تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :دامیننس تتر چیست و چه تاثیری روی بازار دارد؟

  • کد خبر : 2628233
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۳۴
لورس :دامیننس تتر چیست و چه تاثیری روی بازار دارد؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

تتر، بزرگ ترین ارز دیجیتال با پشتوانه یک دلار محسوب می شود که دارای حجم معاملات زیادی بوده، بر بازار رمز ارزها بیشترین تسلط را داشته و تاثیر زیادی بر عملکرد تریدرها و معامله گران دارد. به همین جهت معامله گران به صورت روزانه آن را مورد بررسی قرار داده و بر اساس نحوه عملکرد آن، می توانند تا حدودی آینده بازار را پیش بینی کنند. یکی از شاخصه ها که تحلیلگران به دلیل تاثیرگذاری بر نحوه خرید تتر و سایر رمز ارزها مرتبا آن را زیر نظر دارند، دامیننس تتر است. پس در ابتدا باید بدانید دامیننس تتر چیست و چه تاثیری روی بازار دارد؟
دامیننس تتر چیست؟ یکی از پارامترهای اساسی در بازار کریپتوکارنسی است که با تحلیل آن، می توان میزان تسلط یک ارز را بر کل بازار مورد ارزیابی قرار داد. برای این منظور لازم است تحلیلگران با ارزش کل بازار یا مارکت کپ آشنایی داشته باشند یعنی چه میزان سرمایه در بازار در حال معامله است.
به طور مثال dominance تتر به معنای سهم این ارز از کل بازار کریپتوکارنسی است و از تقسیم ارزش بازار USDT بر ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال به دست می آید. این پارامتر نقش اساسی در پایداری بازار و آسان ن..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

تتر، بزرگ ترین ارز دیجیتال با پشتوانه یک دلار محسوب می شود که دارای حجم معاملات زیادی بوده، بر بازار رمز ارزها بیشترین تسلط را داشته و تاثیر زیادی بر عملکرد تریدرها و معامله گران دارد. به همین جهت معامله گران به صورت روزانه آن را مورد بررسی قرار داده و بر اساس نحوه عملکرد آن، می توانند تا حدودی آینده بازار را پیش بینی کنند. یکی از شاخصه ها که تحلیلگران به دلیل تاثیرگذاری بر نحوه خرید تتر و سایر رمز ارزها مرتبا آن را زیر نظر دارند، دامیننس تتر است. پس در ابتدا باید بدانید دامیننس تتر چیست و چه تاثیری روی بازار دارد؟

دامیننس تتر چیست؟

یکی از پارامترهای اساسی در بازار کریپتوکارنسی است که با تحلیل آن، می توان میزان تسلط یک ارز را بر کل بازار مورد ارزیابی قرار داد. برای این منظور لازم است تحلیلگران با ارزش کل بازار یا مارکت کپ آشنایی داشته باشند یعنی چه میزان سرمایه در بازار در حال معامله است.

به طور مثال dominance تتر به معنای سهم این ارز از کل بازار کریپتوکارنسی است و از تقسیم ارزش بازار USDT بر ارزش بازار کل ارزهای دیجیتال به دست می آید. این پارامتر نقش اساسی در پایداری بازار و آسان نمودن معاملات دارد و افزایش آن به معنای افزایش تعداد توکن های تتر موجود در بازار، تسلط پیدا کردن آن بر کل بازار و کاهش دامیننس به معنای کم شدن تعداد این توکن و پایین آمدن تسلط این ارز بر بازار ارزهای دیجیتال است.

در سایت CoinMarketCap می توانید مقدار دامیننس بیت کوین و اتریوم را به صورت لحظه ای مشاهده کنید. برای بدست آوردن میزان تسلط تتر و سایر ارزها بر بازار، نیازی به محاسبه از طریق فرمول بالا نیست، سایت ها و پلتفرم هایی وجود دارند که این مقدار را به صورت لحظه ای نمایش می دهند.

Trading view، یکی از سایت هایی است که با استفاده از آن می توان به dominance tether دست پیدا کرد. برای این منظور کافی است در قسمت symbol، کلمه USDT.D را تایپ کنید تا صفحه ای برایتان باز شود که میزان دامیننس را در تایم فریم های مختلف برایتان به نمایش بگذارد.

۳ نوع مختلف دامیننس تاثیرگذار

افزایش دامیننس, انواع دامیننس, تاثیر دامیننس تتر بر بازار, دامیننش چیست؟, کاهش دامیننس

این پارامتر در انواع مختلفی وجود دارد که از هر کدام برای تحلیل در زمان و شرایط خاص خود استفاده می شود، انواع آن عبارتند از:

۱٫ لحظه ای

این نوع دامیننس، تسلط تتر را در یک لحظه خاص در بازار نمایش می دهد و از آنجا که بسیار سریع نسبت به رویدادهای مختلف واکنش نشان داده و به صورت لحظه ای و ثانیه ای تغییر می کند، درنتیجه جهت تصمیم گیری های لحظه ای برای خرید یا فروش استفاده می شود.

۲٫ هفتگی

تسلط هفتگی (Weekly dominance)، میزان سهم تتر را در تایم فریم یک هفته نشان می دهد. این پارامتر برای تصمیم گیری های میان مدت به کار می رود.

۳٫ شبکه ای

میزان تسلط تتر بر بازار کریپتوکارنسی را در شبکه ای که فعال است به نمایش می گذارد. به طور مثال اگر تتر بر روی شبکه اتریوم فعال باشد، در این صورت dominance tether، تنها در شبکه اتریوم، میزان تسلط تتر بر کل ارزش بازار را نشان می دهد.

اهمیت USDT.D برای معامله گران

افزایش دامیننس, انواع دامیننس, تاثیر دامیننس تتر بر بازار, دامیننش چیست؟, کاهش دامیننس

با توجه به توضیحات بالا و با استفاده از فرمول ارائه شده می توان دامیننس رمز ارزهای مختلف را مورد بررسی قرار داد، اما به دست آوردن این مقدار به تنهایی ارزش خاصی ندارد و زمانی با اهمیت می شود که تاثیر آن در بازار کریپتوکارنسی ارزیابی شود.

Dominance تتر زمانی که افزایش پیدا کند، بالا رفتن میزان تسلط این ارز بر بازار و زیاد شدن تعداد USDT موجود را نشان می دهد؛ و به معنای آن است که معامله گران ارزهای رمزنگاری شده ولت خود را به تتر تبدیل کرده اند. کاهش مقدار این پارامتر به معنای تبدیل تترهای خریداری شده به سایر رمز ارزها می باشد. از این طریق تحلیل گران می توانند شروع یک حرکت صعودی و یا نزولی را پیش بینی کنند.

با توجه به توضیحات بالا کاربرد دامیننس برای تحلیل گران بازار کریپتوکارنسی به این صورت است که در صورت کاهش، تمایل بازار به سمت کوین های با ریسک بیشتر (سایر رمز ارزها) و افزایش آن، میل کردن بازار به سمت یک بازار کم ریسک و محتاطانه (استیبل کوین ها) را نشان می دهد.

بهتر است از این پارامتر به تنهایی جهت تشخیص نوع معاملات خود استفاده نکنید و از سایر شاخص ها مانند ارزش بازار، حجم معاملات، روند قیمتی و… نیز برای درک بهتر بهره بگیرید.

چرا نمی توان دامیننس تتر را به تنهایی تحلیل کرد؟

افزایش دامیننس, انواع دامیننس, تاثیر دامیننس تتر بر بازار, دامیننش چیست؟, کاهش دامیننس

در بازار ارزهای دیجیتال بیش از یک میلیون رمز ارز وجود دارد که هر کدام می تواند نقش مهمی را در این بازار ایفا کند. بنابراین در بررسی دامیننس باید به میزان تسلط سایر ارزها نیز دقت شود و از dominance تتر، تنها برای تشخیص روند در تایم فریم میان مدت بهره گرفت و برای معامله های روزانه و نوسان گیری نباید از آن استفاده کرد.

برای معامله گری علاوه بر این پارامتر باید به اخبار، حرکات نهنگ ها، تحلیل فاندامنتال و تکنیکال نیز دقت شود. نهنگ ها، سرمایه دارانی هستند که با پول های بزرگ و حجم سرمایه زیاد می توانند تغییرات شگرفی را در بازار به وجود آورده و باعث ایجاد پامپ و دامپ های بزرگ در بازار شوند. در این حالت نمی توان تنها به این ویژگی بسنده کرد و باید عوامل مختلف را برای معامله مورد توجه قرار داد.

۴ کاربرد دامیننس در بازار cryptocurrency

افزایش دامیننس, انواع دامیننس, تاثیر دامیننس تتر بر بازار, دامیننش چیست؟, کاهش دامیننس

از دامیننس USDT برای تحلیل بازار ارزهای دیجیتال و تصمیم گیری هایی که سرمایه گذاران انجام می دهند استفاده می شود، به طور خلاصه کاربردهای آن عبارتست از:

۱٫ بررسی میزان محبوبیت در میان فعالان بازار

این شاخصه نمایانگر میزان تسلط تتر بر بازار است یعنی چه میزان طرفدار دارد. هر چه دامیننس عدد بالاتری را نشان دهد، به معنای محبوبیت بالای آن در میان سرمایه گذاران است؛ در نتیجه تریدرها و خریداران بیشتری را به خود جذب می کند.

۲٫ اندازه گیری فومو در بازار

در بازارهای ناپایدار که میزان ترس و طمع رو به افزایش است و سرمایه گذاران نمی دانند چه تصمیمی باید بگیرند، بالا بودن دامیننس تترT نشان دهنده بالا بودن درصد اطمینان به این رمز ارز بوده و افراد می توانند سرمایه خود را به آن تبدیل کنند.

۳٫ تشخیص روند بازار

یکی دیگر ازکاربردهای این پارامتر در تشخیص نوسانات و تغییراتی است که در آینده بازار در حال شکل گیری است. با کاهش مقدار آن، فعالان این عرصه تشخیص می دهند که بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال به ثبات و آرامش رسیده و افراد دیگر در حال تبدیل کردن سرمایه هایشان به سایر کوین ها و توکن ها هستند.

۴٫ تصمیم گیری برای خرید یا فروش

با بررسی این شاخص، افرادی که سرمایه خود را وارد این بازار کرده اند، تشخیص می دهند که چه میزان از پول خود را به صورت تتر نگهداری کنند و چه میزان را بر روی سایر ارزها سرمایه گذاری نمایند.

عوامل تاثیرگذار بر dominance tether

افزایش یا کاهش قیمت تتر نیز مانند سایر رمز ارزهای بازار کریپتو، تحت تاثیر عوامل مختلفی است که مهمترین آن ها شامل:

  • عوامل اقتصادی، سیاسی و اخبار فاندامنتال
  • میزان تقاضا
  • نوسانات بازار
  • کم یا زیاد بودن اعتماد سرمایه گذاران و فعالان بازار

همبستگی دامیننس بیت کوین و تتر

افزایش دامیننس, انواع دامیننس, تاثیر دامیننس تتر بر بازار, دامیننش چیست؟, کاهش دامیننس

تحلیلگران در بررسی هایی که انجام داده اند به یک correlation منفی دست پیدا کرده اند. به این معنا که دامیننس تتر و بیت کوین رابطه عکس با یکدیگر داشته و زمانی که میزان یکی افزایش پیدا می کند، مقدار دیگری کاهش می یابد. در صورتی که فعالان بازار، احساس عدم اطمینان پیدا کنند، دوست دارند تا سرمایه خود را به یک دارایی امن مانند استیبل کوین ها تبدیل کنند، در این حالت تقاضا برای خرید تتر افزایش یافته و دامیننس آن مقدار بیشتری را نشان می دهد.

کاربرد USDT.D برای پیش بینی روند بازار

تریدرها در حالتی که شاهد بازار رنج و بدون جهت باشند، به میزان قدرت تتر زیاد توجهی نداشته و به بررسی تسلط بیت کوین می پردازند. اما در بازارهای بولیش یا بیریش، با توجه به میزان تسلط USDT بر بازار و حجم معاملاتی که بر روی این ارز صورت می گیرد، تحلیل تتر و دامیننس آن می تواند در بررسی آینده معاملات تاثیر بگذارد. با بررسی این ویژگی می توان زمان آلت سیزن را تشخیص داده و برای یک جهش حرکتی بر روی آلت کوین ها خود را آماده کرد. به طور کلی با تحلیل تکنیکال و استفاده از اندیکاتورهای مختلف می توانید به ۳ حالت کلی دست یافته و براساس آن ها تصمیم گیری کنید:

۱٫ USDT.D دارای روند صعودی است.

در این حالت اگر دامیننس بیت کوین و سایر رمز ارزها روند نزولی داشته باشد، نشان دهنده حاکم شدن ترس بر بازار بوده و افراد دوست دارند تا پول خود را به دارایی امنی مانند تتر تبدیل کنند.

۲٫ BTC.D صعودی باشد.

اگر بعد از مثبت شدن دامیننس بیت کوین، شاهد منفی شدن dominance تتر و سایر ارزها بودید، می توان گفت که بازار به آرامش پس از یک ریزش شدید رسیده و سرمایه گذاران اعتقاد دارند که بیت در وضعیت گلد قرار داشته و قیمتی کمتر از ارزش واقعی خود دارد، در نتیجه اقدام به خرید آن می کنند. در این حالت فقط باید بر روی بیت و اتریوم سرمایه گذاری کرده و نباید سایر آلت کوین ها خریداری شوند.

۳٫ دامیننس آلت کوین ها صعودی باشد.

در این وضعیت دامیننس بیت و تتر نزولی خواهد بود حال اگر وضعیت بازار مثبت باشد و BTC به اندازه کافی رشد کرده و در حالت رنج قرار گرفته باشد، افراد به خرید آلت کوین ها روی می آورند؛ به این وضعیت آلت سیزن یا آلت پارتی گفته می شود.

کلام آخر

دامیننس تتر پارامتری است که با استفاده از آن به صورت لحظه ای، هفتگی و شبکه ای می توان میزان تسلط این رمز ارز را بر کل ارزش بازار اندازه گیری کرد. در صورتی که مقدار آن رو به افزایش باشد، نشان دهنده ایجاد ترس در بازار و تمایل افراد به تبدیل سرمایه خود به یک دارایی امن مانند تتر است. و زمانی که میزان آن رو به کاهش باشد، به معنای خروج پول از تتر و تبدیل آن به سایر ارزهاست.

از این رو می توان با بررسی دامیننس تتر روند بازار، میزان ترس یا طمع موجود و میزان محبوبیت این رمز ارز را سنجید و برای خرید یا فروش تصمیم گیری کرد. عوامل مختلفی مانند اخبار سیاسی و اقتصادی، میزان تقاضا، نوسانات بازار و درصد اطمینان سرمایه گذاران بر روی مقدار آن تاثیر گذار است.

سوالات متداول

کاربردهای مهم دامیننس تتر در بازار کریپتوکارنسی چیست؟

بررسی میزان محبوبیت، تشخیص روند بازار، تصمیم گیری برای خرید یا فروش و… از جمله کاربردهای مهم dominance تتر است.

چه مواردی بر روی میزان دامیننس تتر تاثیر می گذارد؟

عوامل اقتصادی، سیاسی و اخبار فاندامنتال، میزان تقاضا، نوسانات بازار، کم یا زیاد بودن اعتماد سرمایه گذاران و فعالان می توانند بر روی مقدار دامیننس تاثیر بگذارند.

نوشته دامیننس تتر چیست و چه تاثیری روی بازار دارد؟ اولین بار در بلاگ اریترون. پدیدار شد.

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2628233

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها