تاریخ : یکشنبه, ۹ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Sunday, 28 April , 2024
0

لورس :از جبران خسارت هک Curve Finance تا تکمیل شبکه عمومی Linea

  • کد خبر : 2601917
  • ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۶:۴۳
لورس :از جبران خسارت هک Curve Finance تا تکمیل شبکه عمومی Linea
به گزارش سایت اخبار ارزهای دیجیتال لورس :

از جبران خسارت هک Curve Finance تا تکمیل شبکه عمومی Linea اکوسیستم دیفای (DeFi) هفته گذشته شاهد یک حمله امنیتی دیگر و سرقت بیش از ۲ میلیون دلار از یک استخر نقدینگی استیبل کوین بود. این در حالیست که تنها چند هفته از هک Curve Finance می‌گذرد.
به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، در این خبرنامه مهم‌ترین تحولات هفته گذشته در حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای را بررسی می‌کنیم.
بیش از دو هفته از حملات چندگانه به استخر‌های نقدینگی Curve Finance می‌گذرد و این پروتکل دیفای به قربانیان هک اطمینان داده وضعیت هر کاربری که تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته را برای بازپرداخت ارزیابی می‌کند. این تصمیم پس از بازگشت ۷۳٪ از مبالغ دزدیده شده توسط هکر صورت گرفت.
مشکلات اکوسیستم دیفای تنها به چالش Curve ختم نشد و در هفته گذشته شاهد سوءاستفاده جدیدی بودیم. سودجویان به دنبال نفوذ به استخرهای استیبل کوین پروتکل Zunami بودند و اقدامات آنها منجر به خسارت خالص بیش از ۲ میلیون دلاری شد. با این حال، تحولات خوش‌بینانه‌ای هم در هفته گذشته اتفاق افتاد. برای مثال ConsenSys از راه‌اندازی عمومی ماشین..

به گزارش مجله خبری ارزهای دیجیتال لورس :

از جبران خسارت هک Curve Finance تا تکمیل شبکه عمومی Linea

اکوسیستم دیفای (DeFi) هفته گذشته شاهد یک حمله امنیتی دیگر و سرقت بیش از ۲ میلیون دلار از یک استخر نقدینگی استیبل کوین بود. این در حالیست که تنها چند هفته از هک Curve Finance می‌گذرد.

به گزارش والکس و به نقل از cointelegraph، در این خبرنامه مهم‌ترین تحولات هفته گذشته در حوزه امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای را بررسی می‌کنیم.

بیش از دو هفته از حملات چندگانه به استخر‌های نقدینگی Curve Finance می‌گذرد و این پروتکل دیفای به قربانیان هک اطمینان داده وضعیت هر کاربری که تحت تاثیر این اتفاق قرار گرفته را برای بازپرداخت ارزیابی می‌کند. این تصمیم پس از بازگشت ۷۳٪ از مبالغ دزدیده شده توسط هکر صورت گرفت.

بخوانید  استیبل کوین کاردانو (Djed) بروزرسانی شد؛ چه چیزی تغییر کرده است؟

مشکلات اکوسیستم دیفای تنها به چالش Curve ختم نشد و در هفته گذشته شاهد سوءاستفاده جدیدی بودیم. سودجویان به دنبال نفوذ به استخرهای استیبل کوین پروتکل Zunami بودند و اقدامات آنها منجر به خسارت خالص بیش از ۲ میلیون دلاری شد. با این حال، تحولات خوش‌بینانه‌ای هم در هفته گذشته اتفاق افتاد. برای مثال ConsenSys از راه‌اندازی عمومی ماشین مجازی اتریوم با دانش صفر (zkEVM) خود به نام Linea خبر داد و ۲۶ میلیون دلار اتر نیز به آن بریج (پل) شد.

یکی از تحولات مثبت دیگر هم تصمیم جامعه‌ درباره صرافی غیرمتمرکز SpiritSwap مبتنی بر فانتوم بود که در آخرین لحظات از تعطیلی نجات یافت.

جبران خسارات کاربران پس از سرقت ۶۲ میلیون دلاری

Curve Finance به طور رسمی اعلام کرده که قصد دارد خسارات کاربران خود را که تحت تأثیر هک اخیر این پلتفرم قرار گرفته‌اند جبران کند. این هک منجر به سرقت ۶۲ میلیون دلار دارایی شد. با توجه به پستی از حساب رسمی Curve در X (توییتر سابق)، تحقیقات صورت گرفته رو به پیشرفت است و تقریباً ۷۹٪ از این مبالغ با موفقیت بازیابی شده‌اند. این پلتفرم همچنین اعلام کرده که قصد دارد خسارت هر کاربر آسیب‌دیده را برای بازپرداخت ارزیابی کند.

بخوانید  NFTFI چیست؟ آشنایی کامل و 0 تا 100 با NFTFI

هدف از این ارزیابی تضمین توزیع منصفانه منابع است. در طی اتفاقی که در تاریخ ۳۰ جولای رخ داد، عوامل مخرب از آسیب‌پذیری‌های موجود در تاریخچه انتشار کامپایلر وایپر Curve Finance سوءاستفاده کرده‌ بودند.

هشدارهای پروتکل Zunami در پی حمله هکرها

پروتکل مالی غیرمتمرکز Zunami به کاربران توصیه کرده که هیچ یک از توکن‌های زونامی اتر (zETH) یا استیبل کوین‌های زونامی یو اس دی (UZD) را پس از این حمله به استخرهای zStables در Curve Finance خریداری نکنند.

در تاریخ ۱۳ آگوست، Zunami در پلتفرم X تأیید کرد که استخرهای استیبل کوین آن مورد حمله قرار گرفته‌اند، و در ادامه افزود که دارایی‌های وثیقه‌ شده آن همچنان ایمن هستند و تحقیقات در مورد دلایل احتمالی این اتفاق ادامه دارد.

کانسنسیس شبکه عمومی zkEVM Linea را تکمیل کرد

ConsenSys راه‌اندازی رولاپ مقیاس‌پذیری اتریوم خود به نام Linea را تکمیل کرده، و تا به امروز بیش از ۱۵۰ پارتنر در این پروژه شرکت کرده‌اند و بیش از ۲۶ میلیون دلار اتر به آن بریج شده است.

بخوانید  آیا پرداخت با استیبل کوین‌ها ویزا را پشت سر خواهد گذاشت؟

Linea با شرکای انتخاب شده در شبکه‌ اصلی آلفا در جولای ۲۰۲۳ فعالیت خود را آغاز کرد. Linea به توسعه‌دهندگان امکان انتقال برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را از شبکه‌ اصلی اتریوم یا سایر راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری می‌دهد. zkEVM یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه دوم است که کارمزد معاملات کمتر و ظرفیت بیشتری را برای برنامه‌های غیرمتمرکز در اکوسیستم اتریوم فراهم می‌کند.

صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر فانتوم در دقیقه ۹۰ از تعطیلی نجات یافت

SpiritSwap، صرافی غیرمتمرکز (DEX) روی شبکه‌ فانتوم (Fantom)، دیگر قرار نیست فعالیت خود را در ماه سپتامبر به پایان برساند. صحبت‌ها درباره تعطیلی این صرافی پس از قفل شدن اموال خزانه‌ آن در پروتکل هک شده کراس چین Multichain بالا گرفته بود. در رأی‌گیری که بین اعضای جامعه‌ در تاریخ ۱۶ آگوست انجام شد، کاربران SpiritSwap راهکاری را برای انتقال این پروژه به Power، پلتفرم توکن‌های غیرقابل معاضه (NFT) و صرافی غیرمتمرکز مبتنی بر فانتوم، تایید کردند. Power قرار است ۲۰۰ هزار USD Coin به خزانه‌ SpiritSwap منتقل کند.

بخوانید  راهنمای کامل خرید ارز دیجیتال بصورت جامع

SpiritSwap پس از هک کراس چین Multichain که منجر به تخلیه کل خزانه این پلتفرم شده بود، در تاریخ ۹ آگوست اعلام کرد که اگر نتواند تیمی را برای مدیریت این مجموعه پیدا کند، تا تاریخ ۱ سپتامبر فعالیت‌های خود را متوقف خواهد کرد. جالب است که Power نیز تحت تاثیر هک Multichain قرار گرفته بود، اما تنها متحمل «خسارات کوچکی» شد، چرا که دارایی‌های خزانه‌ای آن به کراس چین Multichain بریج نشده بودند.

نگاهی به بازار دیفای

با وجود آشفتگی‌هایی که اخیراً در بازار شاهد آنها بودیم، ارزش کل قفل شده (TVL) در پروتکل‌های دیفای در هفته گذشته رشد خوبی را تجربه کرد. داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهند که ۱۰۰ توکن برتر دیفای براساس مارکت کپ در هفته گذشته عملکرد صعودی داشتند؛ با این حال، سقوط بازار ارزهای دیجیتال در اواخر روز پنج‌شنبه تمام این سودها را از بین برد و اکثر توکن‌ها در نمودارهای هفتگی در وضعیت قرمز معامله می‌شوند. ارزش کل قفل شده در پروتکل‌های دیفای برای اولین بار در مدت پنج ماه گذشته به ۴۹/۸ میلیارد دلار رسید.

بخوانید  بیت کوین به دنبال بهانه برای تکان خوردن!/ افت نیم درصدی اتریوم
آمار دیفای
لینک کوتاه : https://lores.ir/?p=2601917

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها