تاریخ : شنبه, ۸ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Saturday, 27 April , 2024
0

لورس :آموزش وام دهی NFT |معرفی بهترین پلتفرم های وام دهی ان اف تی

  • کد خبر : 2618903
  • ۰۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۰
لورس :آموزش وام دهی NFT |معرفی بهترین پلتفرم های وام دهی ان اف تی
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

دنیای ارزهای دیجیتال در سال‌های گذشته گسترش زیادی داشته است. امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های این دنیا است که به کاربران امکان استفاده از خدمات مالی مثل دریافت وام ارز دیجیتال را فراهم می‌کند. یکی از جدیدترین شکل‌های وام دهی ارز دیجیتال، حالتی است که در آن کاربران می‌توانند از NFT خود به عنوان وثیقه استفاده کنند. این نوع وام به عنوان وام دهی NFT یا NFT lending شناخته می‌شود.
ان اف تی یا توکن غیرقابل معاوضه نوعی دارایی دیجیتال مانند نقاشی است که با توکن‌های مشابه خود قابل تعویض نیست، زیرا نشان دهنده ارزش ویژه‌ای است. وام دهی NFT شکلی از وام دیجیتالی است که برای وثیقه‌، از NFT استفاده می‌کند. دارندگان NFT از دارایی‌های خود استفاده می‌کنند تا به صورت کریپتوکارنسی و فیات وام دریافت کنند. پلتفرم‌های زیادی در فضای ارزهای دیجیتال وجود دارند که به کاربران اجازه گرفتن وام با کمک NFTها را می‌دهند.
در این مقاله بررسی می‌کنیم وام دهی ان اف تی چیست و چگونه انجام می‌شود. در ادامه توضیح می‌دهیم چگونه و در کدام پلتفرم‌ها می‌توان وام‌ ان اف تی دریافت کرد. سپس بررسی می‌کنیم کدام ..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

دنیای ارزهای دیجیتال در سال‌های گذشته گسترش زیادی داشته است. امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای یکی از اصلی‌ترین حوزه‌های این دنیا است که به کاربران امکان استفاده از خدمات مالی مثل دریافت وام ارز دیجیتال را فراهم می‌کند. یکی از جدیدترین شکل‌های وام دهی ارز دیجیتال، حالتی است که در آن کاربران می‌توانند از NFT خود به عنوان وثیقه استفاده کنند. این نوع وام به عنوان وام دهی NFT یا NFT lending شناخته می‌شود.

ان اف تی یا توکن غیرقابل معاوضه نوعی دارایی دیجیتال مانند نقاشی است که با توکن‌های مشابه خود قابل تعویض نیست، زیرا نشان دهنده ارزش ویژه‌ای است. وام دهی NFT شکلی از وام دیجیتالی است که برای وثیقه‌، از NFT استفاده می‌کند. دارندگان NFT از دارایی‌های خود استفاده می‌کنند تا به صورت کریپتوکارنسی و فیات وام دریافت کنند. پلتفرم‌های زیادی در فضای ارزهای دیجیتال وجود دارند که به کاربران اجازه گرفتن وام با کمک NFTها را می‌دهند.

بخوانید  تاریخ هاوینگ بعدی بیت کوین چه زمانی است؟

در این مقاله بررسی می‌کنیم وام دهی ان اف تی چیست و چگونه انجام می‌شود. در ادامه توضیح می‌دهیم چگونه و در کدام پلتفرم‌ها می‌توان وام‌ ان اف تی دریافت کرد. سپس بررسی می‌کنیم کدام روش‌ها برای وام دهی NFT وجود دارد و کدام روش برای کاربران بهترین گزینه خواهد بود. در نهایت مزایای این نوع پروژه دیفای را برای وام دهندگان و وام گیرندگان بررسی می‌کنیم و توضیح می‌دهیم چگونه باید از این مزایا استفاده کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد NFTها می‌توانید مقالات زیر را از آکادمی رابکس مطالعه کنید.

  • NFT چیست ؟ آموزش کاملا رایگان
  • دامنه های NFT چیست؟ نحوه خرید دامنه های NFT
  • ۷ روش کسب درآمد از NFT، بهترین روش‌های کسب درامد از ان اف تی
  • آموزش OpenSea |صفر تا صد ساخت NFT در OpenSea
  • بهترین بازی های NFT | معرفی ۲۲ بازی برتر NFT در سال ۲۰۲۲
  • مجموعه NFT میمون های کسل| آموزش کامل Bored Ape Yacht Club (BAYC)
  • کریپتوپانک چیست (CryptoPunk) ؟ بررسی نخستین پروژه NFT در جهان
  • آموزش ساخت NFT در شبکه بیت کوین | اوردینال چیست

وام دهی NFT چیست؟

به لطف دیفای، زمانی که یک کاربر ارز دیجیتال به کریپتوکارنسی نیاز داشته باشد، می‌تولند مبلغ مورد نیاز خود را وام بگیرد. یکی از روش‌های وام گرفتن این است که کاربر ان اف تی‌های خود را به عنوان وثیقه در یک پلتفرم قرار داده و در ازای آن کریپتوکارنسی یا ارز فیات وام بگیرد. این سیستم وام دهی در کنار گشودن یک مسیر جدید برای حل بحران‌های مالی کاربران مختلف، مزایای مختلفی به کاربران و وام‌دهندگان ارائه کند.

حالتی را تصور کنید که در آن، یک کاربر ارزهای دیجیتال به صورت فوری به مقداری فیات یا کریپتو نیاز داشته باشد و تنها دارایی او یک یا چند ان اف تی باشد. فروش ان اف تی‌ها می‌تواند برای کاربر زمان بر باشد، یا مجبور شود به دلیل نیاز خود ان اف تی را با قیمت کمی بفروشد و ضرر متحمل شود. در چنین شرایطی کاربر می‌تواند به عنوان یک جایگزین، از ان اف تی‌ خود استفاده کرده و وام بگیرد.

بخوانید  دلایل شایع دندان درد و درمان آن

با این کار نه تنها کاربر مجبور نیست ان اف تی خود را بفروشد، بلکه امکان این را خواهد داشت تا به راحتی وام ارز دیجیتال دریافت کرده و در یک بازه زمانی آن را پرداخت کند. برای درک اهمیت ان اف تی به عنوان وثیقه، بیایید بررسی کنیم ان اف تی چیست و چرا ارزش مالی دارد.

ان اف تی چیست؟

ان اف تی یا توکن غیرقابل معاوضه نوعی توکن ارز دیجیتال است که به بر خلاف کوین‌هایی مثل بیت کوین، هر واحد آن با واحد دیگر تفاوت ارزش دارد. به لطف قراردادهای هوشمند، NFTها قابلیت تایید اصالت دارند؛ تقسیم‌ناپذیر و کمیاب هستند و گاهی می‌توانند میلیون‌ها دلار ارزش داشته باشند. ان اف تی‌ها معمولا آثار هنری مانند عکس، نقاشی و انیمیشن هستند که توسط کاربران بلاک چین اتریوم ایجاد شده و در یک مارکت nft قرار داده شده‌اند.

ان اف تی‌ها در سال‌های گذشته رشد بسیار زیادی داشته‌اند و بسیاری از افراد به عنوان نوعی سرمایه‌گذاری این دارایی‌ها خریداری می‌کنند. نکته مهم این است که وام دهی nft می‌تواند به صاحبان ان اف تی کمک کند. علاوه بر این، به لطف وام دهی ان اف تی اکوسیستم توکن‌های غیر قابل تعویض رشد زیادی خواهد داشت. هرچند با ریزش ارزهای دیجیتال این نوع توکن‌ها نیز کاهش قابل توجهی را تجربه کرده‌اند.

وام دهی NFT چگونه کار می‌کند؟

وام دهی ان اف تی در یک پلتفرم انجام می‌شود. در این پلتفرم، وام گیرنده دارایی خود را لیست می‌کند، وام دهنده و وام گیرنده‌ها با یکدیگر مذاکره می‌کنند، پس از این که وام گیرنده و وام دهنده به توافق برسند؛ ان اف تی ابتدا به یک صندوق دیجیتال منتقل شده و در ادامه به وسیله قرارداد هوشمند به وام دهنده منتقل می‌شود. وام دهنده بهره وام را دریافت می‌کند و بر اساس توافق دو طرف در مدت مشخص بازپرداخت انجام می‌شود.

بخوانید  ارز سایبر کانکت CYBER در پینگی لیست شد

برای مثال یک کاربر ارز دیجیتال، ان اف تی خود را به عنوان وثیقه در یک پلتفرم قرار داده و ۵ اتریوم وام دریافت کرده است. این کاربر موظف می‌شود در شصت روز وام خود را باز بپردازد. در این مدت ان اف تی در کیف پول وام دهنده می‌ماند تا وام بازپرداخت شود. با پرداخت آخرین قسط از وام، قرارداد هوشمند دارایی وام گیرنده را به حساب او باز می‌گرداند. کاربر با وام خود می‌تواند هر کاری کند اما در نهایت باید با خرید اتریوم، وام دریافتی خود را بازگرداند.

روش‌های مختلف وام دهی ان اف تی

وام دهی ان اف تی به چندین روش مختلف انجام می‌شود این روش‌های مختلف در پلتفرم‌های متفاوت انجام می‌شوند. در ادامه این مقاله به بررسی این می‌پردازبم که روش‌های مختلف وام دهی NFT چه هستند.

روش وام دهی همتا به همتا

در این روش وام گیرندگان و وام دهندگان روی پلتفرم‌های همتا به همتا با یکدیگر مطابقت داده می‌شوند. صاحب ان اف تی، دارایی‌های خود را در پلتفرم لیست می‌کند و وام دهنده‌ی مناسب بر اساس دارایی‌ها و نیاز‌ها مشخص می‌شود. پس در این حالت وام دهنده و وام گیرنده با یکدیگر مطابقت داده می‌شوند. پس از این، ان اف تی‌ها به کمک یک قرارداد هوشمند به کیف پول وام دهنده منتقل می‌شوند. فاکتور حائز اهمیت در این نوع وام‌دهی این است که زمان محدودی برای بازپرداخت وام وجود دارد. توجه داشته باشید که روش وام دهی همتا به همتا برای سایر ارزهای دیجیتال نیز امکان‌پذیر است.

بخوانید  آشنایی با الگوریتم RandomX؛ حرکت مونرو به سمت استخراج با CPU !

روش وام دهی همتا به پروتکل

در این روش کاربران دیفای می‌توانند ان اف تی‌های خود را در نزد پروتکل وثیقه گذاشته و مستقیما از پروتکل وام دریافت کنند. در این حالت ان اف تی به پروتکل منتقل شده و در عوض، دارایی توسط استخرهای نقدینگی پروتکل پرداخت می‌شود. در این روش وام دهی متغیر اصلی وام به جای زمان بازپرداخت، ارزش ان اف تی وثیقه شده است.

روش وام دهی سه جانبه

در این روش وام دهی NFT، شخص ثالثی که به عنوان استراتژیست شناخته می‌شود، فرایند وام دهی را تسهیل می‌کند. این نوع پلتفرم به لطف استراتژیست‌ها، فرایندی بسیار ساده دارد و کاربران می‌توانند به راحتی و در مدت زمان بسیار کوتاهی وام خود را دریافت کنند.

روش موقعیت بدهی غیرقابل تعویض (NFDP)

در این مدل وام دهی ان اف تی، یک دارایی دیجیتالی ایجاد می‌شود، که به عنوان «موقعیت بدهی غیرقابل تعویض» (non-fungible debt position) شناخته می‌شود. NFDP روی یک زنجیره مانند زنجیره بایننس یا اتریوم نگهداری و محافظت شده و به عنوان یک مدرک و تاریخچه از وضعیت وام محافظت می‌شود. هدف از ایجاد این دارایی دیجیتال این است که مفاد و مبانی وام تغییری نکنند. علاوه بر این، NFDP می‌تواند در بازارهای ثانویه معامله شود که به کاربران اجازه می‌دهد هر زمان خواستند از وضعیت وام دهی خارج شوند.

روش اجاره NFT

این روش وام دهی ان اف تی با حالت‌های دیگر آن متفاوت است. در این روش، دلیل اجاره کردن NFT، استفاده از مزایای NFTها است. بسیاری از ان اف تی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند در باشگاه یا انجمنی حضور پیدا کنند. علاوه بر این، بسیاری از صاحبان NFTها حق دسترسی به کالاهای انحصاری را نیز دارند. این موضوع برای بسیاری افراد انگیزه مناسبی است تا برای مدتی یک ان اف تی را اجاره کنند. قراردادهای اجاره بدون بهره هستند و توسط یک قرارداد هوشمند اجرا می‌شوند.

بخوانید  سامانه اطلاع ‌رسانی مناقصات و مزایدات ستاد ایران

وام دهی NFT

مزایای وام دهی برای صاحبان NFT

وام دهی NFT برای صاحبان ان اف تی و کسانی که این وام‌ها را ارائه می‌دهند، مزایای زیادی دارد. امکان وام دهی NFT علاوه بر اینکه شانس سرمایه‌گذاری در NFTها را بالا می‌برد، سبب استفاده گسترده از آن‌ها در فعالیت‌های مختلف می‌شود. در ادامه مهمترین مزایای وام دهی NFT را بررسی می‌کنیم.

نقدشوندگی

نقدشوندگی به معنای سهولت خرید و فروش دارایی است. به صورت کلی نقدینگی در بازار ارزهای دیجیتال کم است، اما درباره ان اف تی‌ها نقدینگی از آن‌ها هم کمتر است. به لطف وام دهی NFT، صاحبان ان اف تی می‌توانند به راحتی نقدینگی دریافت کنند. این موضوع می‌تواند به علاقه کاربران به خرید ان اف تی نیز کمک کند و دسترسی صاحبان NFT را به دارایی‌های قابل تعویض افزایش دهد.

دسترسی به سرمایه

وام ان اف تی به مالکان اجازه می‌دهد تا در هر زمان که نیاز دارند به سرمایه اولیه دسترسی داشته باشند. اگر یک علاقه‌مند به NFT برای خرید یک توکن غیرقابل تعویض محدود سرمایه نداشته باشد، می‌تواند به لطف وام دهی ان اف تی، دسترسی بالایی به نقدینگی یا سرمایه داشته باشد تا NFT مورد نظر خود را خریداری کنند.

حفظ مالکیت

به لطف وام دهی NFT، صاحبان می‌توانند بدون اینکه نیاز داشته باشند ان اف تی خود را بفروشند، نقدینگی داشته باشند و مالکیت ان اف تی خود را حفظ کند. نکته حائز اهمیت درباره حفظ مالکیت NFT این است که باید بتوانید وام خود را به موقع پرداخت کنید تا مالکیت ان اف تی شما از بین نرود.

بخوانید  آلت سیزن چیست؟ مفهوم و کاربردهای آلت سیزن در صنعت کریپتو

ایجاد تنوع

تنوع در پورتفولیوی هر کاربر ارز دیجیتال نه تنها اهمیت زیادی دارد، بلکه می‌توانند از ضرر جلوگیری کند. مدیریت ریسک و سرمایه در فضای ارزهای دیجیتال می‌تواند با استفاده از وام دهی ان اف تی ممکن می‌شود. دقت کنید که به عنوان صاحب NFT، باید حتما زمان و بازپرداخت وام را در نظر داشته باشید تا سرمایه خود را از دست ندهید.

مزایای وام دهی NFT برای وام دهندگان NFT

مزایای وام دهی برای مالکان NFT را در بخش قبلی بررسی کردیم اما اگر این کار برای وام‌دهندگان مزیت نداشته باشد در اینصورت کل این سیستم از هم خواهد پاشید. در ادامه این بخش به بررسی مزایای وام دهی NFT برای وام‌دهندگان می‌پردازیم.

کاهش ریسک

وام دهی NFT به وام دهندگان اجازه می‌دهد بدون اینکه به صورت مستقیم ان اف تی خریداری کنند، روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنند. نکته مهم درباره ان اف تی‌ها این است که ریسک سرمایه‌گذاری روی این دارایی‌ها بالاست اما با در نظر داشتن وام دهی، ریسک دارایی کاهش پیدا می‌کند. این موضوع می‌تواند برای بسیاری از سرمایه‌گذاران گزینه مناسبی باشد.

ایجاد تنوع

دقیقا همانطور که صاحبان ان اف تی می‌توانند از وام دهی برای ایجاد تنوع در پورتفولیوی خود استفاده کنند. این موضوع انگیزه خوبی برای وام دادن است. کاربران می‌توانند تجربه داشتن ان اف تی را سنجیده و برای خریدن این نوع دارایی اقدام کنند.

وام دهی NFT

معایب وام دهی ان اف تی

وام دهی ان اف تی، مزایای زیادی دارد؛ با این حال معایب احتمالی آن نیز می‌توانند در نظر کاربران تاثیر زیادی داشته باشد. بیایید بررسی کنیم این معایب چه هستند و احتمال این معایب چقدر است.

از دست رفتن دارایی

بیایید شرایطی را تصور کنیم که یک وام گیرنده، وام خود را پس نمی‌دهد. در این حالت وام دهنده فقط یک انتخاب دارد و آن هم فروش nft وثیقه است. ممکن است در چنین شرایطی، ارزش ان اف تی کاهش پیدا کند یا وام دهنده نتواند دارایی را به فروش برساند. در این حالت وام دهنده ضرر خواهد کرد. این بزرگترین ریسک فعالیت برای وام دهندگان است.

بخوانید  تجزیه و تحلیل انعطاف پذیری 5 استیبل کوین برتر در بازار کریپتو طی 2 سال گذشته

ریسک قرارداد هوشمند

وام دهی NFT به قراردادهای هوشمند متکی است؛ قراردادهای هوشمند شگفت انگیز هستند و در اکثر موارد قابل اطمینان هستند؛ با این حال، قرارداد هوشمند در برابر خطا، حمله سایبری و هک مصون نیست. اگر یک قرارداد هوشمند به خطر بیفتد، ممکن است کاربران دارایی یا NFT خود را از دست بدهند یا با طرف مقابل وام دچار اختلافات مالی شوند.

عدم وجود مقررات

وام دهی NFT هیچ گونه قانون رسمی ندارد و خارج از سیستم مالی سنتی عمل می‌کند. یعنی این سیستم وام دهی هیچ مقررات، استاندارد یا پروتکل روشنی ندارد و کاربران از هیچ دستورالعمل دقیقی پیروی نمی‌کنند. در این حالت اگر اختلاف یا مشکلی میان وام دهنده و وام گیرنده به وجود بیاید، هیج مقرراتی برای رفع اختلاف وجود ندارد.

نرخ بهره

در مقابل سیستم وام دهی سنتی، وام دهی ان اف تی به مراتب راحت‌تر و بهتر است؛ اما به دلیل خطرات احتمالی، وام دهندگان بهره زیادی دریافت می‌کنند تا بتوانند از ضرر احتمالی جلوگیری کنند. اما در این حالت احتمال ضرر برای وام گیرندگان افزایش پیدا می‌کند. مدیریت این مسئله نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

بهترین پلتفرم های وام دهی ان اف تی

در بازار ارزهای دیجیتال، چندین پلتفرم مختلف وجود دارد که این پلتفرم‌ها انواع مختلفی از وام دهی NFT را ارائه می‌دهند. به همین دلیل شما باید قبل از شروع فعالیت خود ابتدا پلتفرم‌های مختلف را بررسی کنید. در ادامه به بررسی پنج مورد از مهمترین و بهترین پلتفرم های وام دهی NFT می‌پردازیم.

بخوانید  رمزارز سبز(Green Crypto) چیست؟ و چه مزایایی دارد؟

NFTfi از بهترین پلتفرم های وام دهی ان اف تی

این پلتفرم یک پروتکل نقدینگی ان اف تی است که به کاربران اجازه می‌دهد NFT خود را به عنوان وثیقه استفاده کنند و وام بگیرند. این پلتفرم به وام گیرندگان اجازه می‌دهد NFT خود را لیست کنند و شرایط وام را مشخص کند. وام دهندگان ان اف تی‌ها را بررسی می‌کنند و سپس یک وام گیرنده را انتخاب می‌کند. با توجه به این موضوع NFTfi از روش همتا به همتا استفاده می‌کند تا به کاربران امکان این را می‌دهد که به راحتی وام بگیرند.

مزیت‌های این پلتفرم قابل مذاکره بودن شرایط وام است. علاوه بر این هیچ نقدینگی اتوماتیکی وجود ندارد که برای کاربران بسیار مناسب است. معایب اصلی NFTfi این است که نرخ کارمزد بالایی دارد و نقدینگی قفل شده‌ی این پلتفرم کم است. این پلتفرم برای کسانی که به نقدینگی اهمیت می‌دهند، بهترین گزینه است.

Arcade از بهترین پلتفرم های وام دهی NFT

پلتفرم arcade یک پروتکل وام دهی ان اف تی است که امکان وام دهی را به کاربران می‌دهد. این پلتفرم از بلاک چین اتریوم پشتیبانی می‌کند و هیچ کارمزدی برای خدمات خود دریافت نمی‌کند. چندین مورد از مهمترین ان اف تی‌ها مانند Bored Ape، Yacht Club ،Azuki ،Meebits در این پلتفرم قرار دارند. arcade از روش همتا به همتا برای ارائه خدمات خود استفاده می‌کند. این پلتفرم تمام تلاش خود را می‌کند تا بالاترین حد شفافیت را داشته باشد تا اطمینان کاربران را جلب کند.

Blur Blend

این پلتفرم وام دهی ان اف تی از روش همتا به همتا استفاده می‌کند تا به وام دهندگان و وام گیرندگان اجازه دهد وام مناسب خود را دریافت کنند. در Blur Blend وام گیرندگان کیف پول خود را متصل کرده و پس از لیست کردن دارایی خود، می‌توانند اتریوم قرض کنند. در این پروتکل کاربران می‌توانند به راحتی شرایط وام را انتخاب کنند. مزایای اصلی این پروتکل، انعطاف شرایط وام و مناسب بودن وضعیت برای وام دهندگان و وام گیرندگان است. عیب این پروتکل این است که فرایند وام دهی NFT بسیار پیچیده است.

بخوانید  شبکه توموچین چیست؟ معرفی شبکه بلاکچین TomoChain و کاربرد های آن

BendDao

این پلتفرم از روش همتا به پروتکل استفاده می‌کند تا به کاربران خدمات وام دهی NFT ارائه دهد. در این پلتفرم یک الگوریتم میزان سود وام را بر اساس نقدینگی استخر پروتکل مشخص می‌کند. زمانی که نقدینگی در پروتکل کم باشد، الگوریتم نرخ سود را کاهش می‌دهد تا نقدینگی را در پروتکل افزایش دهد. مزیت اصلی این است که فرایند وام دهی بسیار ساده و سریع است و هیچ محدودیت زمانی برای پرداخت وجود ندارد.

Astaria

استاریا به وام گیرندگان اجازه می‌دهد دارایی‌های خود را لیست کنند و شرایط خود را مشخص کنند. شخص ثالث یا همان استراتژیست شرایط را بررسی کرده و بهترین وام گیرندگان و وام دهندگان را به هم متصل می‌کند. در این معنا این پلتفرم از روش سه جانبه استفاده می‌کند. استراتژیست‌ها برای ارزیابی کردن وام‌ها از اوراکل‌ها استفاده می‌کنند. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد به راحتی و با خیال راحت وام را دریافت کنند؛ زیرا شرایط وام NFT توسط استراتژیست بررسی شده‌اند.

استاریا به کاربران اجازه می‌دهد در لحظه نقدینگی داشته باشد بدون اینکه نیاز داشته باشند مذاکره کنند. علاوه بر این، نقدینگی فقط زمانی اتفاق می‌افتد که مهلت زمان باز پرداخت پایان بیابد اما وام گیرنده وام را پرداخت نکرده باشد. عیب اصلی این پلتفرم اضافه شدن یک مرحله به فرایند وام دهی است و این موضوع برای بسیاری از کاربران جالب و دلخواه نیست.

بخوانید  اخبار صرافی‌های ارز دیجیتال (۵ شهریور ۱۴۰۲)

آینده وام دهی NFT

یکی از مهمترین نگرانی‌های کاربران و متخصصان این است که به دلیل کم بودن نقدینگی در بازار NFT در بلند مدت وام دهی ان اف تی نتواند پایدار بماند. پیش بینی وضعیت وام دهی ان اف تی در آینده بسیار دشوار است زیرا نه تنها مفهوم توکن غیر قابل تعویض بسیار جدید است، بلکه جهت پیشرفت آن بسیار نامعلوم است. بسیاری از کاربران معتقدند وضعیت کنونی بازار ارزهای دیجیتال، وام دهی ان اف تی نمی‌تواند رشد طولانی مدتی داشته باشد. با این حال متخصصان زیادی به آینده وام دهی NFT روشن است.

جمع بندی

وام دهی NFT به معنای استفاده از توکن‌های غیرقابل تعویض به عنوان وثیقه برای گرفتن وام در پلتفرم‌های NFT است. برای اینکه بتوانید با ان اف تی وام دریافت کنید، می‌توانید در یک پلتفرم وام دهی ثبت نام کنید و کیف پول خود را متصل کنید. پس از آن می‌توانید وام را دریافت کنید. وام دهی NFT به صورت کلی به چندین روش انجام می‌شود. روش همتا به همتا، همتا به پروتکل، سه جانبه و موقعیت بدهی غیرقابل تعویض از جمله روش‌های اصلی هستند که وام دهی ان اف تی انجام می‌شوند.

وام دهی ان اف تی برای وام دهندگان و وام گیرندگان مزایای زیادی دارد. هر دوی این دسته می‌توانند از تنوع پورتفولیوی خود به لطف ان اف تی‌ها استفاده کنند. صاحبان ان اف تی نقدینگی خود را افزایش می‌دهند و با ریسک بسیار کم قابلیت خرید خود را افزایش می‌دهند. پلتفرم‌های وام دهی NFT انواع مختلفی دارند. در این مقاله چندین مورد از این پلتفرم‌ها مانند:BendDao، Blur Blend و Astaria را بررسی کردیم. آینده وام دهی ان اف تی در حال حاضر نامشخص است اما می‌توان حدس زد که در آینده رشد خوبی خواهد داشت.

منبع : رابکس

لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2618903

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها