تاریخ : چهارشنبه, ۱۲ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 1 May , 2024
0

لورس :بازگشت تن‌کوین به آغوش خانواده

  • کد خبر : 2619067
  • ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۸:۱۶
لورس :بازگشت تن‌کوین به آغوش خانواده
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

با ادغام توکن تن‌کوین و تلگرام، مشارکت این پروژه بلاک‌چینی با پیام‌رسان به‌طور رسمی آغاز شد بازگشت تن‌کوین به آغوش خانواده بزرگنمایی متن خبر دنیای‌اقتصاد : طی یک دهه گذشته با پیشرفت اینترنت و گسترش استفاده از رایانه و گوشی‌های موبایل، عصر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها آغاز شد و هم اکنون رسانه‌های اجتماعی به یک ابزار ضروری و پرکاربرد برای کاربران و کسب‌وکار‌ها تبدیل شده‌اند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این برنامه‌ها، رایگانی و دسترسی راحت به آنها است. اکثر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های محبوب امروزه در زمان راه‌اندازی و فعالیت خود از کاربران هزینه‌ای دریافت نمی‌کردند. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانستند به سادگی و با ساخت یک حساب کاربری از خدمات برنامه‌ها استفاده کنند. اما این روند ادامه‌دار نبود و همانند هر کسب‌وکار دیگری، فعالیت این برنامه‌ها به‌صورت جهانی هزینه‌های هنگفتی را به همراه دارد. درحالی‌که تا چند سال اخیر تبلیغات و اشتراک‌های پولی از جمله ابزار‌های محبوب پلتفرم‌های دیجیتالی برای کسب درآمد از کاربران خود به شمار می‌رفتند، ظهور و محبوبیت ارز‌های دیجیتال راه جدید و موثری را برا..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

با ادغام توکن تن‌کوین و تلگرام، مشارکت این پروژه بلاک‌چینی با پیام‌رسان به‌طور رسمی آغاز شد

بازگشت تن‌کوین به آغوش خانواده بزرگنمایی متن خبر دنیای‌اقتصاد : طی یک دهه گذشته با پیشرفت اینترنت و گسترش استفاده از رایانه و گوشی‌های موبایل، عصر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها آغاز شد و هم اکنون رسانه‌های اجتماعی به یک ابزار ضروری و پرکاربرد برای کاربران و کسب‌وکار‌ها تبدیل شده‌اند. یکی از دلایل اصلی محبوبیت این برنامه‌ها، رایگانی و دسترسی راحت به آنها است. اکثر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های محبوب امروزه در زمان راه‌اندازی و فعالیت خود از کاربران هزینه‌ای دریافت نمی‌کردند. بنابراین علاقه‌مندان می‌توانستند به سادگی و با ساخت یک حساب کاربری از خدمات برنامه‌ها استفاده کنند.

اما این روند ادامه‌دار نبود و همانند هر کسب‌وکار دیگری، فعالیت این برنامه‌ها به‌صورت جهانی هزینه‌های هنگفتی را به همراه دارد. درحالی‌که تا چند سال اخیر تبلیغات و اشتراک‌های پولی از جمله ابزار‌های محبوب پلتفرم‌های دیجیتالی برای کسب درآمد از کاربران خود به شمار می‌رفتند، ظهور و محبوبیت ارز‌های دیجیتال راه جدید و موثری را برای کسب درآمد شبکه‌های اجتماعی و شرکت‌های بزرگ جهانی فراهم کرده است.

شبکه‌های اجتماعی با عرضه توکن دیجیتالی اختصاصی خود، علاوه بر ارائه خدمات بلاک چینی این امکان را پیدا می‌کنند تا با فروش آنها درآمد قابل توجهی را برای خود ایجاد کنند. به همین دلیل تلگرام که یکی از پیام‌رسان‌های تقریبا جدید و در حال پیشرفت بازار به شمار می‌رفت، زودتر از دیگر برنامه‌های مشابه در سال۲۰۱۸ ساخت شبکه بلاک‌چینی خود را آغاز کرد.

در همان سال، تلگرام در یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌های اولیه تاریخ ارزهای دیجیتال موفق به جذب ۷/ ۱میلیارد دلار سرمایه به کمک فروش توکن‌های خود شد و در مدت کوتاهی شبکه تلگرام و توکن بومی آن به تیتر خبرها رسید. با وجود این موفقیت، تلگرام دو سال بعد این پروژه را ر‌ها کرد. تصمیمی که ارتباطی با عملکرد شبکه و توکن آن نداشت و در نتیجه سخت‌گیری‌های قانونی رخ داد. با این حال این جدایی چندان طولانی‌مدت نبود و در نهایت پس از گذشت چندسال، ارز دیجیتالی که از شبکه رهاشده ایجاد شده بود، به تلگرام بازگشته است.

مسیری پر پیچ و خم

تلگرام در سال۲۰۱۳ فعالیت خود را آغاز کرد و با ویژگی‌های جذاب خود در مدت کوتاهی موفق به جلب‌توجه کاربران جهانی شد. هرچند موفقیت سریع و رشد قابل توجه کاربران، مشکلاتی از جمله افزایش هزینه‌ها را نیز برای این پیام‌رسان به همراه داشت. با توجه به اینکه در آن زمان تلگرام قصد نمایش تبلیغات به کاربران خود را نداشت، تیم این پیام‌رسان تصمیم گرفت تا توکن دیجیتالی خود را عرضه کند و در ژانویه سال ۰۱۸ از سند دیجیتال شبکه بلاک‌چینی خود به نام شبکه باز تلگرام یا به خلاصه تن (TON) و توکن بومی آن به نام گرام (Gram) رونمایی کرد. این سند یک شبکه بلاک‌چینی پیشرفته را توضیح می‌داد که توسط تلگرام پشتیبانی می‌شد و توانایی این را داشت تا از پردازش و فعالیت میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان با کمترین کارمزد و بیشترین سرعت پشتیبانی کند. همچنین با پشتیبانی از قرارداد‌های هوشمند، این شبکه میزبانی برای برنامه‌های غیرمتمرکز به شمار می‌رفت و کاربران آن را رقیبی جدید برای اتریوم می‌دانستند.

با جذب موفقیت‌آمیز سرمایه برای توسعه این پروژه، شبکه آزمایشی تن در ژانویه سال۲۰۱۹ راه‌اندازی شد. این شبکه عملکرد مناسبی داشت و در‌حالی‌که همه چیز برای راه‌اندازی شبکه اصلی و عرضه عمومی توکن بومی آن فراهم بود، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) شکایتی را علیه شرکت تلگرام مطرح کرد. این کمیسیون توکن‌گرام را اوراق بهادار می‌دانست و جمع‌آوری سرمایه از طریق فروش این توکن، منجر به ایجاد نبرد حقوقی میان کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا و تلگرام شد. نبردی که در نتیجه آن علاوه بر جریمه تلگرام، توزیع توکن گرام نیز با محدودیت‌هایی مواجه شد.

پس از به نتیجه نرسیدن با کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، تلگرام در نهایت در سال۲۰۲۰ تسلیم شد و پشتیبانی و توسعه شبکه آزمایشی تن را متوقف کرد. با این حال، تلگرام به علاقه‌مندان این امکان را داد تا کار روی این پروژه را به کمک مستندات و کد‌های منبع باز ادامه دهند. در نتیجه، گروهی از توسعه‌دهندگان فعالیت خود را شروع کردند و به‌صورت مستقل شبکه آزمایشی تن را فعال نگه داشتند. این شبکه آزمایشی به فعالیت خود طی سال‌های۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ ادامه داد و در نهایت با تصمیم جمعی کاربران، در اواسط سال۲۰۲۱ به شبکه اصلی تبدیل می‌شود. در این زمان بنیاد تن نیز ایجاد می‌شود که یک جامعه غیرانتفاعی است و با تمرکز بر پشتیبانی و توسعه بیشتر شبکه فعالیت می‌کند.

فعالیت تیم توسعه تن کوین بر اساس مستندات و اهداف تلگرام بوده و به همین دلیل با گذشت زمان، پروژه تکمیل شده مناسب نیاز و کاربردهای پیام‌رسان تلگرام است. بنابراین تیم تلگرام باری دیگر به این پروژه علاقه نشان می‌دهند و با حذف موانع قانونی، استفاده از آن را آغاز می‌کنند. در نتیجه، تلگرام با عرضه برخی بخش‌های جدید از جمله کیف پول بلاک‌چینی و بازار خرید و فروش توکن‌های غیرمثلی، به میزبان و استفاده‌کننده اصلی تن‌کوین تبدیل می‌شود.

با همکاری تلگرام و تن‌کوین، این ارز دیجیتال به ناگهان توجهات سرمایه‌گذاران جهانی را به خود جلب می‌کند و در اواخر سال‌۲۰۲۱ در بسیاری از صرافی‌های برتر جهانی لیست می‌شود. از آن زمان تا به امروز، توسعه تن کوین به‌طور مداوم ادامه داشته است ویژگی و خدمات جدیدی به آن اضافه شده است. در این بین تلگرام نیز با فراهم کردن روباتی برای خرید، فروش و انتقال تن‌کوین و عرضه بازار خرید و فروش آیدی و توکن‌های غیرمثلی، به حمایت‌های خود از تن‌کوین ادامه داد و این ارز دیجیتال تحت تاثیر اخبار مثبت، در مدت کوتاهی در لیست ۱۰۰ارز برتر براساس ارزش بازار قرار گرفت. با افزایش مشارکت، در نهایت در روز چهارشنبه این همکاری حالت رسمی پیدا می‌کند و با ادغام تن‌کوین و تلگرام، این ارز دیجیتال باری دیگر به آغوش خالقش بازمی‌گردد.

ادغام پر سر و صدا

تلگرام یک پیام‌رسان محبوب است و بیش از ۸۰۰میلیون کاربر دارد. بنابراین این ادغام خبر بزرگی برای تن‌کوین به شمار می‌رود و آن را بیش از پیش در دسترس میلیون‌ها کاربر جهانی قرار می‌دهد. در برنامه اعلامی تیم تن‌کوین، پیش‌بینی شده است که تا سال۲۰۲۸ این ارز دیجیتال توسط ۳۰درصد از کاربران تلگرام استفاده شود. عددی که چشم‌گیر و به معنای موفقیت گسترده تن‌کوین است. خرید و فروش آیدی‌های تلگرامی، اشتراک تلگرام، مجموعه توکن‌های غیرمثلی، انتقال پول، پرداخت هزینه‌ها و تبلیغات از جمله مواردی است که تن کوین در آنها کاربرد دارد. پتانسیل و فرصت‌های رشد و افزایش قیمتی همراه با پشتیبانی همیشگی تلگرام از آن، تن‌کوین را هم‌اکنون به گزینه جذابی برای سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال تبدیل کرده است.

علاوه بر آن، تیم توسعه این ارز دیجیتال نیز فعال هستند و برنامه‌های توسعه منتشرشده حاکی از اضافه شدن ویژگی‌ها و خدمات جدیدی در ادامه سال۲۰۲۳ و طی سال۲۰۲۴ برای تن‌کوین است. ویژگی و خدماتی که می‌توانند تاثیرات مثبت قیمتی را به همراه داشته باشند. با این حال تمام این مزایا نمی‌توانند به معنی افزایش قیمت و موفقیت قطعی تن‌کوین باشند. همانند هر ارز دیجیتال دیگر در بازار ارز‌های دیجیتال، تن‌کوین نیز در نهایت یک دارایی بلاک‌چینی است و علاوه بر نوسانات شدید قیمتی مداوم و پیش‌بینی نشده، خطرات دیگری از جمله شرایط بازار جهانی، فعالیت مخرب نهنگ‌ها و هک روندهای مثبت قیمتی آن را تهدید می‌کنند.

با وجود اینکه این ارز دیجیتال تا به امروز بدون مشکل به فعالیت خود ادامه داده است، اما از این پس و با آغاز استفاده گسترده این ارز دیجیتال در برنامه تلگرام، آزمون اصلی آغاز می‌شود و سرمایه‌گذاران در طول این آزمون باید احتیاط کافی را داشته باشند. بنابراین درحالی‌که امروزه تن‌کوین به‌عنوان یک ارز دیجیتال آینده‌دار توسط برخی تحلیلگران بازار معرفی می‌شود، این ارز دیجیتال همچنان مسیر زیادی تا موفقیت دارد و نوسانات شدید قیمتی نیز بخشی جدانشدنی از این مسیر هستند. مسیری که با تمام جذابیت‌های خود، خطرات بزرگی نیز دارد که می‌تواند منجر به ضررهای غیرقابل جبرانی برای سرمایه‌گذاران شود.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2619067

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها