تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Friday, 26 April , 2024
1

لورس :ایمپلنت دیجیتال چیست؟

  • کد خبر : 2597937
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۵
لورس :ایمپلنت دیجیتال چیست؟
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :ایمپلنت دیجیتال به روش های جدیدتر درمان ایمپلنت دندان گفته می شود که در آن از جدیدترین فناوری ها در مراحل مختلف ایمپلنت استفاده می شود. به طور کلی معمولا هر چه تجهیزات پیشرفته تری برای درمان ایمپلنت دندان به کار گرفته شود، درمان برای بیمار راحت تر […]

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

ایمپلنت دیجیتال به روش های جدیدتر درمان ایمپلنت دندان گفته می شود که در آن از جدیدترین فناوری ها در مراحل مختلف ایمپلنت استفاده می شود. به طور کلی معمولا هر چه تجهیزات پیشرفته تری برای درمان ایمپلنت دندان به کار گرفته شود، درمان برای بیمار راحت تر است. همچنین ایمپلنت دیجیتال مزیت های دیگری نیز بر درمان سنتی ایمپلنت دارد.

ایمپلنت دیجیتال چیست؟

ایملپنت دیجیتال روشی نوین و بسیار پیشرفته است که مورد استفاده پزشکان و مردم قرار گرفته است و طبق تحقیقات انجام شده میزان رضایت بیماران از ایمپلنت دیجیتال تقریبا دو برابر بیشتر از ایمپلنت دندان معمولی است. ایمپلنت دیجیتال می تواند یک جایگزین بسیار مناسب برای ایمپلنت معمولی باشد.

ایمپلنت دیجیتال یکی از روش های پیشرفته در صنعت و حوزه دندان پزشکی است. قطعا همه افراد پس از آن که دندان خود را می کشند از ظاهر لبخند خود احساس نا رضایتی می کنند و همین باعث می شود اعتماد به نفس آن ها به شدت کاهش یابد. علاوه بر کاهش اعتماد به نفس از نظر علمی سلامت دهان و دندان های دیگر نیز مورد تهدید قرار می گیرد.

بخوانید  بازار ارزهای دیجیتال و روزهای آینده متلاطم بیت‌کوین

متداول ترین فناوری های ایمپلنت دیجیتال به صورت زیر است:

بسیاری از ما تجربه قالب گیری از دندانها با خمیر قالب گیری را داریم. برای برخی، این تجربه ناخوشایند است چرا که باعث می شود مدتی مجبور شوید دهان را باز نگه دارید و تا چند دقیقه وجود خمیر حجیم در دهان را تحمل کنید. بو و طعم آن برای برخی زننده است و برای برخی دیگر حجم زیاد آن باعث ناراحتی یا عق زدن می شود.

اکنون این مشکل با قالب گیری دیجیتالی برطرف شده است. در این روش دیگر نیازی به خمیر نیست بلکه با دستگاه دیجیتالی دهان تان اسکن می شود. تصاویر به دست آمده بلافاصله به کامپیوتر فرستاده می شوند بنابراین به جای این که پروتز ساز مدتی منتظر بماند، می تواند فورا کار ساخت ترمیم را شروع نماید.

ایمپلنت دیجیتال

تکنولوژی کد / کم

عبارت کد / کم (CAD/CAM) مخفف عبارت طراحی و ساخت به کمک کامپیوتر است (کد مخفف computer-assisted design و کم مخفف computer-aided manufacturing). با این تکنولوژی به سرعت و با دقت بالا ترمیم برای تان ساخته می شود.

بخوانید  دومین استیبل کوین بازار، تغیر نام داد!

عکس برداری دیجیتالی

یکی دیگر از پیشرفت های حوزه دندانپزشکی، عکس برداری دیجیتالی است که در آن دیگر نیازی به گذاشتن فیلم در داخل دهان شما نمی باشد بلکه با کمک دستگاه دیجیتالی عکس گرفته می شود. با این حال این روش عکس برداری برای همه موارد مناسب نیست و باز هم ممکن است به عکس برداری دندان به روش معمولی نیاز پیدا کنید.

مدل سازی سه بعدی کامپیوتری

برای عمل جراحی کاشت ایمپلنت دندان، از راهنمای جراحی دیجیتالی استفاده می شود. این راهنمای جراحی با استفاده از مدل سازی سه بعدی کامپیوتری به دست می آید تا وضعیت استخوان و عصب در محل کاشت ایمپلنت مشخص شود. با این اطلاعات، دندانپزشک قادر است برنامه ریزی دقیقی برای جراحی داشته باشد و این کار را با حداقل برش، انجام بدهد. هر چه برش کمتری در جراحی ایجاد شود، طول دوره نقاهت پس از عمل کاشت ایمپلنت دندان کوتاهتر خواهد بود و درد کمتری را نیز تجربه خواهید کرد. راهنمای دقیق جراحی بر روی دندان ها قرار می گیرد تا اطمینان حاصل شود هیچ آسیبی به بافت های مجاور وارد نمی شود و عصب صدمه نمی بیند. راهنمای جراحی باعث می شود جراحی با دقت بالا صورت بگیرد.

بخوانید  قیمت ارز دیجیتال پای نتورک pi

دوربین داخل دهانی

دندانپزشک میتواند از دوربین های داخل دهانی استفاده کند و وضعیت همه دندان ها را به راحتی ببیند و ساختار های داخل دهان را با نمایی بزرگ مشاهده و تحلیل نماید. دوربین داخل دهانی حاوی یک لامپ کوچک است که فضای داخل دهان را کاملا روشن می کند و به این ترتیب تصاویر واضح و بزرگی از نمای بیرونی لثه، دندان ها و غیره بر روی نمایشگر حاصل می کند. با این دوربین می توان فیلم یا عکس گرفت و برای پرونده ذخیره کرد. این روش برای تشخیص دقیق تر پلاک، پوسیدگی، بیماری لثه، ترک خوردگی یا شکستگی دندان ها، جدا شدن پر کردگی و مشکلات دیگر دهان و دندان استفاده می شود. پیش از کاشت ایمپلنت، دندانپزشک باید از سلامت لثه و دندان های اطراف محل کاشت اطمینان حاصل کند تا موفقیت درمان به خطر نیفتد.

ایمپلنت دیجیتال چگونه انجام می شود؟

برای انجام ایمپلنت دیجیتال نیاز به استفاده از مدل سازی کامپیوتری است. با استفاده از مدل سازی کامپیوتری سه بعدی شرایط استخوان فک و موقعیت قرار گرفتن رشته های عصبی مورد بررسی قرار می گیرد. اطلاعاتی که در این بخش به دست می آید کمک می کند تا فرآیند کاشت ایمپلنت دندان با کمترین شکاف و کمترین آسیب به فک طراحی و اجرا شود. هدف و قصد استفاده از ایمپلنت دیجیتال ایجاد شکافی بسیار کم و کاهش قابل توجه میزان دردی است که در ایمپلنت سنتی بیمار تحمل می کرد.

بخوانید  مبارزه‌ی دولت آمریکا با توسعه‌‌ی پروژه دلار دیجیتال

ایمپلنت دیجیتال برای چه کسانی مناسب تر است؟

ایمپلنت دیجیتال کاربردهای زیادی دارد و حتی افرادی که دیابت دارند هم می توانند از آن استفاده کنند. اگر یکی از شرایط زیر را دارید بهتر است از ایمپلنت دیجیتال برای کاشت دندان های خود استفاده کنید.

کسانی که نیاز به روکش فوری دارند.

کسانی که ترس از جراحی کاشت دندان دارند.

بیماران سیگاری

بیماران دیابتی

بیمارانی که عرض استخوان بسیار کمی دارند و به آن‌ها جراحی‌های وسیع پیوند استخوان پیشنهاد شده است.

بیمارانی که ارتفاع استخوان کمی دارند و به آن‌ها جراحی‌های پیشرفته جابجایی عصب پیشنهاد شده است.

مزایای ایمپلنت دیجیتالی

مزایای ایمپلنت دیجیتالی چیست؟

همان طور که گفته شد، در ایمپلنت دیجیتالی از دستگاه های پیشرفته استفاده می شود تا دقت درمان بالا برود. مثلا هنگامی که از راهنمای جراحی استفاده می شود، برش به حداقل می رسد بنابراین فوایدی چون درد و خونریزی کمتر و کوتاهتر شدن دوره نقاهت به دنبال دارد. به طور کلی مزیت های ایمپلنت دیجیتالی به صورت زیر است:

بخوانید  بازار ارزهای دیجیتال و ثبت رکوردی جدید از بیت‌کوین

سریعتر شدن مراحل درمان

دقت بالاتر درمان

کاهش درد و ناراحتی بیمار

سهولت ذخیره سازی تمامی اطلاعات و داده ها و نگهداری و ارسال فوری آنها (از طریق کامپیوتر)

تفاوت ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی

ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی هر دو درمانی برای کاشت دندان هستند، قطعه هایی که در استخوان فک و فیکسچر استفاده می شود در هر دو روش ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت سنتی یکسان هستند. تفاوت ایمپلنت دیجیتال و ایمپلنت معمولی تنها در روند درمان و استفاده از تکنولوژی است.

منبع: سایت دکتر سمیه ابراهیم گل

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2597937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها