوعی طیف وسیعی از دارایی‌ های اساسی در داخل اکوسیستم کریپتو، از جمله سهام و کالاها را پوشش می‌ دهند. همچنین به سرمایه‌ گذاران راهی ساده برای تنوع بخشیدن به سبدهایشان می‌ دهند.

کشاورزی بازده و تامین نقدینگی

کاربرانی که دارایی‌ های مصنوعی رمزنگاری‌ را در پروتکل‌ های DeFi سهیم می‌ کنند، می‌ توانند در کشاورزی بازدهی شرکت کنند. همچنین مشوق‌ هایی را در قالب دارایی‌ های مصنوعی اضافی یا توکن‌ های حاکمیتی برای مشارکت فعال در تأمین نقدینگی و عملیات DeFi کسب کنند.

دارایی های مصنوعی همچنین به طور قابل توجهی استخرهای نقدینگی و نقدینگی کلی پلتفرم های DeFi را افزایش می دهند. این برای تسهیل تجارت مؤثر، وام دهی و استقراض در اکوسیستم DeFi ضروری است.

مدیریت ریسک و استراتژی های پوشش ریسک

دارایی های مصنوعی مدیریت ریسک قوی و استراتژی پوشش ریسک را فراهم می کنند. معامله گران می توانند از دارایی های مصنوعی در جهت پوشش های حفاظتی کارآمد برای محافظت در برابر کاهش دارایی های اساسی استفاده نمایند.

استیبل کوین های مصنوعی یک جایگزین غیرمتمرکز برای استیبل کوین های معمولی می باشند. این استیبل کوین ها از ارزش دارایی ها در برابر نوسانات ذاتی بازار محافظت می کنند.

نقش امور مالی غیر متمرکز در ایجاد دارایی های مصنوعی

با فعال کردن کاربران برای ایجاد، تجارت و تنوع بخشیدن به پرتفوی های خود با دارایی های مصنوعی، DeFi با تغییر سیستم های مالی مستقر و افزایش شمول مالی در تمام دنیا، امور مالی را دموکراتیزه می کند.

پلتفرم‌ های DeFi نحوه تعامل ما با ابزارهای مالی را با استفاده از فناوری بلاک چین و قراردادهای هوشمند برای ساده‌ سازی ایجاد، صدور و تجارت دارایی‌ های مصنوعی متحول می‌ کنند.

اول، DeFi نیاز به واسطه را از بین می برد و دسترسی و بهره وری را بهبود می بخشد. کاربران می‌ توانند توکن‌ هایی صادر کنند که ارزش دارایی‌ های دنیای واقعی مانند سهام، کالاها و ارزهای فیات را با وثیقه‌ گذاری ارزهای دیجیتال تکرار می‌ کنند.

دوم، طراحی باز و بدون مجوز DeFi با اجازه دادن به برنامه نویسان برای آزمایش طرح های مختلف دارایی مصنوعی و استراتژی های تجاری، نوآوری را تشویق می کند. این نوآوری با فراهم کردن دسترسی ۲۴ ساعته و ۷ روز هفته به مصرف کنندگان به طیف وسیعی از دارایی ها، دسترسی به بازارهای بین المللی را دموکراتیک کرد.

پلتفرم‌ های DeFi همچنین استخرهای نقدینگی را ارائه می‌ کنند که در آن کاربران می‌ توانند به راحتی دارایی‌ های مصنوعی را معامله کنند.

مزایای دارایی های مصنوعی کریپتو

دارایی‌ های مصنوعی کریپتو مجموعه‌ ای غنی از مزایا، از جمله تنوع، اهرم، مشارکت DeFi، افزایش نقدینگی و کاهش ریسک را ارائه می‌ کنند.

دسترسی به انواع دارایی ها، از جمله سهام سنتی، کالاها و ارزها، از مهمترین مزیت های این دارایی های مصنوعی می باشد. زیرا کاربران را قادر می سازد تا به طور یکپارچه سبدهای خود را در فضای ارزهای دیجیتال متنوع کنند، ریسک را کاهش بدهند و استراتژی های سرمایه گذاری را بهبود بخشند.

این دارایی‌ ها همچنین راه را برای اهرم باز می‌ کنند و به معامله‌ گران اجازه می‌ دهند تا در معرض نوسانات قیمت دارایی‌ ها قرار بگیرند و شاید بازدهی بالاتری ایجاد کنند.

علاوه بر این، دارایی‌ های مصنوعی پایه و اساس استخرهای نقدینگی را فراهم می‌ کنند و نقدینگی کلی پلتفرم‌های DeFi را تقویت می‌ کنند. این منابع همچنین به مصرف کنندگان مهارت هایی را می دهند که برای محافظت از سرمایه گذاری های خود در برابر نوسانات قیمت نامنظم نیاز دارند.

چالش ها و خطرات

در حالی که دارایی‌ های مصنوعی فرصت‌ ها و راه‌ حل‌ های جدیدی را ارائه می‌ کنند، اما بدون مشکلات و خطراتی مانند ضعف قراردادهای هوشمند، مسائل نقدینگی، غیرقابل پیش‌ بینی بودن مقررات و مشکلات مربوط به اوراکل نیستند.

دارایی های مصنوعی کریپتو چیست؟
دارایی های مصنوعی کریپتو چیست؟

احتمال نقص یا سوء استفاده از قراردادهای هوشمند، که ممکن است منجر به زیان های قابل توجهی شود، یکی از نگرانی های اصلی است.

نقدینگی بازار هم یکی از چالش های دارایی های مصنوعی می باشد. زیرا برخی از دارایی های مصنوعی می تواند منجر به دستکاری قیمت در طول معاملات شود که بر ثبات بازار به عنوان یک کل تأثیر می گذارد.

نظارت نیز یک نگرانی جدی است چون دولت ها در تمام جهان برای تعریف و کنترل این محصولات مالی تلاش می کنند. ادامه اختلافات حقوقی و تغییرات نظارتی مربوط به استیبل کوین‌ هایی مانند تتر (USDT) نمونه‌ ای از مشکلات قانونی احتمالی است که دارایی‌ های مصنوعی ممکن است با آن مواجه شوند.

در نهایت، اتکای بیش از حد به سیستم‌ های اوراکل، که امکان دسترسی قراردادهای هوشمند به داده‌ های دنیای واقعی را فراهم می‌ کنند، خطرات امنیتی ایجاد می‌ کند.

The post دارایی های مصنوعی کریپتو چیست؟ appeared first on ارز دیجیتال.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2621647

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها