تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :رمزارز سبز(Green Crypto) چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

  • کد خبر : 2610404
  • ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۰:۲۹
لورس :رمزارز سبز(Green Crypto) چیست؟ و چه مزایایی دارد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

یکی از مهم‌ترین مسائلی که ما در دنیای امروز با آن مواجه هستیم تغییرات آب و هوایی است و جهان شاهد آگاهی هرچه بیشتر انسان‌ها در حوزه‌‎های مختلف است.با اینکه رمزارزها در آغاز به خاطر انرژی‌ای که در فرایند استخراج‌شان صرف می‌شد بدنام بودند اما این روزها مفهومی امیدوارکننده به نام رمزارز سبز یا ارز دیجیتال دوستدار محیط زیست به وجود آمده است که افراد را به خود امیدوار کرده است.
ارز دیجیتال eco در حقیقت نشان دهنده‌ی تعهد به پایداری و مسئولیت محیط زیستی در فضای بلاک‌چین است. سال‌های اول به وجود آمدن رمزارزها، بیت کوین و انرژی موردنیاز برای استخراج آن نگرانی‌های زیادی درباره‌ی ردپای کربنی آن ایجاد کرد اما خوشبختانه چشم انداز ارزهای دیجیتال به سرعت در حال تحول است و پروژه‌های نوآورانه‌ی زیادی برای مقابله با چالش‌های محیط زیستی به وجود آمده‌اند.در این مقاله درباره‌ی اینکه رمزارز سبز چیست و چرا مهم است صحبت می‌کنیم.
رمزارز سبز چیست؟ ارز دیجیتال دوستدار محیط‌زیست یا همان رمزارز سبز، به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که بازدهی انرژی را در اولویت خود قرار می‌دهند و هدفشان این است که ردپای کربن از خود ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

یکی از مهم‌ترین مسائلی که ما در دنیای امروز با آن مواجه هستیم تغییرات آب و هوایی است و جهان شاهد آگاهی هرچه بیشتر انسان‌ها در حوزه‌‎های مختلف است.با اینکه رمزارزها در آغاز به خاطر انرژی‌ای که در فرایند استخراج‌شان صرف می‌شد بدنام بودند اما این روزها مفهومی امیدوارکننده به نام رمزارز سبز یا ارز دیجیتال دوستدار محیط زیست به وجود آمده است که افراد را به خود امیدوار کرده است.

ارز دیجیتال eco در حقیقت نشان دهنده‌ی تعهد به پایداری و مسئولیت محیط زیستی در فضای بلاک‌چین است. سال‌های اول به وجود آمدن رمزارزها، بیت کوین و انرژی موردنیاز برای استخراج آن نگرانی‌های زیادی درباره‌ی ردپای کربنی آن ایجاد کرد اما خوشبختانه چشم انداز ارزهای دیجیتال به سرعت در حال تحول است و پروژه‌های نوآورانه‌ی زیادی برای مقابله با چالش‌های محیط زیستی به وجود آمده‌اند.در این مقاله درباره‌ی اینکه رمزارز سبز چیست و چرا مهم است صحبت می‌کنیم.

بخوانید  آموزش الگوی چکش و کندل چکش وارونه ؛ راهنمای استفاده الگوی Hammer Pattern

رمزارز سبز چیست؟

محبوب‌ترین رمزارزهای سبز

ارز دیجیتال دوستدار محیط‌زیست یا همان رمزارز سبز، به ارزهای دیجیتالی گفته می‌شود که بازدهی انرژی را در اولویت خود قرار می‌دهند و هدفشان این است که ردپای کربن از خود به جا نگذارند. این ارزها در حقیقت از ترکیبی از روش‌های مختلف برای خنثی‌کردن ردپای کربن استفاده می‌کنند.

بیشتر ارزهای دیجیتال از مکانیسم اجماع موسوم به proof of work یا اثبات کار استفاده می‌کنند. سیستمی که هنوز بیت‌کوین از آن استفاده می‌کند و همیشه مورد انتقاد بوده است. در این روش انرژی بسیار زیادی برای مزارع کریپتو و نگهداری و تجهیز آن‌ها موردنیاز است.

در حال حاضر بیشتر رمزارزها روی یک سیستم بلاک‌چین اثبات سهام تأیید می‌شوند و با استفاده از این روش به‌جای مکانیسم اثبات کار، ردپای کربنی فرایند استخراج تا اندازه‌ی بسیار زیادی کم می‌شود. قبل از اینکه اتریوم هم به این روش بپیوندد سالانه چیزی نزدیک به ۷۸ تراوات ساعت انرژی برای سیستم‌های اجماع موردنیاز بود که در حال حاضر تا اندازه‌ی قابل توجهی کاهش‌یافته است.

بخوانید  لاما سواپ LlamaSwap چیست؟ | آموزش کار با لاماسواپ LlamaSwap

مزایای رمز ارز سبز چیست؟

ارز دیجیتال دوستدار محیط‌زیست یا ارز دیجیتال eco هر روز در حال محبوب‌تر شدن است؛ زیرا مزایای قابل‌توجهی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • پایداری زیست‌محیطی: مزیت اصلی رمزارز سبز کاهش ردپای کربن است. آن‌ها با استفاده از سیستم pos یا اثبات سهام که از نظر انرژی کارآمدتر است در مقایسه با سیستم سنتی pow یا اثبات کار انرژی بسیار کمتری مصرف می‌کنند و همین مسئله آن‌‌ها را به گزینه‌ای سازگارتر با محیط‌زیست تبدیل کرده است.
  • بهره‌وری انرژی: ‌رمزارز سبز به‌گونه‌ای طراحی شده است که از نظر مصرف انرژی بهینه باشد. این موضوع فقط به محیط‌زیست کمک نمی‌‌کند بلکه هزینه‌های عملیاتی را به‌طورکلی هم پایین می‌آورد. برای مثال ماینرها یا اعتبارسنج‌ها در سیستم pos به توان محاسباتی و مصرف الکتریسته‌ی عظیمی که سیستم pow نیاز داشت نیازی ندارند و در نتیجه مشارکت در آن‌ها هم ساده‌تر است.
  • مقیاس‌پذیری: بسیاری از ارزهای دیجیتال سبز به شکلی مهندسی شده‌اند که مقیاس‌پذیری را ساده‌تر می‌کند. این شبکه‌ها می‌توانند تراکنش‌ها را با سرعت بیشتر و هزینه‌ی کمتری نسبت به فناوری‌های قدیمی انجام دهند و در نتیجه مقیاس پذیری زیاد می‌شود این موضوع آن‌ها را برای طیف گسترده‌ای از کاربردها، از جمله توکن‌های غیرقابل‌تعویض (NFT ) و امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) مناسب کرده است.
  • کاهش تمرکز: هدف بسیاری از انواع رمزارز سبز کاهش تمرکز در اعتبارسنجی شبکه است. سیستم‌های pos و Dpos اغلب به کاربران بیشتری اجازه می‌دهند در فرایند اعتبارسنجی شرکت کنند که منجر به شبکه‌ای غیرمتمرکزتر در مقایسه با شبکه‌های pow یعنی جایی که استخراج اغلب در دست چند نهاد قدرتمند است، می‌شود.
  • موانع ورود کمتر: ‌ ورود به دنیای ارز دیجیتال دوستدار محیط‌زیست یا ارز دیجیتال eco آسان‌تر است. زیرا با کاهش مصرف انرژی و نیازمندی به سخت‌افزارهای تخصصی، افراد و سازمان‌های بیشتری می‌توانند در ایمن‌سازی و نگهداری شبکه شرکت کنند و به‌طورکلی شبکه راحت‌تر گسترش پیدا می‌کند. چیزهایی که گفته شد تنها تعدادی از مزایای رمزارز سبز هستند و باید این را هم در نظر بگیرید که این رمزارزها با چالش‌های مخصوص به خودشان هم روبه‌رو هستند.
بخوانید  آشنایی با پراپ تریدینگ

معروفترین رمزارزهای سبز

رمزارز سبز چه اهمیتی دارد؟

در ادامه درباره‌ی معروف ترین ارزهای دیجیتال دوستدار محیط زیست یا ارز دیجیتال eco صحبت می‌کنیم:

ارز دیجیتال چیا (chia)

این ارز دیجیتال به شکلی طراحی شده است که انرژی کمتری مصرف کند. فرایندی که توسط چیا استفاده می‌شود استفاده از هارددیسک است که به‌عنوان proof of space یا اثبات فضا شناخته می‌شود. سکه‌های این رمزارز را می‌توان روی هارددیسک لپ‌تاپ‌ها به دست آورد.

هنگامی که نرم‌افزار استخراج به طور کامل دانلود شد رایانه شما نقش فارم را بازی می‌کند. پرورش این رمزارز برای کاربران خانگی هم آسان است؛ زیرا برق زیادی مصرف نمی‌کند. البته از سویی عده‌ای معتقدند این رمزارز چون باعث افزایش تقاضا برای سخت‌افزارهای کامپیوتری می‌شود، زباله‌های الکترونیکی را زیاد می‌کند و در نتیجه نمی‌توان آن را دوستدار محیط‌زیست نامید.

ارز دیجیتال آیوتا (IOTA)

این رمزارز از چیزی به نام TANGLE استفاده می‌کند که نوع تازه‌ای از فناوری است و نیازی به ماینر ندارد. در این فرایند به دستگاه‌های کوچکتری نیاز دارید بنابراین مصرف انرژی چندان زیاد نیست.

بخوانید  دستورالعمل استخراج ارزهای دیجیتال (ماینینگ) توسط وزارت صنعت ابلاغ شد

ارز دیجیتال کاردانو (cardano)

کاردانو از یک سیستم اثبات سهام به اسم ouroboros استفاده می‌کند. برای این کار لازم است که کاربران برای پیوستن به شبکه توکن‌هایی را خریداری کنند و در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. ارز دیجیتال کاردانو را چارلز هاسکینسون یکی از بنیان گذاران اتریوم توسعه داده است و این رمزارز سبز می‌تواند در هر ثانیه ۱۰۰۰ تراکنش را انجام دهد. در مقام مقایسه بیت‌کوین تنها ۷ تراکنش در ثانیه انجام می‌دهد.

ارز دیجیتال نانو (Nano)

این رمزارز در نوع خود جالب است. نانو همچنان با سیستم اثبات کار اجرا می‌شود؛ اما تلاش می‌کند ضایعاتی را که اغلب با تراکنش‌های رمزنگاری در ارتباط است کاهش دهد. این رمزارز برای کاهش مصرف انرژی و افزایش بهره‌وری از پروتکل رأی‌گیری، نماینده باز استفاده می‌کند. شاید جالب باشد بدانید علاوه بر مزایای محیط زیستی، انتقال نانو فوری است و ترید آن هم رایگان است.

ارز دیجیتال سولارکوین (solarcoin)

سولار کوین یک ارز دیجیتال پایدار جهانی و مستقل است که برای ترویج استفاده از انرژی خورشیدی طراحی شده است و به ژنراتورها برای تولید انرژی خورشیدی کوین پاداش می‌دهد. هر ژنراتور می‌تواند در ازای هر مگاوات ساعت برق تولید شده این کوین را درخواست کند.

بخوانید  از به‌روزرسانی کاردانو تا افزایش دوباره نرخ بهره در آمریکا؛ ۳ اتفاق مهم این هفته ارزهای دیجیتال

ارز دیجیتال Bitgreen

این ارز دیجیتال دوستدار محیط‌زیست یا ارز دیجیتال eco، یک رمزارز سبز است که به‌عنوان جایگزینی محیط زیستی برای بیت‌کوین راه‌اندازی شد. مانند سولار کوین این رمزارز هم به دنبال تشویق رفتارهای محیط زیستی از جمله نوشیدن قوه پایدار، استفاده‌ی کمتر از خودرو و چیزهایی ازاین‌دست است.

چرا رمزارزهای سبز مهم هستند؟

ارز دیجیتال سبز

چندین دلیل وجود دارد که رمزارزهای سبز را مهم می‌کند. همان‌طور که در بالا گفتیم آن‌ها برای محیط‌زیست بهتر هستند، از نظر هزینه‌ی مصرف انرژی بهینه‌ترند و مقیاس‌پذیری‌شان هم بیشتر است.

همچنین افراد بیشتری می‌توانند در این پروژه‌ها شرکت کنند که باعث تمرکززدایی هرچه بیشتر خواهد شد. از سوی دیگر این نوع رمزارزها باعث می‌شود افرادی که به اصول محیط زیستی اهمیت می‌دهند هم جذب بازار کریپتو شوند و بخواهند سرمایه‌گذاری کنند.

این موضوع همچنین باعث می‌شود جهان با دنیای رمزارزها ارتباط بهتری برقرار کند. نکته‌ی مهم دیگر این است که برداشتن گامی برای داشتن ارز دیجیتال دوستدار محیط‌زیست یا ارز دیجیتال eco باعث می‌شود کل اکوسیستم به این سمت برود و به‌زودی بلاکچین‌های سبز داشته باشیم و دنیای امور مالی دیجیتال به سمت اهمیت‌دادن به مسائل جهانی؛ مانند محیط‌زیست پیش خواهد رفت.

بخوانید  چگونه از کیف پول تراست ولت استفاده کنیم؟

جمع‌بندی

واقعیت این است آینده امور مالی با محیط‌زیست درهم‌تنیده شده است. آنچه روزی به‌عنوان پاسخی برای نگرانی زیست‌محیطی بیت‌کوین شروع شد به جنبشی تبدیل شده است که از ارز دیجیتال دوستدار محیط‌زیست به شکل جدی دفاع می‌کند.

رمزارزهای سبز با مکانیسم اجماع کارآمد از نظر انرژي و تعهد نسبت به آگاهی از محیط‌زیست تنها نمونه‌ای از همزیستی مسالمت‌آمیز فناوری و محیط زیست هستند و نمادهایی برای تغییر به‌حساب می‌آیند. در جهانی که خطر تغییرات آب‌وهوایی به‌شدت جدی است انتخاب گزینه‌های سبز در حقیقت تنها راهی است که برای آینده‌ی روشن در اختیار ماست.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2610404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها