تاریخ : جمعه, ۱۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 3 May , 2024
1

لورس :پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ شهریور

  • کد خبر : 2603915
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۲
لورس :پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ شهریور
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

در چهلمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ شهریور، بررسی وضعیت کلی مارکت در اولین روز معاملاتی هفته، معرفی واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال، بررسی مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر بازار در هفته جاری و نکته روانشناسی معامله‌گری، در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس با ما همراه باشید.
نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۶ شهریور به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ شهریور» را به بررسی وضعیت کلی بازار کریپتو در اولین روز هفته معاملاتی جدید (دوشنبه ۶ شهریور) اختصاص می‌دهیم.
کاهش ۱۱ درصدی در قیمت بیت‌کوین طی دو هفته گذشته، ماه آگوست را به بدترین ماه سال ۲۰۲۳ در بازار رمزارزها تبدیل کرده است! نکته عجیب ماجرا اینجاست که بیت‌کوین پس از ریزشی که تا حمایت ۲۵,۰۰۰ دلار تجربه کرد، ساکت مانده و در همین محدوده در حال رنج زدن است.
باقی ماندن قیمت در این محدوده می‌تواند یک نشانه از کاهش قدرت خرس‌ها در بازار باشد. اما باید توجه..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

در چهلمین سری از هفته نامه کریپتویی او ام پی فینکس با پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ شهریور، بررسی وضعیت کلی مارکت در اولین روز معاملاتی هفته، معرفی واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال، بررسی مهم‌ترین عامل تاثیرگذار بر بازار در هفته جاری و نکته روانشناسی معامله‌گری، در این مطلب از وبلاگ صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس با ما همراه باشید.

نیم نگاهی به بازار ارز دیجیتال در اولین روز معاملاتی هفته – ۶ شهریور

خلاصه وضعیت بازار کریپتو در روز دو شنبه 6 شهریور

به رسم همیشه در هفته نامه‌های کریپتویی او ام پی فینکس، اولین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ شهریور» را به بررسی وضعیت کلی بازار کریپتو در اولین روز هفته معاملاتی جدید (دوشنبه ۶ شهریور) اختصاص می‌دهیم.

بخوانید  پایان دوره شور و هیجان؟ بازار NFT به آرامی به سوی نابودی!

کاهش ۱۱ درصدی در قیمت بیت‌کوین طی دو هفته گذشته، ماه آگوست را به بدترین ماه سال ۲۰۲۳ در بازار رمزارزها تبدیل کرده است! نکته عجیب ماجرا اینجاست که بیت‌کوین پس از ریزشی که تا حمایت ۲۵,۰۰۰ دلار تجربه کرد، ساکت مانده و در همین محدوده در حال رنج زدن است.

باقی ماندن قیمت در این محدوده می‌تواند یک نشانه از کاهش قدرت خرس‌ها در بازار باشد. اما باید توجه داشته باشیم که این رنج زدن‌ها مفهوم کافی نبودن قدرت گاوها در بازار را نیز در بردارد. چرا که اگر معامله‌گران محدوده ۲۵,۰۰۰ دلار را یک حمایت امن برای بیت‌کوین می‌دانستند، باید شاهد افزایش حجم خرید در بازار می‌بودیم و این موضوع موجب فاصله گرفتن قیمت از حمایت ۲۵,۰۰۰ دلار می‌شد.

با این وجود، رمزارز برتر بازار اولین روز معاملاتی هفته جدید را در قیمت ۲۶,۱۰۱ دلار و با تسلط ۴۹.۱۴ درصدی بر بازار آغاز کرده است. آلت‌کوین‌ها نیز به تبعیت از بیت‌کوین، هفت روز گذشته را در یک روند تریدینگ رنج سپری کردند.

بخوانید  بحران نظارتی همچنان گریبان‌گیر بایننس؛ سقوط سنگین حجم معاملات این صرافی!

در این میان دامیننس تتر به مقاومت ۸ درصد رسیده و در همین محدوده نوسان می‌کند. مقاومت ۸ درصدی، یک مقاومت پنج ماهه در نمودار دامیننس تتر است و احتمال می‌رود که عبور از آن چندان آسان نباشد. اما باید توجه داشته باشید که عبور دامیننس از این مقاومت، می‌تواند سهم تتر از بازار ارز دیجیتال را افزایش دهد و از این طریق یک گام نزولی دیگر در قیمت بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها ایجاد کند.

تتر، بیت‌کوین و اتریوم در این هفته هم پرمعامله‌ترین رمزارزها در کل بازار بودند و بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده‌اند. علی رغم حاکم بودن یک بی تصمیمی عمیق در میان معامله‌گران، برخی آلت‌کوین‌ها توانستند اولین روز معاملاتی هفته جدید را با نوسان‌های قیمتی رو به بالا آغاز کنند.

کرودائو (CRV) با ۳.۴۵ درصد، کرونوس (CRO) با ۳.۳۵ درصد و دی وای دی ایکس (DYDX) با ۲.۶۸ درصد افزایش در قیمت، تاپ گینرهای بازار در اولین روز معاملاتی هفته بودند. از سوی دیگر رمزارزهای نیر پروتکل (NEAR)، آپتیمیزم (OP) و میم‌کوین پپه (PEPE) روز اول هفته جدید را با نوسان‌های منفی آغاز کردند.

بخوانید  زمزمه‌های ممنوعیت دیفای

واچ لیست هفتگی و پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ شهریور

پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 6 شهریور

دومین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ شهریور» به معرفی واچ لیست هفتگی و رمزارزهای مستعد رشد در این هفته اختصاص دارد.

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، رهبر بازار کریپتو روزهای پایانی هفته گذشته را در یک روند کاملا رنج و بدون سر و صدا به پایان رساند. کی یانگ جو ، مدیرعامل پلتفرم تحلیل‌گر آنچین کریپتوکوانت (CryptoQuant)، در آخرین اظهار نظرهای خود اعلام کرد که شاخص سرعت گردش پول بیت‌کوین (Bitcoin Velocity) به کف سه ساله خود رسیده است!

این اتفاق نشان می‌دهد که نهنگ‌های بیت‌کوین همچنان بر حفظ دارایی خود پافشاری داشته و نسبت به ارزشمندی این رمزارز اطمینان خاطر دارند. اما نکته منفی آن جاست که پایین بودن شاخص سرعت گردش پول بیت‌کوین، نمایانگر عدم انجام معاملات خرید و فروش میان سرمایه‌گذاران جدید نیز می‌باشد که نشان می‌دهد در شرایط فعلی بازار، افراد تمایلی به ثبت معاملات خرید یا فروش جدید ندارند.

بخوانید  قراردادهای هوشمند به زبان ساده

در این میان تحلیلگران بانک جی پی مورگان (JPMorgan) اظهار داشتند که روند نزولی بیت‌کوین احتمالا رو به پایان است و کاهش در شاخص سود باز (Open Interest) قراردادهای فیوچرز بیت کوین در بازار بورس کالای شیکاگو (CME)، نشان از اتمام لیکوییدی پوزیشن‌های لانگ این رمزارز دارد.

حال که بیت‌کوین برای اتمام روند تریدینگ رنج و شروع حرکت بعدی خود آماده می‌شود، برخی آلت‌کوین‌ها می‌توانند پتانسیل رشد خوبی داشته باشند. لازم به ذکر است که چنانچه بیت‌کوین با رشد همراه شود یا تریدینگ رنج فعلی را حفظ کند، بازار آلت‌کوین‌ها می‌تواند موقعیت‌های معاملاتی خوبی به فعالان بازار ارائه کند.

اما اگر بیت‌کوین در این هفته عملکردی منفی از خود به جای بگذارد، آلت‌کوین‌ها نیز فرصتی برای رشد و نوسان رو به بالا نخواهند داشت. در چهل و نهمین سری از واچ لیست هفتگی ارز دیجیتال در صرافی او ام پی فینکس، تحلیل قیمت بیت‌کوین (BTC)، ریپل (XRP) و تن کوین (TON) را برای شما قرار داده‌ایم.

بخوانید  آیا قیمت بیت کوین دوباره به 20,000 دلار می‌رسد؟

برای دسترسی به توضیحات کامل تحلیل‌ها و بررسی نمودار قیمت رمزارزهای فوق در تایم فریم‌های چهار ساعته و روزانه می‌توانید به مطلب واچ لیست هفتگی ۶ شهریور مراجعه کنید.

مهم‌ترین رویداد در تقویم اقتصادی هفته

همانطور که احتمالا می‌دانید داده‌های مربوط به اقتصاد کلان در هر هفته یکی از مهم‌ترین سرمنشاهای ایجاد نوسان در قیمت ارزهای دیجیتال است. از همین رو در این قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ شهریور» در مورد مهم‌ترین رویداد اقتصادی در هفته پیش‌رو صحبت خواهیم کرد.

پنج شنبه ۹ شهریور ساعت ۱۶:۰۰ به وقت تهران، شاخص PCE ایالات متحده منتشر خواهد شد. شاخص PCE که به عنوان شاخص هزینه‌های مصرف شخصی (Personal Consumption Expenditures) شناخته می‌شود، یکی از معیارهای اندازه‌گیری تورم در اقتصاد آمریکاست که نمایانگر مخارج خانوار در یک دوره مشخص است.

این شاخص در یک دوره مشخص، تغییرات قیمت کالاهای مصرفی و خدمات مبادله شده در اقتصاد این کشور را اندازه‌گیری کرده و برای تحلیلگران اقتصادی از زبان تورم سخن می‌گوید. در زمان انتشار این شاخص، بازار به احتمال زیاد نوسان‌های قابل توجهی را تجربه می‌کند. بنابراین توصیه ما به شما این است که در آن زمان معامله باز نداشته باشید.

بخوانید  آیا شایعه فروش بیت‌کوین توسط بایننس برای نجات BNB واقعیت دارد؟

از سوی دیگر مشخص شدن نرخ جدید این شاخص، می‌‌تواند سیگنال‌هایی از روند تصمیم‌گیری‌های فدرال رزرو پیرامون نرخ بهره به معامله‌گران ارائه کند. چنانچه شاخص PCE رنگ و بوی تورمی داشته باشد، انتظار معامله‌گران به این صورت چیده می‌شود که فدرال رزرو قصد دارد به منظور کنترل تورم، نرخ بهره را همچنان بالا نگه دارد. این موضوع تاثیرات خوبی بر بازار رمزارزها نخواهد داشت.

نکته معاملاتی هفته – ۶ شهریور

نکته معاملاتی 6 شهریور

به رسم همیشه در هفته نامه‌های ارز دیجیتال در وبلاگ او ام پی فینکس، آخرین قسمت از مطلب «پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – ۶ شهریور» را به ارائه یک نکته معاملاتی کاربردی در زمینه روانشناسی ترید اختصاص می‌دهیم.

«معامله‌گران بسیاری وجود دارند که آزمون تجربه و تحلیل نمودار قیمت را با موفقیت پشت‌سر می‌گذارند. اما در آزمون مدیریت احساسات مردود می‌شوند!»

می‌بینید؟ تسلط بر تحلیل نمودارها و فهم حرکات قیمت، برای داشتن معاملات سودده لازم هست اما کافی نیست! اگر تجربه ترید روزانه در بازار رمزارزها یا هر بازار مالی دیگری را داشته باشید، احتمالا تا به اینجای کار متوجه شده‌اید که بازارهای مالی تنها بر محور تحلیل تکنیکال حرکت نمی‌کنند. بلکه عوامل فاندامنتال بسیاری نیز وجود دارند که می‌توانند موتور حرکت قیمت یا حتی ترمز آن باشند.

بخوانید  یک نهنگ بزرگ و قدیمی بیت کوین پس از چندین سال فعال شد

حال اگر شرایطی ایجاد شود که انتشار یک خبر فاندامنتال منجر به غیر معتبر واقع شدن تحلیل تکنیکال شما گردد، تنها چیزی که می‌تواند حساب شما را از وارد شدن ضررهای سنگین‌تر محافظت کند، مدیریت سرمایه است. اما قبل از مدیریت سرمایه می‌بایست مدیریت احساسات داشته باشید.

منظور از مدیریت احساسات این است که بتوانید احساس خشم و ترسی که پس از وارد شدن ضرر بر شما غالب می‌شود را کنترل کنید؛ یعنی بتوانید در لحظه به محرک‌هایی که شما را به سمت انتقام از بازار و جبران ضرر سوق می‌دهند، نه بگویید!

تا زمانی که توانایی مقابله با خود را پیدا نکنید، نمی‌توانید از فعالیت در بازار مالی به سود مستمر برسید. چرا که اگر در مدیریت احساسات خود مردود شوید، کل حسابتان را به نابودی می‌کشانید و دیگر سرمایه‌ای برای مدیریت کردن باقی نمی‌ماند! اعتماد بیش از حد به خود نداشته باشید و از خودتان و واکنش‌هایی که قرار است نسبت به سود یا ضرر نشان دهید، بترسید!

بخوانید  آینده ارز دیجیتال گراف چگونه است؟ پیش بینی آینده رمز ارز GRT
سلب مسئولیت در مقاله پیش بینی بازار ارزهای دیجیتال در هفته آینده – 6 شهریور

منبع ompfinex

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2603915

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها