تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
1

لورس :واچ لیست هفتگی ۸ آبان؛ او ام پی فینکس

  • کد خبر : 2627805
  • ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۸:۳۲
لورس :واچ لیست هفتگی ۸ آبان؛ او ام پی فینکس
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، امید فعالان بازارهای مالی برای تایید ETF های اسپات (Spot) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، منجر به رشد ۲۷ درصدی قیمت بیت کوین در ماه اکتبر (مهر – آبان) شد. این ذهنیت مثبت‌شده و بهبود‌یافته در بازار نیز باعث شده سرمایه‌گذاران زیادی برای خرید ارز دیجیتال اقدام کنند.

اریک بالچوناس، تحلیل‌گر ارشد ETF ها در بلومبرگ، روز شنبه طی پستی در پلتفرم X خاطرنشان کرد ETF فیوچرز بیت کوین کمپانی پروشِرز (ProShares) با نماد BITO که در نوع خود اولین بوده، دومین هفته بزرگ معاملاتی خود را با ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه شاهد بوده است. به همین شکل، حجم معاملات صندوق تراست بیت کوین گری‌اسکیل (GreyScale) با نماد GBTC نیز در همین بازه، ۸۰۰ میلیون دلار برآورد شد. این رشد فعالیت‌ها در صندوق‌های معامله‌گری فعلی بیت کوین، به این معنی است که با تایید ETF های اسپات، سرمایه و سرمایه‌گذاران زیادی به آن‌ها جذب خواهند شد.

زمانی که رهبر ارزهای دیجیتال شروع به حرکت کند، معمولاً سایر رمزارزها به‌تبعیت از آن در می‌آیند. عملکرد پرقدرت آلت کوین‌های بازار ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش واحد ترید و تحلیل صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس، امید فعالان بازارهای مالی برای تایید ETF های اسپات (Spot) توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، منجر به رشد ۲۷ درصدی قیمت بیت کوین در ماه اکتبر (مهر – آبان) شد. این ذهنیت مثبت‌شده و بهبود‌یافته در بازار نیز باعث شده سرمایه‌گذاران زیادی برای خرید ارز دیجیتال اقدام کنند.

اریک بالچوناس، تحلیل‌گر ارشد ETF ها در بلومبرگ، روز شنبه طی پستی در پلتفرم X خاطرنشان کرد ETF فیوچرز بیت کوین کمپانی پروشِرز (ProShares) با نماد BITO که در نوع خود اولین بوده، دومین هفته بزرگ معاملاتی خود را با ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه شاهد بوده است. به همین شکل، حجم معاملات صندوق تراست بیت کوین گری‌اسکیل (GreyScale) با نماد GBTC نیز در همین بازه، ۸۰۰ میلیون دلار برآورد شد. این رشد فعالیت‌ها در صندوق‌های معامله‌گری فعلی بیت کوین، به این معنی است که با تایید ETF های اسپات، سرمایه و سرمایه‌گذاران زیادی به آن‌ها جذب خواهند شد.

زمانی که رهبر ارزهای دیجیتال شروع به حرکت کند، معمولاً سایر رمزارزها به‌تبعیت از آن در می‌آیند. عملکرد پرقدرت آلت کوین‌های بازار و فاصله‌گرفتن آن‌ها از کف‌های چندساله، گواهی بر این موضوع است. البته پس از اولین مرحله از حرکت صعودی، برخی آلت کوین‌ها با تضعیف قیمت روبرو و برخی دیگر، موفق به ثبت رشدهای قابل توجهی شدند.

در چنین شرایطی بهتر است یک سرمایه‌گذار تمرکز خود را بر روی آلت کوین‌هایی بگذارد که رشدهای بهتری را ثبت کرده‌اند، چرا که احتمالاً در دوره‌های صعودی بعدی نیز عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود داشته باشند. از این رو، در این مقاله از واچ لیست ارزهای دیجیتال، به بررسی این آلت کوین‌ها خواهیم پرداخت.

در واچ لیست هفتگی ۸ آبان ماه، تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC) و آلت کوین‌های اتریوم (ETH)، اپتوس (APT) و کوانت (QNT) را در تایم فریم‌های ۱ روزه و ۴ ساعته مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مطالعه بیشتر: ۱۰ نکته طلایی قبل از شروع سرمایه گذاری

واچ لیست هفتگی ۸ آبان؛ تحلیل تکنیکال بیت کوین (BTC)

بیت کوین در نمودار ۱ روزه پس از رشد تا مقاومت ۳۵,۲۸۰ دلاری در ۲۴ اکتبر (۲ آبان)، یک پول‌بک (Pullback) داشت و مشخص شد که سطوح بالاتر قیمت بیتکوین فروشندگان بیشتری را به‌خود جذب می‌کنند. این دسته از سرمایه‌گذاران در ۲۷ اکتبر (۵ آبان)،تلاش کردند تا اصلاح عمیق‌تری را در قیمت ایجاد کنند، اما شدوی (Wick) بلند کندل ۱ روزه نشان از عملکرد خوب خریداران دارد. بیت کوین طبق برنامه هر هفته، نخستین رمزارزی است که در واچ لیست هفتگی ۸ آبان ماه به تحلیل آن می‌پردازیم.

تحلیل بیت کوین در نمودار ۱ روزه – TradingView

خطوط میانگین متحرک‌ها (MAs) رو به بالا در حال حرکت هستند که شرایط را به‌سود خریداران نشان می‌دهند، اما قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی (Relative Strength Index / RSI) در ناحیه اشباع خرید (Overbought)، می‌تواند به‌معنی یک روند تثبیت (Consolidation) طولانی‌تر باشد.

مهم‌ترین سطوح در سناریوی نزولی قیمت BTC، ابتدا ۳۲,۴۰۰ دلار و سپس ۳۱,۰۰۰ دلار هستند و فروشندگان به‌منظور کنترل شرایط، باید قیمت را به زیر این سطوح بکشانند.

اما در سناریوی صعودی، چنانچه قیمت بیت کوین از سطح فعلی رشد پیدا کند و از ۳۵,۲۸۰ دلار بگذرد، به این معنی خواهد بود که خریداران زمام امور را به‌دست گرفته‌اند. به این ترتیب، پادشاه کوین‌ها می‌تواند مسیر صعودی را تا هدف بعدی خود در ۴۰,۰۰۰ دلار ادامه دهد.

تحلیل بیت کوین در نمودار 4 ساعته
تحلیل بیت کوین در نمودار ۴ ساعته – TradingView

خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰D EMA) بیت کوین در نمودار ۴ ساعته، در حال از دست‌دادن شیب خود است و خریداران را با تضعیف موقعیت در کوتاه‌مدت روبرو کرده است. این مسئله می‌تواند برای مدتی، رنج‌زنی قیمت بین ۳۵,۲۸۰ دلار تا ۳۳,۲۰۰ دلار را در پی داشته باشد. در صورتی که فروشندگان قیمت را به زیر ۳۳,۲۰۰ دلار بکشانند، بیت کوین ممکن است این حرکت را تا ۳۲,۴۰۰ دلار ادامه دهد.

اما چنانچه قیمت یک رالی (حرکت صعودی / Rally) را آغاز و از ۳۵,۲۸۰ دلار عبور کند، نشان‌گر ادامه روند صعودی بعد از اتمام تثبیت است. چنین شرایطی ممکن است منجر به رشد قیمت بیت کوین تا مرز ۴۰,۰۰۰ دلار شود.

مطالعه بیشتر: آموزش تحلیل دامیننس بیت کوین

واچ لیست هفتگی ۸ آبان؛ تحلیل تکنیکال اتریوم (ETH)

قیمت اتریوم در ۲۳ اکتبر (۱ آبان) موفق شد از مقاومت ۱,۷۴۶ دلاری در نمودار ۱ روزه عبور کند و تا ۲۶ اکتبر (۴ آبان)، به سطح ۱,۸۶۵ دلار برسد. این رشد اتریوم توجه فروشندگان زیادی را به‌خود جلب کرد که در ادامه با فعالیت‌های خود، قیمت را به سطح شکست ۱,۷۴۶ دلاری بازگرداندند. اتریوم دومین ارز دیجیتال مورد تحلیل در واچ لیست هفتگی ۸ آبان ماه است.

تحلیل اتریوم در نمودار 1 روزه
تحلیل اتریوم در نمودار ۱ روزه – TradingView

سطح مذکور با دفاع موفق از سوی خریداران مواجه شد و ممکن است که ۱,۷۴۶ دلار، به یک کف جدید برای قیمت ETH تبدیل شده باشد. خط صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱,۶۹۳ دلار و رسیدن شاخص RSI به نزدیکی ناحیه اشباع خرید، نشان می‌دهند که شرایط فعلی تحت اختیار خریداران است. اکنون، خریداران برای غلبه بر مقاومت ۱,۸۶۵ دلاری تلاش خواهند کرد که در صورت موفقیت، قیمت اتریوم می‌تواند تا مرز ۲,۰۰۰ دلار رشد پیدا کند.

فروشندگان به‌منظور توقف حرکت صعودی، باید قیمت را تحت فشار قرار داده و پایین‌تر از سطح ۱,۷۴۶ دلار حفظ کنند. چنین عملکردی می‌تواند منجر به تداوم کاهش قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود.

تحلیل اتریوم در نمودار 4 ساعته
تحلیل اتریوم در نمودار ۴ ساعته – TradingView

شیب خط میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در نمودار ۴ ساعته، در حال از بین‌رفتن است و شاخص قدرت نسبی اتریوم به مرز میانی نزدیک شده است که احتمال تشکیل یک روند خنثی را در کوتاه‌مدت نشان می‌دهند. محدوده معاملاتی فعلی برای ارز دیجیتال ETH، کف ۱,۷۴۶ دلاری و سقف ۱,۸۶۵ دلار برآورد شده است.

در صورتی که خریداران قیمت ارز ETH را از ۱,۸۱۲ دلار عبور دهند، احتمال تشکیل یک رالی تا مقاومت ۱,۸۶۵ دلاری بیشتر می‌شود. اما از سویی دیگر، چنانچه قیمت پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه باقی بماند، فروشندگان برای کاهش به زیر سطح ۱,۷۴۶ دلار مجدداً تلاش خواهند کرد. در این صورت، قیمت اتریوم شاهد یک روند نزولی در کوتاه‌مدت خواهد بود.

مطالعه بیشتر: آموزش نوسان گیری ارز دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۸ آبان؛ تحلیل تکنیکال اپتوس (APT)

ارز دیجیتال اپتوس در نمودار ۱ روزه، یک رالی قوی را طی چند روز اخیر تشکیل داده و ظاهراً خریداران این رمزارز به بازار بازگشته‌اند. اپتوس چند ماه گذشته را در یک روند نزولی سپری کرده و حالا، نشانه‌هایی از تغییر احتمالی این روند به‌چشم می‌خورند. در ادامه، به تحلیل تکنیکال اپتوس در واچ لیست هفتگی ۸ آبان می‌پردازیم.

تحلیل اپتوس در نمودار 1 روزه
تحلیل اپتوس در نمودار ۱ روزه – TradingView

قیمت اپتوس در مرز ۷ دلار با برداشت سود برخی سرمایه‌گذاران مواجه شد، اما نکته مثبت این‌جا است که خریداران همچنان به فعالیت خود در این بازار ادامه می‌دهند و هر کف قیمتی خریداری می‌شود. اکنون خریداران تلاش خواهند کرد که از مقاومت ۷ دلاری عبور کنند که در صورت موفقیت آن‌ها، قیمت ارز دیجیتال APT می‌تواند تا ۸ دلار، به حرکت خود ادامه دهد.

از سویی دیگر اگر قیمت اپتوس با رسیدن به ۷ دلار دچار کاهش شود، به این معنی است که فروشندگان در سطوح بالاتر قیمت فعالیت پررنگ‌تری دارند. این شرایط باعث می‌شود قیمت ارز اپتوس برای مدتی در ناحیه فشرده بین ۷ دلار تا ۶.۲۰ دلار به رنج‌زنی مشغول شود. شکست نزولی از این ناحیه، احتمالاً اصلاح عمیق‌تر قیمت را در پی داشته باشد.

تحلیل اپتوس در نمودار 4 ساعته
تحلیل اپتوس در نمودار ۴ ساعته – TradingView

اپتوس در نمودار ۴ ساعته حمایت خود را در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پیدا کرده است، اما واگرایی نزولی در شاخص RSI این رمزارز، نشان از تضعیف مومنتوم (قدرت حرکت / Momentum) قیمت دارد. در صورتی که قیمت APT با یک شکست نزولی پایین‌تر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه قرار بگیرد، احتمال کاهش بیشتر تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۵۰D SMA) وجود خواهد داشت.

این سطح در سناریوی نزولی ارز دیجیتال اپتوس اهمیت زیادی دارد، چرا که شکست آن منجر به کاهش بیشتر قیمت تا سطح ۵.۸۰ دلار خواهد شد. اما در صورتی که قیمت اپتوس از سطح ۷.۰۲ دلار عبور کند، مرحله دوم روند صعودی این رمزارز آغاز می‌شود.

مطالعه بیشتر: بهترین اندیکاتورها برای تحلیل تکنیکال ارزهای دیجیتال

واچ لیست هفتگی ۸ آبان؛ تحلیل تکنیکال کوانت (QNT)

ارز دیجیتال کوانت در نمودار ۱ روزه، موفق شد در ۲۳ اکتبر (۱ آبان) از سطح شکست نزولی خود فراتر رود و بازار این رمزارز نسبت به کف‌های این ناحیه، واکنشی صعودی داشته باشد. کوانت تداوم خرید سرمایه‌گذاران را شاهد بود و در ۲۵ اکتبر (۳ آبان)، موفق شد از خط روند نزولی (Downtrend Line) خود نیز عبور کند. اکنون پتانسیل یک تغییر روند اساسی برای قیمت کوانت وجود دارد و از همین رو در آخرین بخش از واچ لیست هفتگی ۸ آبان، به تحلیل ارز کوانت می‌پردازیم.

تحلیل کوانت در نمودار 1 روزه
تحلیل کوانت در نمودار ۱ روزه – TradingView

ظاهراً سرمایه‌گذاران کوتاه‌مدت کوانت پس از رالی اخیر، مشغول برداشت سود خود هستند و این مسئله ممکن است قیمت Quant را تا خط روند نزولی کاهش دهد. این سطح اهمیت زیادی پیدا کرده، زیرا کاهش قیمت پایین‌تر از آن، می‌تواند این پیام را داشته باشد که شکست خط روند نزولی چیزی جز یک تله گاوی (Bull Trap) نبوده است.

اما در آن روی سکه، در صورتی که قیمت کوانت با رسیدن به خط روند نزولی جهشی صعودی داشته باشد، به این معنی است که خریداران این سطح را به حمایت تبدیل کرده‌اند. اگر خریداران مقاومت ۱۱۰ دلار را نیز پشت سر بگذارند، رمز ارز کوانت می‌تواند به مسیر صعودی را ادامه دهد و ابتدا تا ۱۲۰ دلار و سپس ۱۲۸ دلار رشد داشته باشد.

تحلیل کوانت در نمودار 4 ساعته
تحلیل کوانت در نمودار ۴ ساعته – TradingView

قیمت ارز Quant در نمودار ۴ ساعته، با مقاومت در سطح ۱۰۸ دلار روبرو شده است. فروشندگان موفق شدند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند که در واقع، پیامد برداشت سود معامله‌گران کوتاه‌مدت است. به این ترتیب، کاهش قیمت ارز QNT به زیر ۱۰۳ دلار، می‌تواند منجر به ادامه این مسیر تا مرز ۱۰۰ دلار نیز بشود.

اما چنانچه خریداران قیمت را بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حفظ کنند، به این معنی است که سطوح پایین‌تر قیمت، خریداران بیشتری را به‌خود جذب کرده‌اند. به این ترتیب، خریداران مجدداً برای غلبه بر مقاومت ۱۱۰ دلاری تلاش خواهند کرد تا مرحله دوم حرکت صعودی قیمت کوانت آغاز شود.

در واچ لیست هفتگی ۸ آبان ماه، ارزهای دیجیتال بیت کوین، اتریوم، اپتوس و کوانت را مورد تحلیل و بررسی قرار دادیم. به نظر شما این رمزارزها چه سناریوهایی را تایید می‌کنند؟ شما می‌توانید در بخش نظرات با ما در ارتباط باشید.

پاسخ به مهم‌ترین سوالات از واچ لیست هفتگی ۸ آبان ماه

واچ لیست ارز دیجیتال چیست؟

واچ لیست ارز دیجیتال به لیستی از رمزارزهایی گفته می‌شود که سرمایه‌گذار به‌طور دقیق آن‌ها را زیر نظر گرفته تا در صورت کاهش قیمت، یک موقعیت سرمایه‌گذاری سودآور برای خود ایجاد کند.

واچ لیست این هفته چه ارزهایی دارد؟

پنج ارز دیجیتال این هفته که می‌توانند عملکرد بهتری در بازارها داشته باشند، بیت کوین، اتریوم، اپتوس، کوانت و ثور چین هستند.

پرسودترین ارز دیجیتال امروز کدام است؟

در واچ لیست ارز دیجیتال امروز، رمزارزهای BTC، APT و QNT بیشترین رشدها را ثبت کرده‌اند.

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه چیست؟

بهترین ارز دیجیتال برای سود روزانه بیت کوین (BTC) و به‌طور کل رمزارزهایی هستند که نقدینگی و حجم معاملات بالا و بازاری فعال و قوی دارند.

سلب-مسئولیت-واچلیست-هفتگی-8-آبان

منبع ompfinex

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2627805

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها