تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
1

لورس :هشت مورد از ابزارهای تحلیل آنچین در سال ۲۰۲۳

  • کد خبر : 2599488
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۴
لورس :هشت مورد از ابزارهای تحلیل آنچین در سال ۲۰۲۳
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

عنوان ابزارهای تحلیل آنچین به پلتفرم‌ها و سایت‌های اشاره دارد که امکان مشاهده و تجزیه‌وتحلیل داده‌‌های درون زنجیره‌ای را ساده، قابل‌دسترس و روان کرده‌اند. اگر به‌صورت مستمر مقالات ارائه شده در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس را دنبال کرده باشید، احتمالاً اطلاع دارید که در فضای بلاکچین هنگامی که یک تراکنش ثبت و به شبکه اضافه می‌شود، تمام اطلاعات آن تراکنش از طریق اکسپلوررهای مربوطه برای عموم قابل دسترس‌اند. اما تجزیه‌وتحلیل این داده‌ها برای هر کسی آسان نیست. ازاین‌رو، بهترین ابزارهای تحلیل آنچین برای ایفای نقش خود در راستای ساده‌سازی آنالیز این داده‌ها به وجود آمده‌اند.
پادکست ابزارهای تحلیل آنچین
خرید و فروش تتر در بهترین قیمت و سریع‌ترین زمان ممکن
معامله‌گران حرفه‌ای خوب می‌دانند که داده‌های درون زنجیره‌ای چقدر ارزشمند هستند. به‌ویژه، نمودارها و داده‌هایی که وابسته به اطلاعات ثبت شده در بلاکچین‌ها هستند. از جمله؛ تعداد آدرس‌های فعال یک رمزارز، میزان ورودی و خروجی صرافی‌ها و موارد دیگر از اهمیت بالای برخوردارند. در ادامه به معرفی بهترین ابزارهای تحلیل آنچین می‌پردازیم که داده‌های م..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

عنوان ابزارهای تحلیل آنچین به پلتفرم‌ها و سایت‌های اشاره دارد که امکان مشاهده و تجزیه‌وتحلیل داده‌‌های درون زنجیره‌ای را ساده، قابل‌دسترس و روان کرده‌اند. اگر به‌صورت مستمر مقالات ارائه شده در صرافی ارز دیجیتال او ام پی فینکس را دنبال کرده باشید، احتمالاً اطلاع دارید که در فضای بلاکچین هنگامی که یک تراکنش ثبت و به شبکه اضافه می‌شود، تمام اطلاعات آن تراکنش از طریق اکسپلوررهای مربوطه برای عموم قابل دسترس‌اند. اما تجزیه‌وتحلیل این داده‌ها برای هر کسی آسان نیست. ازاین‌رو، بهترین ابزارهای تحلیل آنچین برای ایفای نقش خود در راستای ساده‌سازی آنالیز این داده‌ها به وجود آمده‌اند.

پادکست ابزارهای تحلیل آنچین

خرید و فروش تتر در بهترین قیمت و سریع‌ترین زمان ممکن

معامله‌گران حرفه‌ای خوب می‌دانند که داده‌های درون زنجیره‌ای چقدر ارزشمند هستند. به‌ویژه، نمودارها و داده‌هایی که وابسته به اطلاعات ثبت شده در بلاکچین‌ها هستند. از جمله؛ تعداد آدرس‌های فعال یک رمزارز، میزان ورودی و خروجی صرافی‌ها و موارد دیگر از اهمیت بالای برخوردارند. در ادامه به معرفی بهترین ابزارهای تحلیل آنچین می‌پردازیم که داده‌های مختلف درون شبکه را در قالب نمودارهای ساده و قابل‌فهم برای مخاطب به نمایش می‌گذارند. به‌علاوه، نحوه عملکرد و قابلیت‌های خاص هر کدام از این پلتفرم‌های معرفی شده را بررسی می‌کنیم.

بخوانید  اولین خرابی از زمان راه‌اندازی Base؛ آیا مشکلات کوین بیس آغاز شده است؟

ابزارهای تحلیل آنچین چگونه کار می‌کنند؟

قبل از معرفی بهترین ابزارهای تحلیل آنچین، اجازه دهید نحوه عملکرد کلی این ابزراها را توضیح دهیم. اساساً، پلتفرم‌های تحلیل آنچین در پنج مرحله فعالیت می‌کنند:

  1. بازرسی
  2. شناسایی
  3. طبقه‌بندی
  4. مدل‌سازی
  5. تجسم و نمودارسازی

در مرحله اول، ابزارهای تحلیل آنچین دقیقاً همانند سطح دسترسی که هر کس دیگری دارد، بلاکچین‌ها را از طریق اکسپلوررها بازرسی می‌کنند. سپس شروع به شناسایی و برجسته‌کردن تمام داده‌های موردنظر از جمله؛ آدرس‌ها، حجم‌، ارزش فی تراکنش‌‌ها و موارد دیگر می‌کنند. در مرحله بعد، پلتفرم‌های تحلیل آنچین به دسته‌بندی و به‌روزرسانی داده‌های بازیابی شده می‌پردازند. پس از آن با استفاده از تکنیک‌های خاص خود یک مدل داده ایجاد می‌کنند و در نهایت، داده‌های آنچین را در قالب نمودارهای تعاملی، ساده و کاربردی به نمایش می‌گذارند.

تحلیل آنچین چیست؟ ۱۵ مورد از بهترین شاخص‌های تحلیل درون زنجیره‌ای را بشناسید

محبوب‌ترین داده‌های درون زنجیره‌ای ارائه شده توسط بهترین ابزارهای تحلیل آنچین

صدها نوع داده در زنجیره‌های مبتنی بر بلاکچین وجود دارد که هر یک از آن‌ها اطلاعات خاصی را نشان می‌دهد. با دنبال‌کردن و درک موارد منحصربه‌فرد، سرمایه‌گذاران می‌توانند در بازار درست اقدام کنند و بینشی برای تصمیم‌گیری‌ در ایجاد معاملات سودآور به دست آورند. از جمله مهم‌ترین داده‌های زنجیره‌ای که اغلب بهترین ابزارهای تحلیل آنچین ارائه می‌دهند، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • تعداد آدرس‎های فعال (Number of active addresses)
  • تعداد آدرس‎های جدید (Number of new addresses)
  • حجم معاملات (Transactions volume)
  • ارزش شبکه به تراکنش (Network value to transaction)
  • ورودی/خروجی صرافی‌ها (Exchanges inflow/outflow)
بخوانید  همه چیز درباره ارز دیجیتال Grin و بلاکچین گرین

بهترین ابزارهای تحلیل آنچین کدام‌اند؟

در این بخش به معرفی هشت مورد از بهترین ابزارهای تحلیل آنچین می‌پردازیم که معامله‌گران فردی و گروهی بازار ارزهای دیجیتال، می‌توانند برای استفاده در تصمیمات معاملاتی روزانه خود به آن‌ها تکیه کنند.

۱. سانتیمنت (Santiment)

سانتیمنت یک از بهترین ابزارهای تحلیل آنچین است که بستر جامعی از اطلاعات بازار رمزارزها ارائه می‌دهد. این ابزار با استفاده از داده‌های آنچین، داده‌ها اجتماعی، اطلاعات توسعه‌دهنده‌ها و سایر منابع، روی گروه‌های داده‌ای تفکیک شده و قابل‌اعتماد، سیگنال‌های با کمترین تأخیر و تجزیه‌وتحلیل‌های خاص تمرکز دارد.

سانتیمنت دارای سه طرح مختلف؛ رایگان، پرو با قیمت ۴۹ دلار و پرو پلاس با قیمت ۲۴۹ دلار است که به‌صورت ماهیانه می‌توان اشتراک‌های پولی آن را خرید. با طرح پرو پلاس این پلتفرم دسترسی به ویژگی‌های خاصی از جمله؛ آموزش سفارشی و امکان گفت‌وگو با تحلیلگران بازار سانتیمنت را خواهید داشت. برخی از نمودارهای موجود در این پلتفرم عبارت‌اند از:

  • میزان ورود و خروج صرافی‌ها: مقدار ورودی صرافی‌ها (Exchanges Inflow) به مقداری از کوین‌های یک رمزارز اشاره دارد که در یک دوره معین به کیف پول‌های صرافی‌ها واریز می‌شوند. از طرف دیگر، خروجی صرافی‌ها (Exchanges Outflow) به میزان برداشت واحد‌های یک رمزارز از صرافی اشاره دارد. این شاخص‌ها، می‌توانند اطلاعات خوبی درباره روند احتمالی قیمت یک رمزارز در آینده ارائه دهند.
  • توزیع عرضه (Supply Distribution): برای درک نحوه توزیع کوین‌های در گردش یک ارز دیجیتال، می‌توانید دو نمودار توزیع عرضه اصلی بر اساس تعداد آدرس‌ها یا بر اساس موجودی آدرس‌ها را که سانتیمنت ارائه می‌دهد، دنبال کنید.
بخوانید  نحوه مدیریت ریسک هنگام معامله در بازار ارزهای دیجیتال

علاوه بر ارائه معیارهای مختلف در بررسی داده‌های آنچین، پلتفرم سانتیمنت به طور گسترده‌ای برای تجزیه‌وتحلیل رفتار‌های جامعه که به‌شدت روی روند‌های روزانه قیمت‌ها مؤثرند، شناخته شده است. رایج‌ترین شاخص‌های آنالیز رفتار‌های جامعه در پلتفرم سانتیمنت عبارت‌اند از: شاخص‌های تسلط اجتماعی (social dominance)، حجم اجتماعی (social volume) و زمینه اجتماعی (social context). این ابزار همچنین ویژگی‌های مختلف دیگری مانند؛ هشدار گذاشتن، اضافه کردن واچ‌ لیست، ترند‌های اجتماعی و… را ارائه می‌دهد. برای استفاده از امکانات این پلتفرم به آدرس app.santiment.net مراجعه کنید.

کاربرد اکسپلورر بلاک چین؛ بهترین مرورگرهای بلاک چین در سال ۲۰۲۳

۲. کریپتو کوانت (CryptoQuant)

کریپتو کوانت نیز یکی دیگر از بهترین ابزارهای تحلیل آنچین است که به طور مستقیم یا از طریق API، اطلاعات بازار رمزارزها و داده‌های آن چین را به نرم‌افزارهایی مانند؛ پایتون، آر (R)، اکسل و بسیاری از ابزارهای کاربردی دیگر ورودی می‌دهد. سپس در کمترین زمان ممکن و با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، نتایج موردنیاز خود را استخراج می‌کند.

ابزارهای تحلیل آنچین

پلتفرم کریپتو کوانت در قالب چند طرح متفاوت؛ رایگان، پیشرفته، حرفه‌ای و پریمیوم امکان ایجاد حساب کاربری به مشتریان خود می‌دهد. هزینه اشتراک طرح‌های پولی آن به این صورت است که طرح پیشرفته ۲۹ دلار، حرفه‌ای ۹۹ دلار و پریمیوم آن ۶۹۹ دلار قیمت دارند. البته در حساب رایگان این ابزار تحلیلی امکان مشاهده تمام معیارها و شاخص‌ها وجود دارد. برای دسترسی به جزئیات امکانات این پلتفرم می‌توانید از طریق آدرس cryptoquant.com اقدام کنید. در ادامه برخی از نمودارهای موجود در کریپتو کوانت را معرفی می‌کنیم.

  • ورودی و خروجی صرافی‌ها: دو نمودار BTC All Exchange Inflow و BTC All Exchange Outflow در این پلتفرم، محبوب‌ترین معیارها در تشخیص میزان فشار فروش و خرید بیت‌کوین هستند.
  • نسبت ارزش شبکه به متکالف (NVM): شاخص Network Value to Metcalfe یا NVM یک معیار ارزیابی در شبکه بیت‎کوین است که با استفاده از آدرس‌های فعال روزانه و قانون متکالف به مقایسه ارزش‌گذاری این رمزارز می‌پردازد و مشخص می‌کند که آیا بیش از حد ارزش‌گذاری شده است یا کمتر از حد؟
بخوانید  افزایش کارمزد شبکه بیت کوین چه پیامدهایی برای قیمت BTC دارد؟

۳. مساری (Messari)

پلتفرم مساری که دسترسی به خدمات آن از طریق آدرس messari.io ممکن است، یکی از بهترین ابزارهای تحلیل آنچین برای جامعه ارزهای دیجیتال هست. تیم توسعه‌دهنده این پلتفرم معتقدند که داده‌ها دانش هستند و با دانش می‌توان سرمایه‌گذاری مطمئن‌تری داشت. مساری خدمات ترسیم نمودار را به‌صورت رایگان ارائه می‌دهد، اما برای دریافت ویژگی‌ها و امکانات تخصصی بیشتر از جمله؛ گزارش‌های هفتگی و یکتای این پلتفرم، داده‌های قابل‌دانلود با فرمت CSV و برخی موارد پیشرفته دیگر، باید اشتراک ماهیانه ۲۹ دلاری آن را تهیه کنید.

فناوری dlt چیست؛ ۴ ویژگی کلیدی دفترکل توزیع شده

برخی از نمودارهای موجود در پلتفرم مساری شامل موارد زیر است:

  • ارزش بازار تحقق‌یافته (Realized Market Cap): ارزش بازاری تحقق‌یافته یا ارزش واقعی، نوعی قیمت‌گذاری برای بیت‌کوین است که هر UTXO (خروجی خرج نشده تراکنش) را بر اساس قیمت آخرین جابه‌جایی آن و نه طبق ارزش فعلی، ارزش‌گذاری می‌کند.
  • قیمت در زمان واقعی (Price in Real-Time): پلتفرم مساری نمودار قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال را برای صدها رمزارز و با بیش از ۱۰ سال داده پشتیبانی می‌کند.
بخوانید  جولان خرس‌ها در بازار اتریوم! روند نزولی ETH تا کجا ادامه دارد؟

۴. گلس نود (Glassnode)

از نظر اغلب کارشناسان، گلس نود به‌عنوان بهترین ابزار تحلیل آنچین شناخته می‌شود، زیرا معیار‌ها و شاخص‌های زیادی را پوشش داده و اطلاعات پیشرفته‌ای را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این پلتفرم هوش داده را در فضای بلاکچین و ارزهای دیجیتال ترکیب می‌کند، سپس برنامه‌هایی می‌سازد که راه‌حل‌های جدیدی را برای ارائه بینش‌های حرفه‌ای در مورد این صنعت ارائه دهد.

گلس نود یک طرح رایگان و ۲ طرح پولی (پیشرفته و حرفه‌ای) دارد؛ سالیانه ۳۹ دلار برای طرح پیشرفته و ۷۹۹ دلار برای طرح حرفه‌ای این پلتفرم هزینه لازم است. برای دسترسی به اطلاعات دقیق گلس نود می‌توان از سایت studio.glassnode.com استفاده کرد. برخی از نمودارهای موجود در گلس نود عبارت‌اند از:

  • تعداد آدرس‌های فعال: این معیار به‌شدت با حرکات روزانه قیمت مرتبط است، زیرا نشان می‌دهد که وضعیت فعالیت شبکه رمزارز موردنظر به چه صورت هست؛ آیا فشار خرید یا فشار فروش وجود دارد یا خیر؟
بخوانید  فروش تعهدی و چیدمان کلاسیک در صرافی نوبیتکس!
ابزارهای تحلیل آنچین؛ تعداد آدرس‌های فعال

تعداد آدرس‌های فعال روی شبکه بیت‌کوین

  • تعداد آدرس‌‎های ارسال و دریافت (Number of Sending and Receiving Addresses): با تفاوت بین تعداد آدرس‌های ارسال و دریافت یک رمزارز می‌توانید تشخیص دهید که وضعیت نقل‌وانتقالات آن رمزارز به چه صورت است و آیا باید موقعیت‌های معاملاتی خود را حفظ کنیم یا نقد کنیم؟ به‌عنوان‌مثال، اگر تعداد آدرس‌های دریافت تفاوت زیادی با تعداد آدرس‌ها ارسال داشته باشد، احتمالاً به این مفهوم هست که کاربران از نهنگ‌های رمزارز مورد نظر مانند؛ آدرس صرافی‌ها خرید کرده و دارایی را به کیف پول شخصی خود برداشت می‌کنند. حالت برعکس نیز ممکن هست نشان‌دهنده واریز دارایی کاربران به آدرس‌های با موجودی زیاد باشد که احتمالاً آن کاربران قصد نقد یا تبدیل کردن دارایی خود را دارند.

رمزنگاری چیست؛ ۳ روش مهم کریپتو‌گرافی در فضای رمزارزها را بشناسید!

۵. دون آنالتیکس (Dune Analytics)

دون آنالتیکس یک پلتفرم مبتنی بر وب برای جستجو در داده‌های بلاکچین اتریوم است که با اکسپلوررهای ساده SQL از پایگاه‌های داده اصلی اتریوم تأمین می‌شود. با دون آنالتیکس می‌توان به‌جای نوشتن یک برنامه اسکریپت (script) تخصصی، از پایگاه‌داده این ابزار استفاده کنید تا تقریباً هر اطلاعاتی را که روی بلاکچین اتریوم وجود دارد، استخراج کنید. برای دسترسی به این پلتفرم می‌توانید به آدرس dune.com مراجعه کنید.

با طرح رایگان دون آنالتیکس، می‌توان به ایجاد یک داشبورد اختصاصی پرداخت که به شما امکان جستجو و دسترسی به نمودارها را می‌دهد. همچنین با طرح پولی این پلتفرم که به قیمت سالیانه ۳۹۰ دلار هست، می‌توانید به قابلیت‌های بیشتری از جمله؛ استخراج فایل‌ CSV داده‌ها و… دسترسی داشته باشید. دو نمونه از شاخص‌های کاربردی که در دون آنالتیکس وجود دارند، شامل موارد زیر است:

  • سهم تجمعی حجم معاملات دکس‌ها‌ (Aggregator Share of DEX Volume): این شاخص در دون آنالتیکس، سهم صرافی‌های غیرمتمرکز در معاملات را در هر زمان به صورت تجمعی نمایش می‌دهد.
  • سهم بازار دکس (DEX Market Share): این معیار به تفکیک صرافی‌های غیرمتمرکز مختلف در بلاکچین اتریوم سهم حجم معاملات در آن‌ها را ارائه می‌دهد.
بخوانید  ۴ رمزارز طلایی هفته با پتانسیل رشد شگفت انگیز

۶. نانسن (Nansen)

پلتفرم آنچین نانسن بیش از ۷۰ میلیون کیف‌ پول‌ اتریوم را دنبال می‌کند و به تجزیه‌و‌تحلیل فعالیت آن‌ها می‌پردازد. این پلتفرم به دلیل آنالیز منحصربه‌فرد خود، نسخه رایگان ندارد و طرح‌های آن در سه حالت؛ استاندارد به قیمت ۱۴۹ دلار، وی ای پی به قیمت ۱۴۹۰ دلار و نسخه آلفای آن به قیمت ۲۵۰۰ دلار در سال وجود دارند. برای استفاده از نانسن به سایت www.nansen.ai مراجعه کنید. در ادامه دو مورد از شاخص‌های برتر این ابزار را آورده‌ایم.

معیار جریان تبادلات اتریوم در تحلیل آنچین

جریان مبادلات ETH

  • جریان تبادلات اتریوم (ETH Exchange Flow): این معیار میزان جریان در گردش مبادلات رمزارز اتریوم را نمایش می‌دهد که با استفاده از آن می‌توان تشخیص داد چه زمانی رفتار غیرعادی در جریان ورودی و خروجی مبادلات ETH وجود دارد که منجر به روندهای صعودی یا نزولی در آینده ‌شود.

لایه دوم اتریوم چیست؟ بهترین راه‌حل‌ها در حل مشکلات اتریوم

  • استیبل‌کوین‌ها در صرافی‌ها (Stablecoins on Exchanges): بررسی میزان موجودی استیبل‌کوین‌ها در صرافی‌های مختلف می‌تواند بسیار مهم باشد. این شاخص در پلتفرم نانسن تقریباً در هر صرافی فعال، حجم استیبل‌کوین‌ها به علاوه روند ۷ روزه تغییرات آن را نشان می‌دهد.
بخوانید  نحوه مدیریت ریسک هنگام معامله در بازار ارزهای دیجیتال
شاخص‌های مهم در ابزارهای تحلیل آنچین

میزان موجودی استیبل‌کوین‌ها در صرافی‌های مختلف

۷. این تو دبلاک (IntoTheBlock)

این تو دبلاک نیز به‌عنوان یکی دیگر از بهترین ابزارهای تحلیل آنچین، بینش منحصربه‌فردی را دررابطه‌با هر رمزارز خاص ارائه می‌دهد تا شما را در اتخاذ تصمیمات سرمایه‌گذاری آگاهانه کمک کند. این پلتفرم با بیش از ۵۰ شاخص اصلی و معیارهای وابسته به آن‌ها، نمای یکتایی از رفتار هر رمزارز را پوشش می‌دهد.

این تو دبلاک به‌صورت رایگان در دسترس نیست. در عوض، دارای یک اشتراک ماهانه ۱۰ دلاری است که اگر به‌صورت سالانه و یکجا اشتراک آن را تهیه کنید، می‌توانید در مجموع ۱۷ درصد تخفیف بگیرید. سایت این پلتفرم به آدرس app.intotheblock.com را می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر دنبال کنید. برخی از نمودارهای موجود در این تو دبلاک عبارت‌اند از:

  • آدرس‌های فعال روزانه (Daily Active Addresses): این معیار تعداد آدرس‌های فعال روزانه را نشان می‌دهد که در صورت مشاهده داده‌های غیرعادی و رفتارهای غیرمعمولی، بتوانیم تغییرات را شناسایی و دنبال کنیم.
  • تعداد معاملات (Number of Transactions): این پلتفرم در کنار معیارهای مختلفی در حوزه دیفای، پیش‌بینی قیمت و موارد دیگر، حجم معاملات را در نقاط زمانی و قیمتی مختلف با بیش از ۱۰ سال داده تاریخی نشان می‌دهد.

۸. بردکرامب (breadcrumbs)

اگرچه تعداد پلتفرم‌های حوزه تحلیل آن چین خیلی زیاد است و روزبه‌روز به لیست آن‌ها اضافه می‌شود، در این بخش بردکرامب را به‌عنوان آخرین مورد از لیست بهترین ابزارهای تحلیل آنچین معرفی می‌کنیم. بردکرامب یک ابزار تجزیه‌وتحلیل مبتنی بر بلاکچین است که با پیگیری آدرس‌های تراکنش‌های ورودی، خروجی، زمان، مبلغ و برخی اطلاعات دقیق دیگر به معامله‌گران امکان نظارت و بررسی دقیقی از بازار رمزارزها می‌دهد.

بخوانید  سرمایه گذاران بیت کوین نسبت به ضرر ۱۰۰ میلیارد دلاری فدرال رزرو آمریکا خوش بین هستند

ممپول (Mempool) چیست؟ بهترین کاربرد ممپول‌‌ها در بلاکچین

بردکرامب نیز همراه با یک طرح رایگان و دو طرح پولی؛ ساده (Lite) با قیمت ۴۹ دلار و طرح پرومو (Promo) با قیمت ۷۹ دلار در ماه دردسترس است. برای استفاده از خدمات این پلتفرم می‌توانید از طریق آدرس breadcrumbs.app اقدام کنید. در زیر برخی از شاخص‌های مهم این پلتفرم را معرفی می‌کنیم.

  • آدرس‌های ارسال و دریافت (Sending and Receieve Addresses): این معیار هر آدرسی را که به‌عنوان ورودی بگیرد، تمام آدرس‌هایی که به آن واریزی داشته‌اند و آدرس‌هایی که از آن برداشت کرده‌اند را در یک قالب کاربرپسند و منحصربه‌فرد همانند تصویر زیر، نمایش می‌دهد.
مهم‌ترین ابزارهای تحلیل آنچین

بررسی یک آدرس در بردکرامب

  • حجم خروجی و ورودی (Outgoing and Incoming Volume): این شاخص نیز حجم واریز و برداشت رمزارزهای مختلف به یک آدرس خاص را به همراه جزئیات بیشتری در مورد هر تراکنش آن آدرس نشان می‌دهد.

سؤالات پرکاربرد درباره بهترین ابزارهای تحلیل آنچین

انواع تحلیل در دنیای رمزارزها کدام‌اند؟

به‌طورکلی، سه نوع تجزیه‌وتحلیل در فضای ارزهای دیجیتال وجود دارند که عبارت‌اند از: تحلیل بنیادی، تکنیکالی و درون‌شبکه‌ای (آن چین).

منظور از داده‌های آن چین چیست؟

در فضای رمزارزها، تراکنش‌های زنجیره‌ای به تراکنش‌هایی اطلاق می‌شود که از ابتدا تا انتها در شبکه بلاک چین انجام می‌شود. اطلاعات این تراکنش‌ها پس از تأیید در دفترکل شبکه ثبت می‌شود. تمام داده‌های وابسته به این اطلاعات که در شبکه ثبت شده یا از این نوع تراکنش‌ها استخراج بشوند را داده‌های آنچین می‌نامند.

بخوانید  فروش تعهدی و چیدمان کلاسیک در صرافی نوبیتکس!

انواع تحلیل آن چین چیست؟

تجزیه‌وتحلیل زنجیره‌ای بر پایه‌ معیارهای زیادی استوار است که به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند: دسته اول معیارهایی هستند که اطلاعات مرتبط با ارزش بازار ارائه می‌دهند. دسته دوم بیانگر وضعیت هولدرها و دسته آخر پتانسیل آینده یک ارز دیجیتال را آنالیز می‌کنند.

بهترین معیارهای تحلیل آن چین چیست؟

تعداد معیارهای وابسته به داده‌های آنچین بسیار‌ند و هر کدام استفاده منحصربه‌فرد خود را دارند. مواردی از جمله؛ تعداد آدرس‌های فعال، وضعیت هولدرها، جریان ورود و خروج صرافی‌ها و… را می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین‌ها نام برد.

بهترین سایت‌ها برای تحلیل آنچین کدام‌اند؟

از نظر اغلب کارشناسان، گلس نود، مساری، کریپتو کوانت، سانتیمنت، نانسن و این تو دبلاک به‌عنوان بهترین ابزارهای تحلیل آنچین شناخته می‌شوند.

مزایا استفاده از تحلیل آنچین چیست؟

استفاده از تجزیه‌و‌تحلیل داده‌های درون زنجیره‌ای در روال معاملات روزانه شما مزایای مختلفی دارد. به‌عنوان‌مثال، با بررسی شاخص تعداد آدرس‌های فعال یک رمزارز می‌توان درک کرد؛ چه زمانی تقاضا در شبکه زیاد است و چه زمانی کم. همچنین استفاده از این داده‌ها می‌تواند در تشخیص باورهای بلند‌مدت و کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاران مفید واقع شود.

منبع ompfinex

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2599488

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها