تاریخ : جمعه, ۲۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 17 May , 2024
1

لورس :بهترین ارز دیجیتال با پشتوانه طلا در سال ۲۰۲۴

  • کد خبر : 2638537
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱
لورس :بهترین ارز دیجیتال با پشتوانه طلا در سال ۲۰۲۴
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

تلفیق دارایی‌های دیجیتال و کالاهای فیزیکی باعث ایجاد نسل جدیدی از ارزهای دیجیتال به نام ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا شده است. این دارایی‌های دیجیتال، ثبات و ارزش ذاتی طلا را با ویژگی‌هایی همچون شفافیت و تمرکززدایی در فناوری بلاک چین ترکیب می‌کنند.
از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون، بازار ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا رشد قابل توجهی را نسبت به سال قبل تجربه کرده و به این ترتیب، توجه سرمایه‌گذارانی که به دنبال دارایی‌های با ریسک پایین بودند و همچنین، علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال که به دنبال کسب سود از بازار طلا هستند را به خود جلب کرد.
در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اوام‌پی فینکس، در ابتدا توضیحی درباره چیستی ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا ارائه خواهیم کرد و سپس، بهترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا را که در سال‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند، بررسی می‌کنیم.
ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟ ارزهای رمزپایه با پشتوانه طلا، توکن‌های دیجیتالی هستند که توسط ذخایر فیزیکی طلا پشتیبانی می‌شوند. این ارزهای دیجیتال ویژگی‌های مالکیت طلای سنتی را با مزایای فناوری بلاک چین ترکیب می‌..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

تلفیق دارایی‌های دیجیتال و کالاهای فیزیکی باعث ایجاد نسل جدیدی از ارزهای دیجیتال به نام ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا شده است. این دارایی‌های دیجیتال، ثبات و ارزش ذاتی طلا را با ویژگی‌هایی همچون شفافیت و تمرکززدایی در فناوری بلاک چین ترکیب می‌کنند.

از ابتدای سال ۲۰۲۴ تا کنون، بازار ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا رشد قابل توجهی را نسبت به سال قبل تجربه کرده و به این ترتیب، توجه سرمایه‌گذارانی که به دنبال دارایی‌های با ریسک پایین بودند و همچنین، علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال که به دنبال کسب سود از بازار طلا هستند را به خود جلب کرد.

در این مقاله از صرافی ارز دیجیتال اوام‌پی فینکس، در ابتدا توضیحی درباره چیستی ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا ارائه خواهیم کرد و سپس، بهترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا را که در سال‌های اخیر عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده‌اند، بررسی می‌کنیم.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

ارزهای رمزپایه با پشتوانه طلا، توکن‌های دیجیتالی هستند که توسط ذخایر فیزیکی طلا پشتیبانی می‌شوند. این ارزهای دیجیتال ویژگی‌های مالکیت طلای سنتی را با مزایای فناوری بلاک چین ترکیب می‌کنند. هر توکن نشان دهنده مقدار معینی از طلا است که معمولا وزن آن قابل اندازه‌گیری و بر پایه اونس یا گرم است.

ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا به دلیل خاصیت مرتبط بودن با ارزش طلا، نوعی استیبل کوین هستند. از این نظر، ارزهای رمزپایه مبتنی بر طلا شبیه به استیبل کوین‌های دارای پشتوانه فیات مانند تتر (USDT) و یو‌اس‌دی کوین (USDC)هستند که به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند همزمان از مزیت‌های طراحی بلاک چین بهره برده و از ثبات دارایی‌های سنتی که نوسانات کمی دارند نیز لذت ببرند.

دارایی‌های رمزنگاری شده با پشتوانه طلا به سرمایه گذاران اجازه می‌دهند تا در معرض بازار طلای ۱۲ تریلیون دلاری قرار بگیرند.

همانطور که از نام آن پیداست، ارزش یک توکن با پشتوانه طلا به طور مستقیم تحت‌تاثیر تغییرات ارزش طلا است که پشتوانه آن قرار دارد. شایان ذکر است که این توکن‌ها به طور معمول توسط رگولاتورهای و قانون‌گذاران مالی در دسته اوراق بهادار طبقه‌بندی می‌شوند. این دسته از ارزهای دیجیتال با ورود خود به بازار موفق شدند تا سرمایه‌گذاران نهادی، افراد محافظه‌کار و سرمایه‌گذاران سنتی را نیز به صنعت کریپتو علاقه‌مند کرده و پای آنان را نیز به این حوزه باز کنند. یکی از مزیت‌های نگهداری ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا راحتی انجام معاملات و نگهداری آن‌ها است. همانطور که می‌دانید، معامله و نگه‌داری دارایی‌های سنتی مانند طلا دردسرهای خاص خود را دارد که در صورت استفاده از این توکن‌ها از این مشکلات در امان خواهید بود.

توکن‌های دارای پشتوانه چه رمزارزهایی هستند؟

توکن‌های دارای پشتوانه، به ارزهای دیجیتالی اتلاق می‌شود که روی شبکه بلاک‌چین راه‌اندازی می‌شوند و مالکیت یک دارایی حقیقی را در دنیای مجازی بلاک‌چین ممکن می‌کنند. به طور کلی، اکثر دارایی‌های فیزیکی دنیای واقعی نظیر طلا، نفت خام، املاک و مستغلات، سهام و… را می‌توان به توکن تبدیل کرد. به فرایند تبدیل کردن یک دارایی به ارز دیجیتال اصطلاحا توکنیزه کردن(Tokenization) و به این طبقه از دارایی‌ها، رمزارزهای دارای پشتوانه می‌گویند. به لطف پیشرفت تکنولوژی و توسعه صنعت بلاکچین، امکان توکن کردن هر دارایی فراهم شده است و این امر، یک تحول مهم در دنیای رمزارزها ایجاد کرد.

تفاوت‌های رمزارزهای دارای پشتوانه با رمزارزهای بدون پشتوانه

برای اینکه بتوانید به طور واضح‌تری تفاوت بین رمزارزهای دارای پشتوانه و بدون پشتوانه را درک کنید، این دارایی‌ها را با رمزارزی مانند بیت کوین یا اتریوم مقایسه خواهیم کرد. همانطور که می‌دانید، بیت‌ کوین نخستین رمزارزی بود که در بازار ارزهای دیجیتال راه‌اندازی شد. ارزش این رمزارز به هیچ دارایی فیزیکی وابسته نیست. البته، عدم برخورداری از پشتوانه فیزیکی، یک ضعف و کاستی برای رمزارزها محسوب نمی‌شود، بلکه یک تفاوت ماهیتی است که کارایی آن‌ها را از دیگران متمایز می‌کند.

توکن‌های باپشتوانه را می‌توان از برخی لحاظ مشابه استیبل‌کوین‌ها دانست. چراکه ارزش استیبل‌کوین‌ها به پول فیات متصل است. به عنوان نمونه، تتر به دلار آمریکا و پکس گلد به طلا متصل است.

جالب است بدانید که توسعه‌دهندگان رمزارزهای با پشتوانه طلا از ایده استیبل‌کوین‌ها برای ایجاد این دارایی‌ها استفاده‎‌ کرده‌اند. البته، این دو طبقه از دارایی در کنار شباهت‌هایی که با یکدیگر دارند، دارای تفاوت‌های شایان توجهی نیز هستند که البته بسیاری از معامله‌گران به دلیل نوپا بودن دارایی‌های با پشتوانه طلا هنوز با تفاوت‌های آن با استیبل‌کوین‌ها کاملا آشنا نیستند. بنابراین، ضروری است تا قبل از انجام هر نوع معامله یا سرمایه‌گذاری در این طبقه از دارایی‌ها، به خوبی رمزارزهای با پشتوانه طلا را شناخته و تفاوت آنها با استیبل‌کوین‌ها را دریابید و سپس تصمیم معاملاتی خود را اتخاذ کنید. در ادامه، به بررسی تفاوت‌های عمده بین استیبل‌کوین‌ها و رمزارزهای با پشتوانه طلا خواهیم پرداخت.

معرفی جامع ارز دیجیتال با پشتوانه دلار

نخستین تفاوت عمده بین استیبل کوین‌ها و دارایی‌های با پشتوانه طلا، نوع پشتوانه این دو طبقه از دارایی است. در استیبل کوین‌ها پول فیات و در دارایی‌های با پشتوانه طلا، همانطور که از نام آن پیدا است، طلا جایگزین شده‌است. همان‌طور که می‌دانید ارزش اسمی پول‌های فیات ثابت است و این نرخ برابری آن‌ها با سایر پول‌های فیات است که به دلیل تورم یا رکود با نوسان مواجه می‌شود. بنابراین ارزش استیبل‌کوین‌ها تقریبا ثابت است. در مقابل، ازآنجایی‌که ارزش یک گرم، یک اونس یا یک کیلوگرم طلا در بازارهای سنتی سال‌هاست که با دلار آمریکا سنجیده می‌شود، ممکن است به دلیل تورم یا سایر پارامترهای اقتصادی مربوط به دلار، از نظر قیمتی نوسان داشته باشد. در نتیجه، هر واحد تتر به طور ثابت با یک دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود اما هر واحد ارز دیجیتال با پشتوانه طلا، با حجم مشخصی از طلا پشتیبانی می‌شود که ارزش آن با نوسانات ارزش طلا تغییر می‌کند.

تفاوت بعدی در نسبت برابری هر واحد ارز دیجیتال منتشر شده با مقدار طلایی است که به عنوان پشتوانه آن ذخیره می‌شود. همانطور که اشاره شد، معمولا به ازای انتشار هر واحد استیبل‌کوین، یک واحد مشخص از ارز فیات ذخیره می‌شود. به عنوان مثال، همیشه برای یک واحد تتر، یک دلار آمریکا ذخیره می‌شود. اما این روند در ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا متفاوت است. همانطور که می‌دانید، معاملات طلا در بازار سنتی در حجم‌های وزنی گوناگونی انجام می‌شود. به همین دلیل این احتمال وجود دارد که رمزارزهای با پشتوانه طلا هر یک از نسبت‌های مختلفی برای ذخیره پشتوانه استفاده کنند. به همین دلیل ممکن است در برخی از این دارایی‌ها، نسبت یک به یک به معنی این باشد که هر یک واحد ارز دیجیتال با با یک گرم طلا پگ شده یا یک ارز دیجیتال دیگر با یک اونس و یا حتی یک کیلوگرم طلا در دنیای واقعی پگ شده‌باشد.

شباهت استیبل کوین‌ها با دارایی‌های با پشتوانه طلا

رمزارزهای با پشتوانه طلا در بدو راه‌اندازی روی شبکه اتریوم آغاز به کار کرده و به تدریج توجه فعالان بازار مالی را به خود جلب کردند. به این ترتیب با افزایش علاقه سرمایه‌گذاران به این طبقه از دارایی‌ها، تقاضا برای آن‌ها روند صعودی به خود گرفت. گسترش مقبولیت ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا منجر به عرضه آنها روی شبکه‌های بلاک‌چینی متنوعی شد. این اتفاق جدیدی نبود و پیشتر درباره استیبل کوین‌ها نیز شاهد آن بودیم. به عنوان نمونه، ارز دیجیتال تتر نخست روی شبکه اومنی (Omni) راه‌اندازی شد. بنابراین، معامله‌گران فقط می‌توانستند این رمزارز را روی شبکه یاد شده مبادله کنند اما به تدریج و با توجه به نیاز کاربران برای دسترسی به این نوع از رمزارزها، امکان مبادلات USDT روی شبکه‌های دیگر نیز میسر شد.

لازم است توجه داشته باشید که معاملات رمزارزهای با پشتوانه طلا روی شبکه‌های مختلفی مانند اتریوم با استاندارد ERC20، ترون با استاندارد TRC20 و شبکه‌های متنوع دیگری همچون الگورند (Algorand) امکان‌پذیر است. با توجه به اینکه هر یک از این شبکه‌ها کارمزد متفاوتی را دریافت می‌کنند، بهتر است قبل از انجام معاملات کارمزدهای شبکه را مورد بررسی قرار دهید. همچنین در این زمینه، توجه به انتخاب ولت مناسب برای ذخیره دارایی از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهترین ارز دیجیتال با پشتوانه طلا در سال ۲۰۲۴

ارزش طلای جهانی در سال ۲۰۲۴ نسبت به سال قبل رشد خوبی را از خود نشان داده‌است و طی پنج سال گذشته میلادی، سودهای مشابهی را با شاخص بازار سهام S&P 500 ایالات متحده به ثبت رسانده است. در ادامه این مقاله بهترین ارزهای رمزنگاری شده با پشتوانه طلا را بررسی خواهیم کرد.

پکس گلد (PAXG)

پکس گلد (PAXG)

پکس گلد یک توکن ERC-20 است به طور کامل توسط یک اونس تروا از طلا پشتیبانی می‌شود. شایان ذکر است که تروا یکای اندازه‌گیری وزن در دستگاه امپراتوری است که برای اندازه‌گیری وزن فلزات گران‌بها کاربرد دارد. پکس گلد روی بلاک چین اتریوم ایجاد شده است و دسترسی آسان و قابلیت انتقال یکپارچه را برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌کند. در زمان نگارش این مقاله، پکس گلد بزرگ‌ترین دارایی دیجیتال با پشتوانه طلا در بازار ارزهای دیجیتال است که ارزش بازار آن بالای ۴۳۱ میلیون دلار است.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید تتر در صرافی ارز دیجیتال

این توکن با چارچوب‌های نظارتی مطابقت دارد و موفق شده با کسب مجوز از وزارت امور مالی نیویورک، تجربه سرمایه‌گذاری مطمئن و امنی را در اختیار سرمایه‌گذارن قرار دهد. برخلاف سایر دارایی‌های سرمایه‌گذاری متمرکز بر طلا، PAXG هیچ هزینه نگهداری دریافت نمی‌کند و امکان تسویه آنی با طلا را فراهم کرده‌است.

تتر گلد (XAUT)

تتر گلد  (XAUT)

تتر گلد، محصول شرکت محبوب استیبل کوین تتر است و به همین دلیل موفق شده تا محبوبیت زیادی بین سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال به دست آورد. در زمان نگارش این مقاله، تتر گلد دومین ارز بزرگ با پشتوانه طلا از نظر ارزش بازار است.

هر توکن XAUT نشان دهنده یک اونس تروا طلا است که این خزانه سوئیسی نگهداری می‌شود. به گفته شرکت تتر، در حال حاضر ۶۱۱ شمش طلا با وزن مجموع بیشتر از ۷.۶ تن در خزانه مربوطه نگهداری می‌شود. یکی از مزیت‌های تتر گلد (XAUT) قابلیت تقسیم‌پذیری آن است. این مزیت باعث شده‌است سرمایه‌گذارانی که تا پیش از این به دلیل نداشتن موجودی کافی قادر به خرید طلا نبودند، بتوانند در این دارایی سرمایه‌گذاری کنند. این دارایی قابلیت تقسیم‌پذیری تا ۰.۰۰۰۰۰۱ اونس تروا را دارند. همچنین، ذخیره‌سازی آسان و بدون نیاز به مراقبت‌هایی همچون طلای فیزیکی از دیگر مزایای تتر گلد است.

گلد کوین (GFC)

گلد کوین

گلد کوین یک ارز رمزنگاری شده با پشتوانه طلا است که طبق استاندارد ERC-20 در شبکه اتریوم راه‌اندازی شده‌است. ارز GFC نیز قابلیت تقسیم‌پذیری دارد و سرمایه‌گذاران می‌توانند با خرید آن طبق موجودی خود روی طلا سرمایه‌گذاری کنند. هدف تیم توسعه این ارز دیجیتال تمرکززدایی و افزایش آزادی عمل معامله‌گران است. اعضای این تیم بر این باورند که گلد کوین پتانسیل آن را دارد تا استقلال افراد را در سیستم‌های مالی و سرمایه‌گذاری افزایش دهد. یکی از مزیت‌های جالب توجه رمزارز GFC سرعت تراکنش آن است که معادل ۲ دقیقه زمان می‌برد. این موضوع از مقیاس‌پذیری بالای این رمزارز نشان دارد. شایان ذکر است که ارزش هر هزار واحد گلد کوین معادل یک اونس طلاست و این رمزارز را می‌توان به طلای واقعی تبدیل کرد. افزون بر آن، GFC را علاوه بر صرافی‌ها و وب‌سایت شرکت گلد کوین می‌توان از خودپردازهای کریپتویی نیز خریداری کرد.

گلد کوین مانند بیت کوین از الگوریتم اجماع اثبات کار (Proof of Work) برای استخراج استفاده می‌کند و به ازای ایجاد هر یک واحد از این دارایی، یک هزارم اونس طلا به عنوان پشتوانه در نظر گرفته می‌شود.

ارز دیجیتال با پشتوانه یورو چیست؟ معرفی EURT و EURC

شایان ذکر است که گلد کوین خود را به عنوان یک جایگزین مقرون به صرفه و جایگزین اصلی برای داشتن طلا به شکل دیجیتالی معرفی می‌کند. جالب است بدانید که برای سرمایه‌گذاری در این رمزارز نیاز به ارائه هیچ مدرک شناسایی ندارید، موضوعی که به سرمایه‌گذاران این امکان را می‌دهد تا بدون نیاز به ارائه هرگونه اسناد و مدارک، در بازارهای طلا به معامله و سرمایه‌گذاری بپردازند.

کینسیس گلد (KAU)

کینسیس گلد

کینسیس گلد (Kinesis Gold) نیز یکی دیگر از پروژه‌های ارز دیجیتال است که توسط طلای فیزیکی پشتیبانی می‌شود. پلتفرم Kinesis دارای دو توکن است، Kinesis Gold (با پشتوانه طلا) و Kinesis Silver (با پشتوانه نقره) است. هر دو توکن از بلاک چین استلار استفاده می‌کنند و می‌توانند در شبکه بلاک چین کینسیس منتقل شوند.

کینسیس بیش از ۱۵۰۰۰۰ کاربر در سراسر جهان دارد و بیش از ۲۰۰ میلیون دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) را در اختیار دارد. شمش‌های نقره و طلای فیزیکی در خزانه‌های امن ذخیره می‌شوند و به کاربران این امکان را می‌دهند که پس‌اندازهای خود را به صورت ایمن در دارایی‌هایی با نوسانات کم ذخیره کنند. هر توکن KAU نشان دهنده ۱ گرم طلا است.

ملد گلد (GOLD$)

ملد گلد

ملد گلد (Meld Gold) یک توکن منتشر شده در بلاک چین الگورند است و از طلای فیزیکی به عنوان پشتوانه استفاده می‌کند. به طور دقیق‌تر، یک توکن GOLD$ نشان دهنده یک گرم طلا است که دارندگان توکن می توانند آن را در ازای طلای واقعی از طریق شرکای پروژه Meld Gold بازخرید کنند. توکن‌های GOLD$ را می‌توان در صرافی ارزهای دیجیتال BTCMarkets یا در صرافی‌های غیرمتمرکز مبتنی بر الگوراند مانند Pact.fi خریداری کرد.

تیم توسعه توکن ملد کوین یک وب سایت حسابرسی به صورت زنده ارائه می‌دهد که در آن کاربران می‌توانند اطلاعات کلیدی مربوط به GOLD$ مانند محل ذخیره طلای پشتوانه توکن و تعداد دارندگان توکن های GOLD$ را بررسی کنند.

از آنجایی که الگورند (Algorand) یکی از ارزان‌ترین ارزهای دیجیتال برای انتقال است، تراکنش با توکن‌های GOLD$ با حداقل کارمزد و سرعت بسیار بالا پردازش می‌شوند.

تی گلد (TXAU)

تی گلد

توکن tGOLD که با علامت اختصاری TXAU شناخته می شود نیز یک توکن با پشتوانه طلا است که توسط شرکت Aurus راه اندازی شده است. شایان ذکر است که Aurus یک شبکه جهانی است که به افراد امکان خرید، معامله و دریافت طلای توکن شده را می‌دهد. توکن‌های TXAU را می‌توان از طریق صرافی‌های غیرمتمرکز مانند یونی سواپ یا از فعالان مختلف در حوزه فلزات گرانبها که با این شبکه همکاری می‌کنند، خریداری کرد. این توکن همچنین در صرافی ارز دیجیتال CEX.io نیز قابل معامله است.

مشاهده قیمت لحظه ای و خرید بیت کوین در صرافی ارز دیجیتال

توکن‌های TXAU روی بلاک‌چین اتریوم صادر می‌شوند، اما اگر جزو کاربرانی هستید که تمایل دارید هزینه‌های شبکه کمتری بپردازید، امکان مبادلات این ارز دیجیتال روی پالیگان نیز وجود دارد.

شایان ذکر است کاربرانی که طلای خود را از طریق پلتفرم Aurus توکن می‌کنند، ۵۰ درصد از هزینه‌های مربوط به tGOLD را که متعلق به این پلتفرم است را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. البته مقدار پاداشی که می‌توانید از این طریق به دست آورید به میزان طلایی که توکن کرده‌اید بستگی دارد.

سخن پایانی

سرمایه‌گذاری در طلا معمولا برای بلندمدت گزینه خوبی در نظر گرفته می‌شود. اما اگر می‌خواهید در ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری کنید که دارای ویژگی‌های سرمایه‌گذاری بلندمدت هستند، این لیست از بهترین ارزهای دیجیتال برای خرید بلندمدت را نیز مدنظر داشته‌باشید. البته توجه داشته باشید که این یک پیشنهاد برای سرمایه‌گذاری نیست و کاربران و علاقه‌مندان به ورود به بازار ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا باید طبق تحلیل و بررسی خود وارد معاملات شوند.

سوالات متداول:

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

ارزهای رمزپایه با پشتوانه طلا، توکن‌های دیجیتالی هستند که توسط ذخایر فیزیکی طلا پشتیبانی می‌شوند.

ارز دیجیتال با پشتوانه طلا چه مزیت‌هایی دارد؟

این ارزهای دیجیتال ویژگی‌های مالکیت طلای سنتی را با مزایای فناوری بلاک چین ترکیب می‌کنند. هر توکن نشان دهنده مقدار معینی از طلا است که معمولا وزن آن قابل اندازه‌گیری و بر پایه اونس یا گرم است.

بهترین ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا برای سال ۲۰۲۴ کدامند؟

پکس گلد، تترگلد،گلد کوین، کینسیس گلد، ملد گلد و تی گلد از بهترین ارزهای دیجیتال سال ۲۰۲۴ محسوب می‌شوند.

شباهت استیبل کوین ها با ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

هر دو این ارزهای دیجیتال به یک دارایی فیزیکی در دنیای واقعی پگ شده‌اند.

تفاوت استیبل کوین ها با ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا چیست؟

پشتوانه استیبل‌کوین ها ارز فیات و پشتوانه ارزهای دیجیتال با پشتوانه طلا همانطور که از نام آن پیداست، طلا است.

منبع ompfinex

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2638537

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها