تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 20 April , 2024
0

لورس :سفارش محدود چیست؟ آشنایی کامل با Limit Order

  • کد خبر : 2597126
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۷
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

سفارش محدود چیست؟ آشنایی کامل با Limit Order بازار معاملات و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال، روش‌های مختلفی برای خرید، فروش و معامله را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. هر یک از این روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و می‌توانند در زمان مناسب، مورد استفاده قرار گیرند. در این میان روش سفارش محدود به عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع خرید و فروش در بازار بورس و ارزهای دیجیتال و گزینه مناسب برای افراد تازه‌کار و کسب درآمد از یک بازار پرنوسان است.
در این مقاله به صورت کامل به معرفی این روش پرداخته و ویژگی‌های آن را برای شما شرح خواهیم داد.
سفارش محدود چیست؟ سفارش محدود یا Limit Order یکی از انواع سفارش قابل ثبت در معاملات است. این نوع معاملات در بازار ارزهای دیجیتال نیز از محبوبیت بالایی برخوردارند. در این روش، شخص معامله‌کننده می‌تواند علی‌رغم قیمت بازار، رقم مورد نظر خود برای خرید یا فروش دارایی‌هایش را تعیین کند. برای درک بهتر این موضوع، به مثال زیر توجه کنید.
فرض کنید قیمت یک ارز دیجیتال در بازار حال حاضر در حدود ۱۰ دلار معامله می‌شود، اما یک سرمایه‌گذار پیش‌بینی کرده که ارزش این ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

سفارش محدود چیست؟ آشنایی کامل با Limit Order

بازار معاملات و سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال، روش‌های مختلفی برای خرید، فروش و معامله را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. هر یک از این روش‌ها ویژگی‌های خاص خود را داشته و می‌توانند در زمان مناسب، مورد استفاده قرار گیرند. در این میان روش سفارش محدود به عنوان یکی از محبوب‌ترین انواع خرید و فروش در بازار بورس و ارزهای دیجیتال و گزینه مناسب برای افراد تازه‌کار و کسب درآمد از یک بازار پرنوسان است.

در این مقاله به صورت کامل به معرفی این روش پرداخته و ویژگی‌های آن را برای شما شرح خواهیم داد.

بخوانید  ارز دیجیتال بایننس کوین Binance Coin چیست؟

سفارش محدود چیست؟

سفارش محدود یا Limit Order یکی از انواع سفارش قابل ثبت در معاملات است. این نوع معاملات در بازار ارزهای دیجیتال نیز از محبوبیت بالایی برخوردارند. در این روش، شخص معامله‌کننده می‌تواند علی‌رغم قیمت بازار، رقم مورد نظر خود برای خرید یا فروش دارایی‌هایش را تعیین کند. برای درک بهتر این موضوع، به مثال زیر توجه کنید.

فرض کنید قیمت یک ارز دیجیتال در بازار حال حاضر در حدود ۱۰ دلار معامله می‌شود، اما یک سرمایه‌گذار پیش‌بینی کرده که ارزش این دارایی ممکن است تا ۱۵ دلار نیز افزایش یابد. در نتیجه این شخص، یک محدوده ۱۵ دلاری برای فروش دارایی‌های خود تعیین می‌کند. به محض این که خریداری در بازار مایل به پرداخت این رقم باشد، دارایی‌های او به فروش خواهد رسید. این مورد برای تعیین محدودیت خرید با قیمتی پایین‌تر از بازار نیز صدق می‌کند.

البته همان‌طور که می‌توان پیش‌بینی کرد، ممکن است قیمت‌های خرید و فروش بازار به محدوده خرید و فروش تعیین شده در سفارش محدود نرسد. در این حالت، معامله منقضی شده و سفارش ثبت شده از بین خواهد رفت. سفارش محدود باعث می‌شود تا سرمایه‌گذاران، آگاهی و کنترل بالاتری نسبت به معاملات خود داشته باشند. این روش به ویژه برای سرمایه‌گذاران مبتدی، یک راهکار بسیار مؤثر است.

بخوانید  استراتژی معاملاتی چیست؟ معرفی انواع استراتژی معاملاتی و تدوین آن

انواع Limit Order

در بازار‌های سرمایه‌گذاری دو نوع سفارش محدود وجود دارد. این سفارش‌ها عبارت‌اند از:

سفارش محدود خرید

سفارش‌های محدود خرید یا Buy Limit Order به تعیین حداقل قیمت برای خرید یک دارایی گفته می‌شود. در این نوع از سفارش‌ها، سرمایه‌گذار قصد خرید یک دارایی با کمتر از قیمت مبادله آن در بازار را دارد. به عنوان مثال اگر در بازار فعلی هر بیت کوین با قیمت ۲۰ هزار دلار معامله شود، شما می‌توانید یک سفارش محدود خرید به میزان ۱۸ هزار دلار را تعیین کنید تا به محض رسیدن سفارش‌ها به این محدوده، خرید شما به صورت خودکار انجام گیرد.

سفارش‌های محدود فروش

در سمت دیگر، سفارش‌های فروش مخصوص سرمایه‌گذارانی است که امید به افزایش قیمت دارایی‌ خود دارند. در این نوع از سفارش‌ها، می‌توانید رقم فروش یک دارایی را به میزان بالاتری از سفارش‌ها بازار تعیین کنید تا به محض فراهم شدن شرایط، این دارایی به فروش برسد.

بخوانید  افزایش نگرانی‌ها از سقوط رمزارز BNB بایننس! ماجرا چیست؟

ویژگی‌های سفارش محدود

سفارش‌های محدود در بازار ارزهای دیجیتال دارای ویژگی‌های خاص خود هستند. این ویژگی‌ها همان قدر که ممکن است سودآور و جذاب باشند، در صورت استفاده غلط زیان‌آور خواهند بود. در نتیجه برای افزایش آگاهی نسبت به سفارش محدود، بهتر است با ویژگی‌های آن آشنا شوید.

کنترل روی قیمت

اصلی‌ترین ویژگی سفارش‌های محدود، مربوط به کنترل قیمت خرید و فروش دارایی توسط سرمایه‌گذاران و معامله‌گران می‌شود. شما به عنوان یک سرمایه‌گذار می‌توانید به صورت دقیق، رقم خرید و فروش یک ارز دیجیتال را تعیین کرده و خیال خود را از بابت انجام معامله دلخواه خود راحت کنید.

علاوه بر این، در سفارش‌های محدود امکان تعیین تعداد ارزهای دیجیتال برای خرید یا فروش نیز وجود دارد. به عنوان مثال شما می‌توانید یک Limit Order را تنها برای ۲۵ درصد از دارایی‌های خود از یک ارز دیجیتال فعال کنید. در نتیجه با استفاده از این روش، امکان خرید و فروش پله‌ای و پیاده‌سازی سایر استراتژی‌های معامله نیز ساده‌تر خواهد شد.

بخوانید  تلوس چیست؟ معرفی کامل شبکه لایه یک بلاکچینی Telos

انجام خودکار معاملات

هنگام ایجاد Limit Order، سفارش ثبت شده شما به محض رسیدن به شرایط تعیین شده انجام خواهد شد؛ در نتیجه شما نیازی به بررسی ۲۴ ساعته قیمت‌ها نخواهید داشت. همچنین این نوع سفارش‌ها امکان تعیین یک تاریخ انقضا را دارند. در صورتی که قیمت‌های خرید و فروش بازار به محدوده تعیین شده توسط شما نرسیده باشند، با فرا رسیدن تاریخ انقضای تعیین شده، سفارش شما لغو خواهد شد.

امکان ضرردهی در بازار پرنوسان

هرچند که سفارش‌های محدود با قابلیت تعیین قیمت می‌توانند خرید و فروش‌های مورد نظر شما را با رقم مورد نظرتان انجام دهند؛ اما در صورتی که بازار به شدت پرنوسان باشد، ممکن است دچار ضرر مالی شوید. برای مثال تصور کنید که یک ارز دیجیتال فرضی در قیمت ۱۰ هزار دلار در حال معامله است. شما با ثبت یک سفارش محدود خرید در قیمت ۸ هزار دلار، انتظار یک خرید به‌صرفه و سودآور را دارید. اما اگر قیمت این ارز به صورت ناگهانی و به دلایل مختلفی شروع به ریزش کند، سفارش شما در محدوده ۸ هزار دلار اجرا شده و ارزش دارایی‌های جدید خریداری شده توسط شما لحظه به لحظه کاهش خواهد یافت.

بخوانید  آیا صرافی بایننس برای حفظ قیمت BNB بیت‌کوین می‌فروشد؟

در سمت دیگر در صورت افزایش ناگهانی قیمت یک دارایی نیز ممکن است سفارش‌های محدود فروش شما زودتر از حد انتظار فعال شده و از کسب سود بالاتر بی‌نصیب بمانید. در نتیجه در صورت استفاده از این روش، توصیه می‌کنیم از تحلیل‌های مناسبی برای تعیین محدوده مورد نظرتان استفاده کنید.

نحوه ثبت سفارش محدود

ثبت سفارش‌های محدود نیاز به هیچ‌گونه دانش فنی خاصی ندارد. تنها کافی است برای خرید و فروش، از یک صرافی با پشتیبانی از این گونه سفارش‌ها استفاده کنید. به عنوان مثال در حال حاضر صرافی بایننس به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های جهان، امکان ثبت سفارش محدود را برای کاربران خود فراهم کرده است. در کنار این بازار، اغلب صرافی‌های بزرگ و پلتفرم‌های معامله نظیر کوین بیس، Gemini، تراست ولت و همچنین برخی از صرافی‌های معتبر داخلی نیز از این نوع سفارش‌ها پشتیبانی می‌کنند.

یک دستیار معامله برای تضمین قیمت بهتر!

سفارش محدود یک روش معامله برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال با قیمت مورد نظر شماست. این نوع از معاملات باعث شده تا سرمایه‌گذاران نیازی به بررسی مداوم قیمت بازار نداشته و با تعیین یک محدوده، از خرید و فروش دارایی‌های خود با قیمت موردنظرشان اطمینان حاصل کنند. از همین رو، سفارش‌های هوشمند را می‌توان همانند یک دستیار معامله برای ساده‌تر کردن ثبت و انجام سفارش‌ها در نظر گرفت.

بخوانید  صرافی Coins.ph پشتیبانی از دوج کوین را اضافه کرد

با این حال استفاده از Limit Order و تعیین محدوده قیمت مناسب نیاز به تحلیل صحیح بازار دارد؛ چرا که در غیر این صورت امکان از دست رفتن سرمایه شما وجود خواهد داشت. به نظر شما سفارش‌های محدود برای کدام ارزهای دیجیتال و در چه بازارهایی مناسب‌اند؟ نظر خود را با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

(۱ امتیاز) – ۵/۵ برچسب هامبتدی

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2597126

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها