تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024
0

لورس :مون ریور چیست؟ آشنایی با شبکه Moonriver یک پاراچین در کوساما

  • کد خبر : 2597323
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۶
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

مون ریور چیست؟ آشنایی با شبکه Moonriver یک پاراچین در کوساما شبکه مون ریور در واقع یک بلاکچین یا پاراچین قرارداد هوشمند است که بر روی شبکه کوساما راه اندازی شده است. هدف از راه اندازی این پاراچین، توسعه بلاکچین پولکادات و سازگاری آن با ابزارهای شبکه اتریوم است. البته، این شبکه دارای یک توکن بومی به نام MOVR است که امکانات خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای آشنایی بهتر با این شبکه و عملکرد آن، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.
معرفی شبکه مون ریور (Moonriver) مون ریور (MoonRiver) یک پاراچین در شبکه Kusama برای پروژه‌های رمزنگاری شده است. در واقع، این پاراچین با طراحی مولتی چین، دسترسی خود را به دیگر زنجیره‌های افزایش می‌دهد. این پاراچین با شبکه اتریوم و ToolChain سازگار است.
پاراچین مون ریور برای تسویه تراکنش‌ها، امنیت و اجماع، به Relay Chain متصل می‌شود تا تمامی این موارد در بلاکچینش مدیریت شود. از آنجایی که این پاراچین به Relay متصل می‌شود، تمامی مزایا و امکاناتی که مون ریور از طریق کوساما دارد، با Relay نیز اشتراک گذاشته می‌شود.
همچنین، شبکه moonriver دارای یک توک..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

مون ریور چیست؟ آشنایی با شبکه Moonriver یک پاراچین در کوساما

شبکه مون ریور در واقع یک بلاکچین یا پاراچین قرارداد هوشمند است که بر روی شبکه کوساما راه اندازی شده است. هدف از راه اندازی این پاراچین، توسعه بلاکچین پولکادات و سازگاری آن با ابزارهای شبکه اتریوم است. البته، این شبکه دارای یک توکن بومی به نام MOVR است که امکانات خاصی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای آشنایی بهتر با این شبکه و عملکرد آن، این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

معرفی شبکه مون ریور (Moonriver)

مون ریور (MoonRiver) یک پاراچین در شبکه Kusama برای پروژه‌های رمزنگاری شده است. در واقع، این پاراچین با طراحی مولتی چین، دسترسی خود را به دیگر زنجیره‌های افزایش می‌دهد. این پاراچین با شبکه اتریوم و ToolChain سازگار است.

بخوانید  رشته های دانشگاهی مرتبط با ارز دیجیتال در ایران و خارج از کشور

پاراچین مون ریور برای تسویه تراکنش‌ها، امنیت و اجماع، به Relay Chain متصل می‌شود تا تمامی این موارد در بلاکچینش مدیریت شود. از آنجایی که این پاراچین به Relay متصل می‌شود، تمامی مزایا و امکاناتی که مون ریور از طریق کوساما دارد، با Relay نیز اشتراک گذاشته می‌شود.

همچنین، شبکه moonriver دارای یک توکن بومی با نام اختصاری MOVR است. این توکن با توجه به اهداف مختلف و مهمی در شبکه به کاربران ارائه و توزیع می‌شود. شما برای قرار دادن برنامه‌های غیرمتمرکز در شبکه اتریوم، نیاز به انجام مراحل پیچیده‌ای دارید ولی شبکه مون ریور مانند یک قرارداد هوشمند عمل می‌کند. طبق آن، قرارگیری برنامه‌های غیرمتمرکز در moonriver بسیار ساده‌تر انجام می‌شود.

در سال ۲۰۲۱، بنیاد Moonbeam موفق شد که یک پلتفرم دیگر بر روی سیستم Polkadot راه اندازی کند. این پلتفرم بسیار مشابه پلتفرم کاساما است. به طور کلی، این دو پاراچین را DotSama معرفی می‌کنند. مون ریور برای بنیاد مون بیم یک پاراچین آزمایشی است. یعنی توسعه دهندگان می‌توانند توکن خود را قبل از قرار دادن روی مون بیم، بر روی moonriver آزمایش و تایید کنند.

بخوانید  RUNE Beyond Swaps: THORChain پروتکل جدید وام دهی را معرفی می کند

کاربرد شبکه مون ریور

اصلی‌ترین کاربرد شبکه moonriver، استفاده از آن به عنوان یک پلتفرم قرارداد هوشمند است. این شبکه از طریق قرار دادن یک هاب یک مرحله‌ای برای کاربران، به آنها کمک می‌کند تا برنامه‌های غیرمتمرکز (DAPPS) اتریوم خود را در شبکه Karura راه اندازی کنند. راه اندازی برنامه‌های غیرمتمرکز در این شبکه، نیازی به پیکربندی‌هایی مانند شبکه اتریوم ندارد و در کل، از طریق مراحل ساده‌تری انجام می‌شود.

از دیگر کاربردهای شبکه moonriver می‌توان به امکان پیاده سازی EVM اشاره کرد. بر این اساس، قراردادهای هوشمند مبتنی بر شبکه اتریوم، امکان انتقال به محیط کوساما را دارند. همچنین، برای زمان‌هایی که نیاز به مشاهده وضعیت، بهبود فرآیند ارتباط میان بلاکچین‌ها و انتقال توکن‌ها را دارید، مون ریور پل‌هایی در داخل شبکه ایجاد می‌کند. این پل‌ها، ارتباط میان بلاکچین‌های مختلف را افزایش می‌دهد.

آخرین کاربرد و مهم‌ترین کاربرد شبکه moonriver، امکان ادغام از طریق API سازگار با Web3 است. یعنی، زمانی که شما از این کاربرد استفاده کنید، می‌توانید برنامه‌هایی در شبکه‌های دیگر را در مون ریور استفاده کنید. به عنوان مثال، یکی از برنامه‌ها، کیف پول اتریوم متامسک یا دیگر برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر شبکه اتریوم است که قابلیت استفاده در مون ریور را به دست می‌آورند.

بخوانید  بایننس هشدار داد که تا قبل از فوریه ۲۰۲۴ ارز BUSD خود را به سایر استیبل کوین ها تبدیل کنید

اهداف شبکه مون ریور

قطعا اهداف هر شبکه و پلتفرمی، با توجه به چشم اندازی از آینده آن طراحی می‌شود. مون ریور نیز برای آینده، چشم انداز بسیار بلندپروازانه‌ای دارد. بنیاد مون بیم که سازندگان moonriver هستند، ابتدا قصد ایجاد یک پلتفرم همراه با چین‌های مختلف را داشتند تا از دارایی‌ها و کاربران زیاد به خوبی پشتیبانی کند. این عملکرد، چیزی مانند عملکرد کراس چین است.

آنها برای رسیدن به چنین هدف اولیه‌ای، ابتدا یک پلتفرم قرارداد هوشمند را آماده سازی کردند. این پلتفرم با EVM سازگار است و همچنین، امکان توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز را به کاربران می‌دهد.

ولی در حال حاضر، این پلتفرم قرارداد هوشمند کمی تغییر کرده است. توسعه دهندگان باید پس از تایید برنامه خود در مون ریور، آن را به مون بیم منتقل کنند. چرا که باید دامنه برنامه‌های خود را برای دارایی‌ها و کاربران جدید افزایش و فضای بیشتری را به آنها اختصاص دهند.

MoonRiver vs Moonbeam

در واقع، هر دو پروژه moonriver و مون بیم برای نوآوری و تقویت مشارکت در بلاکچین پولکادات طراحی و راه‌اندازی شده‌اند. اما، آیا به نظر شما، مون ریور با مون بیم تفاوت‌هایی هم دارد؟

بخوانید  تحلیلگران جی پی مورگان: آیا فدرال رزرو در ماه سپتامبر نرخ بهره را افزایش خواهد داد یا خیر؟

در یک پاسخ خلاصه اگر بخواهیم بگوییم، moonriver یک شبکه آزمایشی و در واقع تست نت (TestNet) است که در Kusama کار می‌کند. ولی مون بیم یک شبکه اصلی یا همان مین نت (MainNet) است که در شبکه پولکادات کار می‌کند. پس، مون ریور یک شبکه عالی برای آزمایش پروتکل‌های جدید توسط توسعه دهندگان است. آنها پروتکل‌های خود را در moonriver مستقر می‌کنند، پس از تست، به مون بیم منتقل می‌کنند.

مون بیم یک پاراچین عملیاتی برای شبکه پولکادات است که برای اولین بار، به این شبکه اضافه شد. پس از انتخاب مون بیم به عنوان مین نت پولکادات، عنوان پاراچین را به خود گرفت. از دیگر ویژگی‌های اصلی مون بیم می‌توان به سیستم امنیتی آن اشاره کرد. مزایای امنیتی مون بیم و پولکادات مانند یکدیگر است و همین موضوع برای توسعه دهندگان بسیار جذاب است.

ارتباط کوساما و پولکادات با مون ریور

در واقع، تمام موارد از جمله moonriver، مون بیم، کوساما و پولکادات با یکدیگر مرتبط هستند. در راس هرم این ارتباط، شبکه پولکادات قرار دارد که برای توسعه خود، شبکه اصلی مون بیم را راه اندازی کرد. مون بیم یک شبکه اصلی (مین نت) برای قرارگیری پروتکل‌های جدید شبکه پولکادات است. این شبکه اصلی برای بهبود عملکرد خود و اطمینان از عملکرد درست پروتکل‌ها، به یک شبکه آزمایشی (تست نت) نیاز داشت. پس، مون ریور را راه اندازی کرد.

بخوانید  درآمد استخراج بیت کوین در ایران چقدر است؟

از این رو، یک پروتکل که قصد توسعه شبکه پولکادات را داشته باشد، ابتدا باید بر روی Moonriver تست شود. اگر عملکرد پروتکل به خوبی بود و تایید شد، به مون بیم که شبکه اصلی پولکادات است، منتقل می‌شود. شبکه کوساما نیز یک شبکه چند زنجیره‌ای مقیاس پذیر است که توسعه دهندگان برای اجرای ابتکارات خود از آن استفاده می‌کنند. شبکه مون ریور نیز بر روی شبکه کاساما راه اندازی شده است.

شما چه اطلاعات دیگری درباره این شبکه و کاربردهایش دارید؟

برچسب هامتوسط

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2597323

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها