تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :توقف همکاری ویزا و مسترکارت با بایننس

  • کد خبر : 2604115
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۲
لورس :توقف همکاری ویزا و مسترکارت با بایننس
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

توقف همکاری ویزا و مسترکارت با بایننس بزرگنمایی متن خبر شرکت‌های ویزا (Visa) و مسترکارت (Mastercard) اعلام کرده‌اند دیگر قصد ندارند با صرافی بایننس همکاری کنند. البته این خبر چندان هم باعث تعجب سرمایه‌گذاران بازار کریپتو نشده است؛ چراکه این صرافی اخیرا با چالش‌های قانونی زیادی مواجه است. علاوه بر این، به عقیده برخی تحلیلگران چنین اتفاقی به سهم بایننس از بازار کریپتو آسیبی وارد نخواهد کرد. این در حالی است که برخی دیگر معتقدند توقف همکاری این شرکت‌ها نشان می‌دهد بایننس در میان انبوهی از مشکلات قانونی قرار دارد. به نقل از کوین‌دسک، بایننس‌، بزرگ‌ترین صرافی بازار کریپتو، اخیرا با اتهامات زیادی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مواجه شده است. برای مثال، SEC ادعا کرده بایننس‌ نوعی کسب‌وکار ثبت‌نشده و غیرقانونی است و اطلاعات دقیقی درباره ریسک‌های خود به سرمایه‌گذارانش نمی‌دهد. همانطور که پیش از این گزارش دادیم، کمیسیون معاملات آتی کالا آمریکا (CFTC) نیز در سال جاری به‌دلیل «فرار عمدی» بایننس از قوانین آمریکا از آن شکایت کرده بود. وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) هم در حال بررسی..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

توقف همکاری ویزا و مسترکارت با بایننس بزرگنمایی متن خبر شرکت‌های ویزا (Visa) و مسترکارت (Mastercard) اعلام کرده‌اند دیگر قصد ندارند با صرافی بایننس همکاری کنند. البته این خبر چندان هم باعث تعجب سرمایه‌گذاران بازار کریپتو نشده است؛ چراکه این صرافی اخیرا با چالش‌های قانونی زیادی مواجه است. علاوه بر این، به عقیده برخی تحلیلگران چنین اتفاقی به سهم بایننس از بازار کریپتو آسیبی وارد نخواهد کرد. این در حالی است که برخی دیگر معتقدند توقف همکاری این شرکت‌ها نشان می‌دهد بایننس در میان انبوهی از مشکلات قانونی قرار دارد.

به نقل از کوین‌دسک، بایننس‌، بزرگ‌ترین صرافی بازار کریپتو، اخیرا با اتهامات زیادی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) مواجه شده است. برای مثال، SEC ادعا کرده بایننس‌ نوعی کسب‌وکار ثبت‌نشده و غیرقانونی است و اطلاعات دقیقی درباره ریسک‌های خود به سرمایه‌گذارانش نمی‌دهد. همانطور که پیش از این گزارش دادیم، کمیسیون معاملات آتی کالا آمریکا (CFTC) نیز در سال جاری به‌دلیل «فرار عمدی» بایننس از قوانین آمریکا از آن شکایت کرده بود. وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) هم در حال بررسی بایننس‌ است و ظاهرا قصد دارد به اتهام کلاه‌برداری درباره آن تحقیق کند. دیو ویزبرگر (Dave Weisberger)، مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران کوین‌روتز (CoinRoutes)، در این‌باره گفت: با توجه به تمام چالش‌های قانونی که بایننس با آنها مواجه شده است، تصمیم جدید شرکت‌های بزرگی مثل ویزا و مسترکارت چندان عجیب نیست. تعجبی ندارد که این شرکت‌ها بخواهند از بایننس فاصله بگیرند. طبق گزارش‌های موجود، شرکت ویزا صدور کارت‌های مشترک خود با بایننس را در اروپا متوقف کرده است. سخنگوی مسترکارت هم اعلام کرده است: ما ۴برنامه آزمایشی در کشورهای آرژانتین، برزیل، کلمبیا و بحرین با بایننس داشتیم. این تصمیم برای همه آنها اعمال خواهد شد. باوجوداین، تصمیم جدید ما هیچ تاثیری روی کارت‌های کریپتویی دیگر ندارد.

بخوانید  هشدار FBI: یک بدافزار جدید نرم افزارهای اندرویدی از جمله تراست ولت را تهدید می‌کند

بایننس هم در توییتر اعلام کرد: بایننس‌کارت دیگر در دسترس کاربران آمریکای لاتین و خاورمیانه نخواهد بود. کاربران بایننس مانند اکثر کارت‌های نقدی از این محصول برای پرداخت هزینه‌های اساسی روزانه خود استفاده می‌کردند؛ اما سرمایه آن را با استفاده از دارایی‌های دیجیتال تامین می‌کردند. فقط بخش کوچکی از کاربران ما (کمتر ازیک‌درصد) تحت تاثیر این موضوع قرار می‌گیرند. کاربران این محصول تا ۲۱سپتامبر (۳۰ شهریور) فرصت دارند تغییرات موردنظرشان را اعمال کنند؛ زیرا از این تاریخ به بعد کارت مذکور دیگر در دسترس نخواهد بود. حساب‌های بایننس در سراسر جهان نیز تحت تاثیر این اتفاق قرار نمی‌گیرند.

در صورت امکان، کاربران بایننس همچنان می‌توانند با رمزارزها خرید کنند و با استفاده از سیستم پرداخت از راه دور، بدون مرز و امنِ بایننس پی (Binance Pay) توکن‌هایشان را ارسال کنند. به نقل از کوین‌گیپ، جان دیتون (John Deaton)، وکیل مدافع هولدرهای ریپل در دعوای حقوقی آن با SEC، با توجه به قطع همکاری ویزا و مسترکارت با بایننس اعلام کرده است احتمال تعقیب کیفری این صرافی از سمت وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) وجود دارد. او در این‌باره گفت: باید اعتراف کنم که این اتفاق باعث شده است مشکوک شوم که شاید وزارت دادگستری آمریکا بخواهد بایننس را تحت تعقیب کیفری قرار دارد. گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که نشان می‌دهند DOJ ممکن است وارد پرونده‌های SEC و CFTC شود. با توجه به سهم زیاد بایننس از صنعت کریپتو، بعید است که این اتفاق به آن آسیبی وارد کند. ویزبرگر در این‌باره گفته است: ارزیابی تاثیر این مساله روی بایننس که هنوز از نظر نقدینگی بزرگ‌ترین صرافی جهان محسوب می‌شود، دشوار است.

بخوانید  قیمت بیت کوین و ارز‌های دیجیتال امروز ۱۰ شهریور ۱۴۰۲ مشخص شد

تا زمانی که نقدینگی بایننس تغییری نکند، مردم به معامله در آن ادامه خواهند داد. لئو میزوهارا (Leo Mizuhara)، مدیرعامل شرکت هش‌نوت (Hashnote) هم اعلام کرده است پایان این همکاری‌ها احتمالا مشکل بزرگی برای کل صنعت کریپتو ایجاد نمی‌کند. وی در ادامه گفت: این اتفاق احتمالا از نظر تاثیر آن بر صنعت کریپتو چندان مهم نیست؛ زیرا با توجه به مشکلات بایننس با CFTC و DOJ انتظار می‌‌رفت که افراد و سازمان‌های مختلف همکاریشان با این صرافی را قطع کنند. میزوهارا علاوه بر این تاکید کرده است تصمیم مسترکارت برای فاصله گرفتن از بایننس با توجه به تمرکز اخیر این شرکت بر صنعت بلاک‌چین منطقی به نظر می‌رسد. وی افزود: مسترکارت اشتهای زیادی برای تعامل با صنعت بلاک‌چین دارد. فاصله گرفتن این شرکت از بایننس بیشتر به خاطر این است که موسسات مختلف نسبت به شرکت‌هایی که به‌طور بالقوه ممکن است تخلفاتی داشته باشند، محتاط هستند. شرکت‌های ویزا و مسترکارت اخیرا فعالیت خود در صنعت بلاک‌چین را افزایش داده‌اند و حتی طی بازار نزولی که چند شرکت بزرگ در آن ورشکسته شدند، باز هم در آن حضور داشتند. علاوه بر این، هر دوی این شرکت‌ها اعلام کرده‌اند می‌خواهند به همکاری با شرکای خود در صنعت کریپتو ادامه دهند تا برنامه‌های پرداخت خود را وارد این بازار کنند.

بخوانید  آموزش تحلیل تکنیکال؛ روند – بخش چهارم
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2604115

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها