تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :سود هنگفت خریداران ریپل و اتفاق شوکه کننده بازار کریپتو؛ این هفته در بازار چه خبر بود؟

  • کد خبر : 2598526
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
لورس :سود هنگفت خریداران ریپل و اتفاق شوکه کننده بازار کریپتو؛ این هفته در بازار چه خبر بود؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

سود هنگفت خریداران ریپل و اتفاق شوکه کننده بازار کریپتو؛ این هفته در بازار چه خبر بود؟ در این مطلب به پیروزی جزئی ریپل در دادگاه، افزایش قیمت XRP، جریمه یک میلیارد دلاری سلسیوس و بازداشت مدیر عامل آن می‌پردازیم.
قاضی پرونده SEC علیه ریپل با صدور حکمی گفت که XRP به عنوان یک اوراق بهادار شناخته نمی‌شود
به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، ریپل لبز (Ripple Labs) در ۱۳ جولای در دادگاه منطقه‌ای نیویورک به پیروزی دست یافت و قاضی آنالیسا تورس (Analisa Torres) در پرونده‌ای که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در سال ۲۰۲۰ مطرح شده بود، تا حدی به نفع این شرکت رای داد. بر اساس اسناد دادگاه، قاضی تورس حکم اختصاری خود را به نفع شرکت ریپل لبز صادر کرده و گفته که توکن XRP تنها در معاملات برنامه‌‌ریزی شده در صرافی‌های دارایی دیجیتال به عنوان اوراق بهادار شناخته نمی‌شود. قیمت XRP در عرض چند دقیقه پس از انتشار این خبر به شدت افزایش یافت. این پرونده از دسامبر ۲۰۲۰ یعنی وقتی که SEC از ریپل و دو تن از مدیران اجرایی آن به اتهام ارائه اوراق بهادار ثبت نشده‌ شکایت کرد، در جر..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

سود هنگفت خریداران ریپل و اتفاق شوکه کننده بازار کریپتو؛ این هفته در بازار چه خبر بود؟

در این مطلب به پیروزی جزئی ریپل در دادگاه، افزایش قیمت XRP، جریمه یک میلیارد دلاری سلسیوس و بازداشت مدیر عامل آن می‌پردازیم.

قاضی پرونده SEC علیه ریپل با صدور حکمی گفت که XRP به عنوان یک اوراق بهادار شناخته نمی‌شود

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، ریپل لبز (Ripple Labs) در ۱۳ جولای در دادگاه منطقه‌ای نیویورک به پیروزی دست یافت و قاضی آنالیسا تورس (Analisa Torres) در پرونده‌ای که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در سال ۲۰۲۰ مطرح شده بود، تا حدی به نفع این شرکت رای داد. بر اساس اسناد دادگاه، قاضی تورس حکم اختصاری خود را به نفع شرکت ریپل لبز صادر کرده و گفته که توکن XRP تنها در معاملات برنامه‌‌ریزی شده در صرافی‌های دارایی دیجیتال به عنوان اوراق بهادار شناخته نمی‌شود. قیمت XRP در عرض چند دقیقه پس از انتشار این خبر به شدت افزایش یافت. این پرونده از دسامبر ۲۰۲۰ یعنی وقتی که SEC از ریپل و دو تن از مدیران اجرایی آن به اتهام ارائه اوراق بهادار ثبت نشده‌ شکایت کرد، در جریان بوده است. با وجود کسب این پیروزی، چندین وکیل نسبت به آرامش خاطر زودهنگام مردم هشدار داده‌اند و تأکید کردند که این حکم جزئی است و نمی‌تواند معیار مناسبی برای سایر پرونده‌ها باشد. علاوه بر این، SEC ممکن است برای این حکم دخواست تجدید نظر بدهد که می‌تواند منجر به تغییر شرایط توسط یک دادگاه عالی‌ مرتبه شود.

بخوانید  سازندگان کریپتو باید از ارائه خدمات به مشتریان آمریکا دست بکشند

XRP پس از پیروزی جزئی ریپل در مقابل SEC، به چهارمین ارز دیجیتال بزرگ بازار تبدیل شد

XRP در این هفته پس از پیروزی جزئی ریپل در برابر SEC به چهارمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر مارکت کپ تبدیل شده است. قیمت XRP پس از این تصمیم تا ۹۸٪ افزایش یافت و طبق داده‌های TradingView تا ۰/۹۳ دلار رشد کرد. در همین حین، مارکت کپ آن در جهشی چشمگیری به ۴۶/۱ میلیارد دلار رسید. این عدد بالاترین سطح مارکت کپ سالانه‌ای بوده که این ارز دیجیتال به دست می‌آورد. این حکم همچنین باعث لیست مجدد XRP در صرافی‌های مستقر در آمریکا از جمله کوین بیس (Coinbase)، کراکن (Kraken) و iTrustCapital شده که این توکن را برای معامله در این پلتفرم‌ها در دسترس قرار می‌دهد.

شبکه سلسیوس ۴/۷ میلیارد دلار جریمه و مدیر عامل آن به اتهام کلاهبرداری کیفری دستگیر شد

نوشته های مشابه

  • اتفاقات دنیای ارزهای دیجیتال سود هنگفت خریداران ریپل و اتفاق شوکه کننده بازار کریپتو؛ این هفته در بازار چه خبر بود؟ ۲۷ تیر ۱۴۰۲
  • مهمانان وب‌اکس کنفرانس WebX نخست وزیر ژاپن و مدیرعامل Yuga Labs را میزبانی می‌کند ۲۶ تیر ۱۴۰۲
بخوانید  چرا رشد قیمت بیت کوین پس از سال ۲۰۲۴ آغاز خواهد شد؟ یک تحلیلگر پاسخ می‌دهد

مقامات آمریکایی اعلام کردند که علیه مدیر عامل سابق شرکت وام‌دهنده ارزهای دیجیتال ورشکسته سلسیوس (Celsius)، الکس ماشینسکی (Alex Mashinsky)، به خاطر تقلب در اوراق بهادار، تقلب در کالاها و فعالیت متقلبانه الکترونیکی بین ایالتی اقدامات قضایی آغاز شده است. رونی کوهن-پاوان (Roni Cohen-Pavon)، رئیس سابق امور مالی و ماشینسکی نیز به جرم توطئه، تقلب در اوراق بهادار، دستکاری بازار و فعالیت متقلبانه الکترونیکی در خصوص تلاش برای تحریف قیمت توکن سلسیوس مورد تحقیق قرار گرفته‌اند. مقامات ماشینسکی را به عنوان بخشی از این کیفرخواست با هفت اتهام بازداشت کرده‌اند. به موازات آن، کمیسیون معاملات آتی کالا نیز شکایتی را علیه سلسیوس تنظیم، و این شرکت را ۴/۷ میلیارد دلار جریمه کرده است. این رگولاتور ادعا می‌کند که بنیانگذاران سلسیوس، این پلتفرم را به عنوان “محلی امن” برای سپرده‌گذاری ارزهای دیجیتال به کاربران معرفی کرده بودند، در حالی که همین افراد بیش از ۴ میلیارد دلار از دارایی‌های مشتریان را اختلاص کردند. به دلیل اتهامات مشابه، کمیسیون بورس و اوراق بهادار نیز از این شرکت شکایت کرده است. در حالی که سلسیوس با تنظیم‌کنندگان همکاری می‌کند، اما ماشینسکی درباره فریب مشتریان و بالا بردن ارزش توکن CEL اظهار بی‌گناهی کرده است.

بخوانید  توکن بایننس در فاز تثبیت قیمت؛ حرکت صعودی بعدی از چه محدوده‌ای آغاز می‌شود؟

اولین ETF اسپات بیت کوین در اروپا پس از یک سال تأخیر، حالا به سال ۲۰۲۳ چشم دوخته است

اولین صندوق قابل معامله (ETF) اسپات بیت کوین اروپا پس از تأخیر یک ساله، در اواخر امسال به بازار عرضه خواهد شد. این ETF بیت کوین توسط شرکت Jacobi Asset Management مستقر در لندن ساخته شده و در ابتدا قرار بود در ماه جولای ۲۰۲۲ معرفی شود، اما به دلیل شرایط بازار به تأخیر افتاد. این شرکت مدیریت دارایی در حال حاضر شاهد تغییراتی در تقاضای بازار در مقایسه با سال ۲۰۲۲ بوده است. هفته گذشته در آرژانتین نیز تحولی رخ داد و این کشور از اولین قرارداد آتی بیت کوین خود رونمایی کرد. طبق گفته پلتفرم معاملاتی Matba Rofex، این اولین قرارداد آتی بیت کوین در آمریکای لاتین است.

کاهش تعداد کارمندان بایننس به ۱۰۰۰ نفر رسید

گفته می‌شود که بایننس در هفته‌های اخیر صدها کارمند خود را از کار برکنار کرده است. به گفته کارمندان سابق، تعدیل نیرو این شرکت به صورت جهانی بوده و کارکنان خدمات مشتریان، به‌ویژه در هند، شدیداً تحت تأثیر قرار گرفته‌اند. با احتساب نیروهای کار تعدیل شده در هفته گذشته، حالا بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارمندان این صرافی شغل خود را از دست داده‌اند. پیش از این تحولات، تعداد کارمندان جهانی بایننس ۸۰۰۰ نفر تخمین زده می‌شد. این سازماندهی مجدد می‌تواند بیش از یک سوم از کارکنان بایننس را در بر بگیرد. این صرافی رمزارزی در تاریخ ۳۱ می ۲۰۲۱ از کاهش ۲۰ درصدی تعداد کارمندان خود خبر داد و مدعی شد که این اقدام در بحبوحه سرکوب ایالات متحده آمریکا نشانگر کاهش منابع نیست، بلکه در راستای تخصیص مجدد منابع صورت می‌گیرد. براساس گزارشات، بزرگ‌ترین چالش بایننس تحقیقات مداوم در مورد فعالیت‌ها و مدیران اجرایی این صرافی توسط دادستانی آمریکاست.

بخوانید  آموزش صفر تا صد استخراج بیت کوین با گوشی
پرونده ریپل

برندگان و بازندگان

تغییرات قیمتی

در پایان هفته گذشته، بیت کوین با قیمت ۳۰،۲۲۷ دلار، اتریوم با قیمت ۱۹۲۳ دلار و ریپل با قیمت ۰/۷۲ دلار معامله می‌شد. طبق اطلاعات موجود در CoinMarketCap، مارکت کپ کلی ارزهای دیجیتال به ۱/۲۱ تریلیون دلار می‌رسد.

در بین ۱۰۰ ارز دیجیتال بزرگ بازار، سه آلت کوینی که بیشترین رشد را در هفته گذشته داشتند عبارتند از: ریپل (XRP) با ۵۴/۲۰ درصد، استلار (XLM) با ۳۷/۸۸ درصد و سینتتیکس (SNX) با ۳۱/۹۲ درصد.

سه آلت کوینی بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند نیز عبارتند از: ای کش (XEC) با ۲۱/۸۲- درصد، بیت کوین اس وی (BSV) با ۱۶/۷۵- درصد و میکر (MKR) با ۷/۸۷- درصد.

نقل قول‌های برجسته‌ هفته

این تصمیم [حکم پرونده ریپل] بسیار مهم است. […] از زمانی که این پرونده به جریان افتاد، مشخص بود که پیامدهایی را برای کل این صنعت خواهد داشت.

شیلا وارن، مدیرعامل Crypto Council for Innovation

من فکر می‌کنم درخواست‌های BlackRock ،Invesco و گروهی از شرکت‌های مدیریت دارایی برای ارائه ETF، یک نشانه واقعی برای افزایش پذیرش ارزهای دیجیتال باشد.

مایک نووگراتز، بنیانگذار و مدیرعامل Galaxy Digital

به نظر من چرخه بعدی بازار کریپتو توسط برنامه‌های کاربردی که توسط رمزارزها پشتیبانی می‌شوند، هدایت خواهد شد. کاربران متوجه نخواهند شد که همه اینها با استفاده از رمزارزها بوده، مگر اینکه به دقت آنها را بررسی کنند.

۰xDesigner، طراح UI/UX وب ۳.۰

XRP اوراق بهادار نیست. حکمی که برای ریپل صادر شده یک پیروزی برای کل صنعت ارزهای دیجیتال و گامی به سوی شفافیت نظارتی در ایالات متحده محسوب می‌شود.

شرکت Ripple Labs، توسعه‌دهنده پروتکل پرداخت ریپل

انتظار ما این است که قیمت بیت‌ کوین با توجه به تکرار الگوهای تاریخی، قبل و بعد از هر هاوینگ (halving) مجدداً افزایش پیدا کند.

شرکت سرمایه‌گذاری Berenberg Capital Markets، مستقر در نیویورک

من فکر می‌کنم اگر بخواهیم بیت‌ کوین را به چیزی بیشتر از یک روش پرداخت تبدیل کنیم، به راهکارهای مقیاس‌پذیرتری نیاز داریم.

ویتالیک بوترین، هم‌بنیانگذار اتریوم

پیش‌بینی هفته

آیا قیمت XRP می‌تواند به ۱ دلار برسد؟ این سطوح را زیر نظر داشته باشید

بخوانید  فروکش کردن هیجان ETFهای بیت کوین؟ علت چیست؟

پس از صدور حکمی توسط یک دادگاه فدرال مبنی بر اینکه فروش XRP در صرافی‌های رمزارزی با قوانین اوراق بهادار در ایالات متحده سازگار بوده، قیمت این توکن افزایش شدیدی پیدا کرد. جفت ارز XRP/USD در بالاترین سطح خود طی هفته گذشته به ۰/۹۳ دلار رسید که بالاترین قیمت آن از دسامبر ۲۰۲۱ محسوب می‌شود.

بعضی از اندیکاتورها نشان می‌دهند که پامپ قیمت XRP ممکن است تنها واکنشی کوتاه‌مدت به خبرهای مثبت برای شرکت ریپل نباشد. به عنوان مثال، مدت زمان پامپ قیمت XRP با رسیدن حجم معاملات آن به بالاترین سطح ده ماه گذشته یکی بوده است.

تعداد معاملات نهنگ‌های XRP (کیف‌پول‌هایی که بیش از ۱۰۰ هزار دلار دارایی را هولد می‌کنند) به بالاترین سطح خود در سال ۲۰۲۳ رسید که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران ثروتمند از رالی XRP حمایت می‌کنند. برای مثال، Brian Q، یک تحلیلگر ناشناس از پلتفرم تحلیل داده‌های سنتیمنت (Santiment) می‌گوید:

اگر آدرس‌های کلیدی نهنگ‌ها و کوسه‌ها در طول این رالی دارایی‌های خود را افزایش داده‌اند، پس یعنی این یک سیگنال خوب و اطمینان‌بخش برای شروع رالی محسوب می‌شود.

از نظر تکنیکالی، XRP می‌تواند در روزهای آینده سطح کلیدی ۱ دلار را تست کند، اما پتانسیل ادامه رالی در این مرحله ضعیف به نظر می‌رسد. اگر قیمت XRP با قدرت سطح ۱ دلار را شکست دهد، هدف بعدی قیمت تا ماه سپتامبر حدود ۱/۳۵ دلار خواهد بود.

بخوانید  زنجیره هوشمند BNB ارتقاء شبکه را با موفقیت کامل می کند

FUD هفته

نووگراتز

انجمن بلاک چین خواستار تحقیق در مورد توافق “محبوب” SEC با Prometheum شده است

انجمن بلاک چین در نامه‌ای به SEC، خواستار بررسی شرکت کریپتویی Prometheum شد. در این نامه، انجمن بلاک چین از کمیته‌ راهبردی این رگولاتور درخواست کرده تا مجوز کارگزاری-فروشنده با اهداف خاص Prometheum را که توسط سازمان تنظیم مقررات صنعت مالی صادر شده بررسی کند. این گروه همچنین از نگرانی‌های خود نسبت به روشی که مدیر عامل شرکت Aaron Kaplan در ماه ژوئن برای شهادت در مقابل کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا به کار گرفته‌ خبر داد. با توجه به گزارش‌ها، Prometheum موضع عمومی خود را از درخواست برای شفافیت نظارتی SEC به این ادعا تغییر داده که “مسیر روشنی برای ثبت دارایی‌های دیجیتال در کشور وجود دارد و قانونگذاری غیرضروری است”.

دادستان نیویورک یک هکر را به سوءاستفاده ۹ میلیون دلاری از صرافی سولانا متهم کرد

مهندس امنیتی سابق یک شرکت فناوری بین‌المللی به اتهام استفاده از باگ قرارداد هوشمند برای سرقت ۹ میلیون دلار ارز دیجیتال از یک صرافی غیرمتمرکز مستقر در سولانا دستگیر شده است. این حمله در ماه جولای ۲۰۲۲ صورت گرفت و و یک سوءاستفاده از بخش‌های آسیب‌پذیر قرارداد هوشمند این صرافی، برای ایجاد کارمزدهای ساختگی با Flash Loans (وام‌های فلش) محسوب می‌شد. پس از مدتی، اکثر دارایی‌های سرقت شده توسط این هکر برگشت داده شد، اما او توانست ۱/۶ میلیون دلار از این مبلغ را به عنوان جایزه کلاه سفید نزد خود نگه دارد. اورلاندو کاسمه (Orlando Cosme)، وکیل حوزه ارزهای دیجیتال در توییتر خود گفت که این پرونده نشان می‌دهد وزارت دادگستری آمریکا “اگر شخصی عمداً از پروتکلی به گونه‌ای که قرار نبوده استفاده کند، اتهامات کیفری او را پیگیری خواهد کرد.”

بخوانید  بهترین ارز‌های دیجیتال ارزان قیمت (مناسب برای سرمایه گذاری)

پروتکل وام‌دهی غیرمتمرکز Algofi تا پایان سال تعطیل می‌شود

Algofi، پروتکل وام‌دهی ساخته شده بر روی بلاک چین مالی غیرمتمرکز آلگوراند (Algorand)، به زودی تعطیل خواهد شد. با توجه به اعلامیه‌ ۱۱ جولای این شرکت، “توسعه‌دهندگان همچنان به قدرت فناوری آلگوراند و الگوریتم اجماع جدید آن ایمان دارند.” برنامه‌های استخراج نقدینگی این پروتکل متوقف خواهند شد و چندین وثیقه تا ماه دسامبر به صفر درصد کاهش پیدا می‌کنند. ارزش کل قفل شده (TVL) در پروتکل Algofi حدود ۲۵ میلیون دلار است، که نسبت به بالاترین سطح ۱۳۵ میلیون دلاری آن در ماه فوریه کاهش چشمگیری پیدا کرده است.

(۲ امتیاز) – ۳/۵ برچسب هاآلت کوین بیت کوین

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2598526

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها